Sprawozdanie z wykorzystania sprzętu zakupionego w ramach Laboratoriów Przyszłości – listopad 2022

W listopadzie 2022 roku w naszej placówce odbyły się kolejne lekcje z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.

Uczniowie z klasy siódmej na lekcjach plastyki rozwijali umiejętności praktyczne związane z obsługą kamery cyfrowej (07.11.2022 r., 21.11.2022 r., 28.11.2022 r.), zaś zdobyte umiejętności wykorzystali do realizacji Mikołajkowego Projektu Filmowego.

Na zajęciach rewalidacyjnych w klasie III robot edukacyjny Photon był wykorzystywany
w celu usprawniania percepcji słuchowej. Z jego pomocą ćwiczono słuch fonematyczny, analizę i syntezę słuchową wyrazową (09.11.2022 r.).

W czasie zajęć emocjonalno-społecznych pod hasłami „Co czuję?” oraz „Co czują inni?” (15.11.2022 r., 22.11.2022 r.) uczniowie z klas 0-II, przy pomocy robota Photon, rozpoznawali i nazywali emocje, interpretowali sytuacje w kategoriach uczuć i motywów, rozpoznawali uczucia pozytywne i negatywne. Ponadto przewidywali na podstawie obserwacji uczucia i emocje oraz kształtowali zdolność do empatii.  

Zajęcia świetlicowe (7.11.2022 r., 14.11.2022 r., 21.11.2022 r., 28.11.2022 r.) były okazją dla uczniów klas I-VIII do rozwijania wyobraźni i budowania więzi koleżeńskich. Wykorzystując klocki LEGO, uczyli się oni współpracować w grupie oraz rozwijali swoją kreatywność.    

W czasie zajęć dodatkowych, realizowanych w ramach autorskiego programu „Z technologią za pan brat”, odbyły się trzy lekcje (15.12.2022 r., 22.12.2022 r., 29.12.2022 r.), podczas których wykorzystywano sprzęt pozyskany w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”. Dzięki zajęciom uczniowie mieli okazję  sterować robotem Photon EDU  poprzez stosowanie prostych poleceń, projektować, tworzyć i zapisywać program w wizualnym języku programowania oraz pracować wraz z rówieśnikami nad rozwiązaniem postawionego przed nimi problemu. Ponadto tworzyli projekty obiektów 3D przy pomocy dedykowanego oprogramowania, dzięki czemu mogli później wydrukować własny obiekt przestrzenny (brelok do kluczy). Zajęcia dały im również możliwość zapoznania się z urządzeniami wchodzącymi w skład zestawu multimedialnego: aparatu fotograficznego, statywu, gimbala oraz zestawu oświetleniowego. Samodzielnie korzystali ze wspomnianych akcesoriów, wykonując własne zdjęcia oraz filmy.

 

Reasumując, w listopadzie odbyło się 13 godzin lekcyjnych, podczas których wykorzystywano sprzęt pozyskany w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”.

Link do galerii zdjęć: 

https://drive.google.com/drive/folders/1dcmTekuEXlqCdlegJKGSHNfEmGoNyZ4L?usp=sharing

 

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci