WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”
ZA MIESIĄC STYCZEŃ 2024 ROKU
DATA PROWADZONEJ LEKCJI i RODZAJ ZAJĘĆ |
TEMAT ZAJĘĆ |
KLASA / OSOBA PROWADZĄCA |
EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ |
02.01.2024r. ped. spec |
Mała i duża litera (podstawowe reguły ortograficzne) - ćwiczenia interaktywne dla uczniów klasy II. Eduterapeutica LUX - SPE 1-3 |
Kl. II Anna Pidanty |
- przypomnienie zasad ortograficznych; - doskonalenie umiejętności stosowania zasad ortografii w praktyce; |
02.01.2024r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Asertywność, a uległość – umiejętność wyrażania siebie. Kształtowanie postaw asertywnych; umiejętność mówienia „nie”. Rozpoznawanie i nazywanie różnych rodzajów zachowań - nauka zachowań asertywnych. Uświadomienie dzieciom dlaczego warto być asertywnym, a nie uległym. Eduterapeutica Kompetencje emocjonalno-społeczne |
Kl. III Monika Foltyn |
- kształtowanie postaw asertywnych, - rozwijanie umiejętności mówienia „nie”. |
02.01.2023 Logopedia |
Gimnastyka narządów artykulacyjnych w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona. "Szalik" nauka wierszyka na pamięć. |
Klasa 2 (Grupa III) Elżbieta Placzyńska |
- usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych - ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz - doskonalenie pamięci |
02.01.2023 Logopedia |
Śnieżynka- ćwiczenia oddechowe. Ćwiczenia słuchowe w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona. |
Klasa 0 (Grupa V) Elżbieta Placzyńska |
- usprawnianie prawidłowego toru oddechowego - doskonalenie percepcji słuchowej - ćwiczenia koncentracji uwagi. |
03.01.2024r. ped. spec. |
Rysowanie po śladzie. Eduterapeutica LUX - SPE 1-3 Filip Jaworski |
Kl. I Anna Pidanty ped. spec. |
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej dziecka; - poprawa kontroli nad ołówkiem lub kredką, płynnością ruchów, nie odrywaniem ręki od kartki, a także koncentracją potrzebną do płynnego pisania. |
03.01.2024r.
zaj rozw. kompetencje emocjonalno-społeczne |
Co kryje złość? Czyli każdy ma swoją górę lodową… Przypomnienie pojęcia emocji i ich różnorodności. Mechanizm powstawania reakcji emocjonalnej na konkretną sytuację. Bogactwo odczuwanych emocji. Rozpoznawanie i nazywanie odczuwanych emocji. |
Klasa V
Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
- kształtowanie świadomości wad i zalet, - wzmacnianie u uczniów poczucia własnej wartości, - rozpoznawanie i nazywanie odczuwanych emocji. |
05.01.2024r. Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze |
Rachunek pamięciowy(mnożenie i dzielenie w zakresie 100)- wstaw liczby do właściwych działań. Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych. |
Klasa 6 Jadwiga Kot |
- kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia i dzielenia liczb naturalnych, - kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi, - kształtowanie umiejętności poprawnego zapisu ułamków dziesiętnych podczas wykonywanych działań dodawania i odejmowania, - kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych. |
08.01.2024r. Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze
|
Rachunek pamięciowy(mnożenie i dzielenie w zakresie 100)- wstaw liczby do właściwych działań. Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych. |
Klasa 5 Jadwiga Kot
|
- kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia i dzielenia liczb naturalnych, - kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi, - kształtowanie umiejętności poprawnego zapisu ułamków dziesiętnych podczas wykonywanych działań dodawania i odejmowania, - kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych. |
Zajęcia rewalidacyjne |
Kontrola emocji- dobieranie puzzli. Uzupełnianie obrazków emotkami. |
Klasa 4 Agnieszka Banaszczyk |
-kształtowanie u ucznia nawyków zapanowania nad swoimi emocjami, - kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi, |
08.01.2024 Logopedia |
Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia słuchowe z głoskami sz/z w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona. |
Klasa 4 (Grupa I) Elżbieta Placzyńska |
- usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych - doskonalenie percepcji słuchowej - ćwiczenia koncentracji uwagi |
