Sprawozdanie z wykorzystania sprzętu zakupionego w ramach Laboratorium Przyszłości – maj 2023

W maju 2023 roku w naszej placówce odbyły się kolejne lekcje z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.

W czasie lekcji edukacji informatycznej w klasie trzeciej (17.05.2023 r.) dzieci sterowały ruchami duszka w programie Scratch oraz robota edukacyjnego na macie edukacyjnej specjalnie przygotowanej do pracy z nim. Z kolei uczniowie klasy piątej (10.05.2023 r., 31.05.2023 r.) korzystały z Photona oraz zestawu do rysowania w celu rysowania wielokątów oraz rozet. Powtarzali również wszystkie zdobyte dotychczas wiadomości oraz utrwalali umiejętności.  

W ramach zajęć dodatkowych, realizowanych w ramach autorskiego programu „Z technologią za pan brat”, odbyły się dwie lekcje w klasie pierwszej (09.05.2023 r., 16.05.2023 r.) oraz jedna lekcja w klasie szóstej (26.05.2023 r.). podczas których wykorzystywano sprzęt pozyskany w ramach „Laboratoriów Przyszłości”. Dzięki uczestnictwie w zajęciach uczniowie mogli tworzyć rozbudowane skrypty, realizowane później przez robota Photon EDU. W tym celu korzystali ze specjalnego oprogramowania przysługującego użytkownikom urządzenia, w skład którego wchodziły moduły: Joystick, Photon Draw, Photon Badge oraz Photon Blocks.

Podczas zajęć świetlicowych (11.05.2023 r., 15.05.2023 r.) dzieci używały klocków edukacyjnych do rozwijania wyobraźni, budowania więzi koleżeńskich oraz nauki współpracy w grupie. Na lekcji religii (12.05.2023 r.) w klasie pierwszej oraz podczas zajęć z pedagogiem specjalnym (20.05.2023 r., 26.05.2023 r., 31.05.2023 r.) uczniowie rozwijali kompetencje językowe, ćwiczyli koncentrację, kształtowali wyobraźnię przestrzenną, trenowali pamięć, rozpoznawali i nazywali emocje przy pomocy robota Photon. 

Reasumując, w maju odbyło się 12 godzin lekcyjnych, podczas których wykorzystywano sprzęt pozyskany w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.

Link do galerii zdjęć:  

https://drive.google.com/drive/folders/1yjm6C1EH_DBd41Jrw9KcO0-9jqX5cVCG?usp=sharing

 

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci