Wykaz godzin realizowanych w ramach programu „Aktywna tablica” za miesiąc listopad 2024 roku

 

WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”

ZA MIESIĄC LISTOPAD  2024 ROKU

 

DATA

PROWADZONEJ LEKCJI

i

RODZAJ ZAJĘĆ

TEMAT

ZAJĘĆ

KLASA

/

OSOBA

PROWADZĄCA

EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ

04.11.2024r.

Pedagog specjalny

Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w szkole w oparciu o materiały z programu Eduterapeutica - "Kompetencje emocjonalno - społeczne".

Klasa VI

Jadwiga Kot

-      rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

-      nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

-      umiejętność radzenia  sobie z nimi.

04.11.2024r.

Pedagog specjalny

Usprawnianie aparatu mowy w oparciu o materiały z Programu Eduterapeutica Logopedia rozszerzona.

Ćwiczenia usprawniające wymowę głosek z szeregu szumiącego: sz, ż, rz, cz, dż oraz artykulacja tekstu - wariant 1

Jadwiga Kot

 

-      usprawniona wymowa głosek z szeregu szumiącego: sz, ż, rz, cz, dż,

-      usprawniona  artykulacja czytanego tekstu,

-      usprawnienie aparatu mowy,

-      kształtowanie poczucia wartości i pewności siebie.

04.11.2024r.

Zajęcia rewalidacyjne

Doskonalenie kreatywności, uwagi, pamięci i umiejętności logicznego myślenia z wykorzystaniem gier: Zgadnij kim, czym jestem? oraz rozmówki.

Piotr Pawlik kl.5

Agnieszka Banaszczyk

-      wzmacnianie koncentracji uwagi,

-      pamięci wzrokowej ,

-      spostrzegawczość ucznia z wykorzystaniem gier online.

05.11.2024r.

Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Poszukiwanie ukrytych słów, rozszyfrowywanie wyrazów. Ćwiczenia usprawniające koncentrację uwagi z programem Eduterapeutica.

Grupa Klasa IV

Elżbieta Placzyńska

-      Ćwiczenia koncentracji uwagi,

-      Kształtowanie uważności i spostrzegawczości.

05.11.2024 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczene

"W krainie kolorów". Rozładowanie napięcia emocjonalnego i ruchowego. Kształtowanie pozytywnego obrazu własnej osoby. Rozwijanie umiejętności słuchania innych.

Anna Pidanty

Smartfloor

- Wspieranie rozwóju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka;

- Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi.

05.11.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

"W krainie kolorów". Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania uczuć swoich i innych. Rozładowanie napięcia emocjonalnego i ruchowego. Rozwijanie umiejętności słuchania innych.

Anna Pidanty

Smartfloor

- Wspieranie rozwóju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka;

- Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi.

06.11.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

"Rusz głową" - ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową, pamięć i spostrzegawczość. Rozwijanie umiejętności słuchania innych.

Anna Pidanty

Smartfloor

- Wspieranie rozwóju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka;

- Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi.

07.11.2024r.          Pedagog specjalny

Samoregulacja i uważność- pomoc uczniowi w radzeniu sobie ze stresem w oparciu o materiały z podłogi interaktywnej SMARTFLOOR.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

-      Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi,

-      Kształtowanie spostrzegawczości i refleksu,

-      Kształtowanie uważności,

-      Kontrolowanie emocji,

-      Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia.

 

07.11.2024r.                     Pedagog specjalny

Samoregulacja i uważność- pomoc uczniowi w radzeniu sobie ze stresem w oparciu o materiały z podłogi interaktywnej SMARTFLOOR.

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

-      Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi,

-      Kształtowanie spostrzegawczości i refleksu,

-      Kształtowanie uważności,

-      Kontrolowanie emocji,

-      Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia.

07.11.2024r.

Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Skala i plan- ćwiczenia matematyczne. Ćwiczenia na koncentrację uwagi z programem Eduterapeutica SPE.

Grupa Klasa V

Elżbieta Placzyńska

-      Usprawnianie koncentracji uwagi

-      Kształtowanie uważności

-      Usprawnianie pamięci

08.11.2024r.

Ćwiczenia utrwalające umiejętności matematyczne w oparciu o program Eduterapeutica LUX 4-8

Zajęcia świetlicowe-

Agnieszka Banaszczyk

-      Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi,

-      Kształtowanie spostrzegawczości i refleksu,

-      Kształtowanie uważności,

-      Kontrolowanie emocji,

-      Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia.

 

08.11.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

"Rusz głową" - ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową, pamięć i spostrzegawczość. Rozwijanie umiejętności słuchania innych.

Anna Pidanty

Smartfloor

- Wspieranie rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka;

- Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi.

12.11.2024r.

Zajęcia świetlicowe

Ćwiczymy koordynację wzrokowo - ruchową w oparciu o podłogę interaktywną SmartFloor - AT.

Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4

Jadwiga Kot

-      Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości,

-      Kształtowanie uważności,

-      Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej,

-      Kształtowanie współpracy w grupie,

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

13.11.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej - zabawy. Odtwarzanie i nagrywanie usłyszanego rytmu.

Anna Pidanty

Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

- Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.

14.11.2024r.

Pedagog specjalny

Dbam o swój dobrostan psychiczny - Kontrolowanie swoich stanów emocjonalnych poprzez  ćwiczenia dostępne  z podłogi interaktywnej SmartFloor - AT.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

-      Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich,

-      Kontrola emocji w różnych sytuacjach,

-      Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami,

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

-      Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości,

-      Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej.

 

14.11.2024r.

Pedagog specjalny

 

Dbam o swój dobrostan psychiczny - Kontrolowanie swoich stanów emocjonalnych poprzez  ćwiczenia dostępne  z podłogi interaktywnej SmartFloor - AT.

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

-      Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich,

-      Kontrola emocji w różnych sytuacjach,

-      Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami,

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

-      Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości,

-      Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej.

14.11.2024r.

Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Poszukiwanie ukrytych słów, rozszyfrowywanie wyrazów. Ćwiczenia interaktywne usprawniające koncentrację uwagi z programem Eduterapeutica.

Grupa Klasa V

Elżbieta Placzyńska

-      Usprawnianie koncentracji uwagi

-      Kształtowanie uważności

-      Usprawnianie pamięci

15.11.2024r.

Pedagog specjalny

"W zdrowym ciele zdrowy duch"- ćwiczenia kondycji fizycznej w oparciu o podłogę interaktywną SmartFloor: "Bieżnia", "Gdzie jest krecik?" - AT.

Klasa I

Jadwiga Kot

-      Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości,

-      Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej,

-      Usprawnianie kondycji fizycznej,

-      Poprawa sprawności, wytrzymałości i elastyczności ciała,

-      Wzmocnienie mięśni,

-      Poprawa wydolności narządów wewnętrznych,

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

-      Kształtowanie integracji w grupie.

18.11.2024r.

Pedagog specjalny

Usprawnianie pamięci poprzez ćwiczenia dostępne w programie Eduterapeutica LUX - SPE -4-8:

"Zapal lampki w odpowiedniej kolejności", "Zapamiętaj drogę i odtwórz ją", "Zapamiętaj numery telefonu - wersja 1,2 i 3". Wykorzystanie podłogi interaktywnej SmartFloor - memory - AT.

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie pamięci, uważności  oraz percepcji wzrokowej,

-         Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi,

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

 

 

18.11.2024r.

Pedagog specjalny

Akcja „INTEGRACJA” - gry i zabawy jednoczące i zbliżające uczniów klasy VI. Rozpoznawanie emocji po  wyrazie twarzy "Twarze - wersja 1 i 2" oraz ćwiczenia kontroli emocji "Maszyna z emocjami" w oparciu o program  Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT. Wykorzystanie gier: Gra w „Kto tak jak ja”  oraz "Fakty i kłamstwa".

Klasa VI

Jadwiga Kot

-      Rozwijanie postaw empatycznych,

-      Wzajemne poznawanie się,

-      Usprawnianie komunikacji i przekazu informacji,

-      Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich,

-      Kontrola emocji w różnych sytuacjach,

-      Kształtowanie integracji w grupie,

-      Kształtowanie świadomości różnorodności charakterów w grupie, zainteresowań rówieśników.

19.11.2024r.

Kształtujemy uwagę i spostrzegawczość poprzez ćwiczenia z podłogą interaktywną SmartFloor. - AT.

Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie pamięci, uważności  oraz percepcji wzrokowej,

-         Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi,

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

-      Kształtowanie integracji w grupie.

 

19.11.2024r.

Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Ćwiczenia motoryki małej z programem Eduterapeutica. Doktor Dolittle- doskonalenie umiejętności głośnego czytania ze zrozumieniem. Nazywanie liczb wielocyfrowych.

Grupa Klasa IV

Elżbieta Placzyńska

-      Doskonalenie sprawności grafomotorycznej,

-      Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

19.11.2024 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczene

Rozmowa o relacjach z rówieśnikami i trudnościach w komunikacji. Ćwiczenia na rozpoznawanie i kontrolowanie emocji w sytuacjach konfliktowych. Symulacja sytuacji szkolnych, odgrywanie ról i analizowanie emocji. Zakończenie zajęć – podsumowanie strategii rozwiązywania problemów społecznych.

Anna Pidanty

mTalent - Percepcja słuchowa

- Atrakcyjne i efektywne prowadzenie zajęć wspierających, przy jednoczesnym rozwijaniu kluczowych kompetencji niezbędnych do nauki czytania i pisania.

20.11.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Ćwiczenia rozwijające umiejętności interpersonalne, takie jak współpraca i komunikacja w celu poprawy umiejętności społecznych, rozwijanie komunikacji.

Anna Pidanty

Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

- Rozwijanie umiejętności interpersonalnych takich jak współpraca i komunikacja;

-      - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności;

- Poprawa umiejętności społecznych, rozwijanie komunikacji.

21.11.2024r.

Zajęcia korekcyjno kompensacyjne

Ćwiczenia motoryki małej z programem Eduterapeutica. Doktor Dolittle- doskonalenie umiejętności głośnego czytania ze zrozumieniem. Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o tych samych mianownikach.

Grupa Klasa V

Elżbieta Placzyńska

-      Doskonalenie sprawności grafomotorycznej,

-      Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

22.11.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej - zabawy. Odtwarzanie i nagrywanie usłyszanego rytmu - kontynuacja pracy z uczennicą.

Anna Pidanty

mTalent - Percepcja słuchowa

- Atrakcyjne i efektywne prowadzenie zajęć wspierających, przy jednoczesnym rozwijaniu kluczowych kompetencji niezbędnych do nauki czytania i pisania.

26.11.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Wzmacnianie umiejętności społecznych i komunikacyjnych w klasie II. Ćwiczenia w formie zabaw komunikacyjnych. Ćwiczenia w grupie – zabawa „znajdź wspólny temat”. Podsumowanie zajęć – zwrócenie uwagi na poprawność komunikacji.

Anna Pidanty

Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

- Rozwijanie umiejętności interpersonalnych takich jak współpraca i komunikacja;

-      - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności;

- Poprawa umiejętności społecznych, rozwijanie komunikacji.

 

27.11.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Rozwijanie umiejętności matematycznych. Ćwiczenia na liczenie – dodawanie i odejmowanie do 10. Zabawy z liczbami – układanki liczbowe oraz zadania z liczeniem pieniędzy. Rozwiązywanie prostych zadań tekstowych. Czytanie metoda sylab.

Anna Pidanty

mTalent Czytanie sylabami II.

- Wspieranie nauki czytania metodą sylabową.
- Rozwijanie kluczowych kompetencji językowych, zarówno w obszarze czytania, jak i pisania, przy jednoczesnym wspieraniu rozwoju poznawczego i emocjonalnego.

-      - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

 

28.11.2024r.

Pedagog specjalny

Usprawnianie percepcji wzrokowej - ćwiczenia w oparciu o zasoby internetowe : program multimedialny SPE 4-8. Nazywanie emocji towarzyszących rozwiązywaniu zadań - AT.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

-      Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości,

-      Kształtowanie uważności,

-      Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej,

-      Kształtowanie współpracy w grupie,

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

-      Umiejętność radzenia sobie z nimi.

28.11.2024r.

Pedagog specjalny

Usprawnianie percepcji wzrokowej - ćwiczenia w oparciu o zasoby internetowe : program multimedialny SPE 4-8. Nazywanie emocji towarzyszących rozwiązywaniu zadań - AT.

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

-      Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości,

-      Kształtowanie uważności,

-      Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej,

-      Kształtowanie współpracy w grupie,

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

-      Umiejętność radzenia sobie z nimi.

28.11.2024r.

Pedagog specjalny

Akcja „INTEGRACJA” - Gry i zabawy jednoczące i zbliżające uczniów klasy V. Rozpoznawanie emocji po  wyrazie twarzy "Twarze - wersja 1 i 2" oraz ćwiczenia kontroli emocji "Maszyna z emocjami" w oparciu o program  Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT. Wykorzystanie gier: Gra w „Kto tak jak ja”  oraz "Fakty i kłamstwa".

Klasa V

Jadwiga Kot

-      Rozwijanie postaw empatycznych,

-      Wzajemne poznawanie się,

-      Usprawnianie komunikacji i przekazu informacji,

-      Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich,

-      Kontrola emocji w różnych sytuacjach,

-      Kształtowanie integracji w grupie,

Kształtowanie świadomości różnorodności charakterów w grupie, zainteresowań rówieśników.

29.11.2024r.

Pedagog specjalny

W labiryncie dziecięcych uczuć z wykorzystaniem ćwiczeń z programu Eduterapeutica - "Kompetencje emocjonalno - społeczne", pozyskanego w programie Aktywna tablica: "Nazwy emocji", "Kontrola emocji - rozpoznawanie emocji", "Twarze - wersja 1 i 2" - AT.

Uczeń klasy IV

Jadwiga Kot

- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

-      Umiejętność radzenia sobie z nimi,

-      Kształtowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

29.11.2024r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka buzi i języka z programem Eduterapeutica.

Grupa VII

Elżbieta Placzyńska

-         Usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych

-         Usprawnianie koncentracji uwagi

29.11.2024r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka buzi i języka z programem Eduterapeutica.

Grupa VIII

Elżbieta Placzyńska

-         Usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych

-      Usprawnianie koncentracji uwagi