09.01.2024r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Sztuka rozwiązywania konfliktów. Kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów. Uczenie się pełnienia określonych ról. Eduterapeutica Kompetencje emocjonalno-społeczne. |
Kl. III Monika Foltyn |
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów, - rozwijanie umiejętności panowania nad emocjami. |
09.01.2024 Logopedia |
Gimnastyka pionizacji języka. Ćwiczenia słuchowe w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona. Atrybuty zawodów- poszerzanie słownictwa. |
Klasa 0 (Grupa V) Elżbieta Placzyńska |
- usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych - doskonalenie percepcji słuchowej - ćwiczenia koncentracji uwagi |
10.01.2024r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Budowanie zdolności do sięgania po wsparcie i pomoc. |
Anna Pidanty Klasa V Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
- kształcenie umiejętności słuchania, rozumienia potrzeb innych i rozumienia okoliczności oraz umiejętności wyrażania tego zrozumienia, |
12.01.2024r. ped. spec. |
Wycinanie po śladzie. Rozróżnianie i nazywanie liter "d" i "p" oraz "d", "p" i "g" (Filip Jaworski). Ćwiczenia ortograficzne - utrwalenie pisowni wyrazów z "h" i "ch" oraz "u" i "ó"(Hubert Krzemiński). |
Kl. I Anna Pidanty Eduterapeutica LUX - SPE 1-3 |
- przypomnienie zasad ortograficznych; |
15.01.2024r. Logopedia |
Zimowe zabawy- bajka logopedyczna. Głoska l/k/sz -ćwiczenia słuchowo-pamięciowe w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona. |
Klasa 0 (Grupa VII) Elżbieta Placzyńska |
- usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych - doskonalenie percepcji słuchowej - usprawnianie pamięci wzrokowej - ćwiczenia koncentracji uwagi |
16.01.2024r. Logopedia |
Zimowe zabawy- bajka logopedyczna. Głoska sz -ćwiczenia artykulacyjne w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona. |
Klasa 0 (Grupa V) Elżbieta Placzyńska |
- usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych - doskonalenie percepcji słuchowej - ćwiczenia koncentracji uwagi |
16.01.2024r. Logopedia |
Zimowe zabawy- bajka logopedyczna. Głoska sz -ćwiczenia artykulacyjne i pamięciowe w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona. |
Klasa 0 (Grupa VI) Elżbieta Placzyńska |
- usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych - doskonalenie percepcji słuchowej - usprawnianie pamięci wzrokowej - ćwiczenia koncentracji uwagi |
17.01.2024r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Rozwijanie umiejętności refleksji nad własnymi reakcjami emocjonalnymi. "Łańcuch dobrych słów" - rozmowa z uczniami na temat realizowanych zajęć. |
Anna Pidanty Klasa V Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
- kształcenie umiejętności wzmacniania wiary w siebie, |
22.01.2024r Logopedia |
Gimnastyka narządów artykulacyjnych w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona. Ćwiczenia artykulacyjne i pamięciowe z głoską [cz] w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona. |
Elżbieta Placzyńska Klasa 0 (Grupa VII) |
- usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych - doskonalenie percepcji słuchowej - usprawnianie pamięci wzrokowej - ćwiczenia koncentracji uwagi |
24.01.2024r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Gry i zabawy integrujące grupę. |
Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
- kształcenie umiejętności komunikacji interpersonalnej (komunikacja werbalna/niewerbalna, aktywne słuchanie, wyrażanie uczuć) – kształcenie umiejętności decydowania/ umiejętności rozwiązywania problemu |
24.01.2024r Logopedia |
Gimnastyka narządów artykulacyjnych w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona. Ćwiczenia artykulacyjne i pamięciowe z głoską [cz] w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona. |
Elżbieta Placzyńska Klasa I (Grupa IV) |
- usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych - doskonalenie percepcji słuchowej - usprawnianie pamięci wzrokowej - ćwiczenia koncentracji uwagi |
26.01.2024r. Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze |
Praca z tekstem w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica 4-8 zakupiony w ramach programu Aktywna tablica. |
Jadwiga Kot Klasa 6 |
- doskonalenie techniki czytania, - doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, - doskonalenie percepcji słuchowej, |