Sprawozdanie z wykorzystania sprzętu zakupionego w ramach Laboratoriów Przyszłości - luty 2023

W lutym 2023 roku w naszej placówce odbyły się kolejne lekcje z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.

 

Uczniowie klasy siódmej, w czasie lekcji języka polskiego (02.02.2023 r.), korzystali z klocków edukacyjnych oraz aparatu fotograficznego w celu dokonania analizy stanu posiadania oraz podkreślenia wagi dóbr materialnych i wartości duchowych w życiu człowieka. Na zajęciach z pedagogiem specjalnym (08.02.2023 r., 23.02.2023 r.) dzieci wykorzystywały klocki LEGO DUPLO do ćwiczeń nad koncentracją uwagi w ramach edukacji przyrodniczej i plastycznej. Uczniowie klasy pierwszej na lekcji religii (09.02.2023 r., 16.02.2023 r.) doskonalili umiejętności płynnego opowiadania oraz współpracy w grupie rówieśniczej przy pomocy robota edukacyjnego Photon. W tej samej klasie, w ramach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, dzieci doskonaliły rozumienie tekstu czytanego przy użyciu zestawu z mikrofonem dynamicznym Vonyx (01.02.2023 r.) i kształciły logiczne myślenie dzięki klockom Gigo (08.02.2023 r.).

Urządzenia pozyskane w ramach programu Laboratoria Przyszłości wykorzystywane były również podczas zajęć w oddziale przedszkolnym (09.02.2023 r., 10.02.2023 r.). Dzieci kształciły umiejętność logicznego myślenia poprzez stosowanie klocków LEGO DUPLO. Niezwykłe bogactwo kolorów i kształtów pozwoliło im na uzyskanie ogromnych możliwości konstrukcyjnych. Wykorzystywały przy tym swoją kreatywność, a także możliwości manualne. W tym samym oddziale oraz klasach I-II, w czasie zajęć emocjonalno-społecznych (21.02.2023 r.), wykorzystywany był robot edukacyjny Photon w celu rozwijania kreatywności i zdolności logicznego myślenia oraz nauki podstaw programowania.

W ramach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych w klasie II uczniowie kładli nacisk na prawidłowe wybrzmienie trudnych grup spółgłoskowych oraz doskonalili umiejętność logicznego myślenia przy pomocy mikrofonu Vonyx oraz Photona (03.02.2023 r., 10.02.2023 r.). Z kolei w klasie I, na zajęciach edukacji matematycznej (13.02.2023 r.), dzieci miały okazję do doskonalenia swoich umiejętności konstrukcyjnych dzięki LEGO DUPLO Coding Express. Te same klocki używane były podczas zajęć świetlicowych (08.02.2023 r.) w klasie 5 oraz w zróżnicowanej grupie wiekowej (28.02.2023 r.). Dzięki podjętym działaniom dzieci wyrażały swoje myśli i wiedzę poprzez tworzone konstrukcje, ćwiczyły koncentację i skupienie uwagi. 

W czasie zajęć dodatkowych, realizowanych w ramach autorskiego programu „Z technologią za pan brat”, odbyły się dwie lekcje w klasie klasie trzeciej (07.02.2023 r., 14.02.2023 r.) oraz jedna lekcja w klasie drugiej (28.02.2023 r.). W czasie ich trwania wykorzystywano sprzęt pozyskany w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Dzięki klockom edukacyjnym LEGO Coding Express uczniowie mieli okazję zaprezentować przykłady zastosowań informatyki w innych dziedzinach, odnosząc się do poszczególnych pojęć oraz obiektów. Utrwalali także zasady właściwego korzystania z nowych technologii. Tworzyli również własne projekty obiektów 3D i przygotowywali je do wydruku w przeznaczonym do tego programie.

 

Reasumując, w lutym odbyło się 17 godzin lekcyjnych, podczas których wykorzystywano sprzęt pozyskany w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.

Link do galerii zdjęć:  

https://drive.google.com/drive/folders/1XwdBSEkGNPd0crogoIxLR8ESWeUDclU2?usp=sharing

 

 

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci