WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”
ZA MIESIĄC LISTOPAD 2024 ROKU
DATA PROWADZONEJ LEKCJI i RODZAJ ZAJĘĆ |
TEMAT ZAJĘĆ |
KLASA / OSOBA PROWADZĄCA |
EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ |
04.11.2024r. Pedagog specjalny |
Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w szkole w oparciu o materiały z programu Eduterapeutica - "Kompetencje emocjonalno - społeczne". |
Klasa VI Jadwiga Kot |
- rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - umiejętność radzenia sobie z nimi. |
04.11.2024r. Pedagog specjalny |
Usprawnianie aparatu mowy w oparciu o materiały z Programu Eduterapeutica Logopedia rozszerzona. Ćwiczenia usprawniające wymowę głosek z szeregu szumiącego: sz, ż, rz, cz, dż oraz artykulacja tekstu - wariant 1 |
Jadwiga Kot
|
- usprawniona wymowa głosek z szeregu szumiącego: sz, ż, rz, cz, dż, - usprawniona artykulacja czytanego tekstu, - usprawnienie aparatu mowy, - kształtowanie poczucia wartości i pewności siebie. |
04.11.2024r. Zajęcia rewalidacyjne |
Doskonalenie kreatywności, uwagi, pamięci i umiejętności logicznego myślenia z wykorzystaniem gier: Zgadnij kim, czym jestem? oraz rozmówki. |
Piotr Pawlik kl.5 Agnieszka Banaszczyk |
- wzmacnianie koncentracji uwagi, - pamięci wzrokowej , - spostrzegawczość ucznia z wykorzystaniem gier online. |
05.11.2024r. Zajęcia korekcyjno kompensacyjne |
Poszukiwanie ukrytych słów, rozszyfrowywanie wyrazów. Ćwiczenia usprawniające koncentrację uwagi z programem Eduterapeutica. |
Grupa Klasa IV Elżbieta Placzyńska |
- Ćwiczenia koncentracji uwagi, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości. |
05.11.2024 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczene |
"W krainie kolorów". Rozładowanie napięcia emocjonalnego i ruchowego. Kształtowanie pozytywnego obrazu własnej osoby. Rozwijanie umiejętności słuchania innych. |
Anna Pidanty Smartfloor |
- Wspieranie rozwóju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka; - Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi. |
05.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
"W krainie kolorów". Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania uczuć swoich i innych. Rozładowanie napięcia emocjonalnego i ruchowego. Rozwijanie umiejętności słuchania innych. |
Anna Pidanty Smartfloor |
- Wspieranie rozwóju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka; - Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi. |
06.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
"Rusz głową" - ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową, pamięć i spostrzegawczość. Rozwijanie umiejętności słuchania innych. |
Anna Pidanty Smartfloor |
- Wspieranie rozwóju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka; - Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi. |
07.11.2024r. Pedagog specjalny |
Samoregulacja i uważność- pomoc uczniowi w radzeniu sobie ze stresem w oparciu o materiały z podłogi interaktywnej SMARTFLOOR. |
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi, - Kształtowanie spostrzegawczości i refleksu, - Kształtowanie uważności, - Kontrolowanie emocji, - Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia.
|
07.11.2024r. Pedagog specjalny |
Samoregulacja i uważność- pomoc uczniowi w radzeniu sobie ze stresem w oparciu o materiały z podłogi interaktywnej SMARTFLOOR. |
Oddział przedszkolny Jadwiga Kot |
- Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi, - Kształtowanie spostrzegawczości i refleksu, - Kształtowanie uważności, - Kontrolowanie emocji, - Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia. |
07.11.2024r. Zajęcia korekcyjno kompensacyjne |
Skala i plan- ćwiczenia matematyczne. Ćwiczenia na koncentrację uwagi z programem Eduterapeutica SPE. |
Grupa Klasa V Elżbieta Placzyńska |
- Usprawnianie koncentracji uwagi - Kształtowanie uważności - Usprawnianie pamięci |
08.11.2024r. |
Ćwiczenia utrwalające umiejętności matematyczne w oparciu o program Eduterapeutica LUX 4-8 |
Zajęcia świetlicowe- Agnieszka Banaszczyk |
- Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi, - Kształtowanie spostrzegawczości i refleksu, - Kształtowanie uważności, - Kontrolowanie emocji, - Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia.
|
08.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
"Rusz głową" - ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową, pamięć i spostrzegawczość. Rozwijanie umiejętności słuchania innych. |
Anna Pidanty Smartfloor |
- Wspieranie rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka; - Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi. |
12.11.2024r. Zajęcia świetlicowe |
Ćwiczymy koordynację wzrokowo - ruchową w oparciu o podłogę interaktywną SmartFloor - AT. |
Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4 Jadwiga Kot |
- Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości, - Kształtowanie uważności, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej, - Kształtowanie współpracy w grupie, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
13.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej - zabawy. Odtwarzanie i nagrywanie usłyszanego rytmu. |
Anna Pidanty Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
- Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej. |
14.11.2024r. Pedagog specjalny |
Dbam o swój dobrostan psychiczny - Kontrolowanie swoich stanów emocjonalnych poprzez ćwiczenia dostępne z podłogi interaktywnej SmartFloor - AT. |
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach, - Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej.
|
14.11.2024r. Pedagog specjalny
|
Dbam o swój dobrostan psychiczny - Kontrolowanie swoich stanów emocjonalnych poprzez ćwiczenia dostępne z podłogi interaktywnej SmartFloor - AT. |
Oddział przedszkolny Jadwiga Kot |
- Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach, - Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej. |
14.11.2024r. Zajęcia korekcyjno kompensacyjne |
Poszukiwanie ukrytych słów, rozszyfrowywanie wyrazów. Ćwiczenia interaktywne usprawniające koncentrację uwagi z programem Eduterapeutica. |
Grupa Klasa V Elżbieta Placzyńska |
- Usprawnianie koncentracji uwagi - Kształtowanie uważności - Usprawnianie pamięci |
15.11.2024r. Pedagog specjalny |
"W zdrowym ciele zdrowy duch"- ćwiczenia kondycji fizycznej w oparciu o podłogę interaktywną SmartFloor: "Bieżnia", "Gdzie jest krecik?" - AT. |
Klasa I Jadwiga Kot |
- Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej, - Usprawnianie kondycji fizycznej, - Poprawa sprawności, wytrzymałości i elastyczności ciała, - Wzmocnienie mięśni, - Poprawa wydolności narządów wewnętrznych, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kształtowanie integracji w grupie. |
18.11.2024r. Pedagog specjalny |
Usprawnianie pamięci poprzez ćwiczenia dostępne w programie Eduterapeutica LUX - SPE -4-8: "Zapal lampki w odpowiedniej kolejności", "Zapamiętaj drogę i odtwórz ją", "Zapamiętaj numery telefonu - wersja 1,2 i 3". Wykorzystanie podłogi interaktywnej SmartFloor - memory - AT. |
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot |
- Usprawnianie pamięci, uważności oraz percepcji wzrokowej, - Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.
|
18.11.2024r. Pedagog specjalny |
Akcja „INTEGRACJA” - gry i zabawy jednoczące i zbliżające uczniów klasy VI. Rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy "Twarze - wersja 1 i 2" oraz ćwiczenia kontroli emocji "Maszyna z emocjami" w oparciu o program Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT. Wykorzystanie gier: Gra w „Kto tak jak ja” oraz "Fakty i kłamstwa". |
Klasa VI Jadwiga Kot |
- Rozwijanie postaw empatycznych, - Wzajemne poznawanie się, - Usprawnianie komunikacji i przekazu informacji, - Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach, - Kształtowanie integracji w grupie, - Kształtowanie świadomości różnorodności charakterów w grupie, zainteresowań rówieśników. |
19.11.2024r. |
Kształtujemy uwagę i spostrzegawczość poprzez ćwiczenia z podłogą interaktywną SmartFloor. - AT. |
Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4 Jadwiga Kot |
- Usprawnianie pamięci, uważności oraz percepcji wzrokowej, - Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kształtowanie integracji w grupie.
|
19.11.2024r. Zajęcia korekcyjno kompensacyjne |
Ćwiczenia motoryki małej z programem Eduterapeutica. Doktor Dolittle- doskonalenie umiejętności głośnego czytania ze zrozumieniem. Nazywanie liczb wielocyfrowych. |
Grupa Klasa IV Elżbieta Placzyńska |
- Doskonalenie sprawności grafomotorycznej, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
19.11.2024 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczene |
Rozmowa o relacjach z rówieśnikami i trudnościach w komunikacji. Ćwiczenia na rozpoznawanie i kontrolowanie emocji w sytuacjach konfliktowych. Symulacja sytuacji szkolnych, odgrywanie ról i analizowanie emocji. Zakończenie zajęć – podsumowanie strategii rozwiązywania problemów społecznych. |
Anna Pidanty mTalent - Percepcja słuchowa |
- Atrakcyjne i efektywne prowadzenie zajęć wspierających, przy jednoczesnym rozwijaniu kluczowych kompetencji niezbędnych do nauki czytania i pisania. |
20.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Ćwiczenia rozwijające umiejętności interpersonalne, takie jak współpraca i komunikacja w celu poprawy umiejętności społecznych, rozwijanie komunikacji. |
Anna Pidanty Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
- Rozwijanie umiejętności interpersonalnych takich jak współpraca i komunikacja; - - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności; - Poprawa umiejętności społecznych, rozwijanie komunikacji. |
21.11.2024r. Zajęcia korekcyjno kompensacyjne |
Ćwiczenia motoryki małej z programem Eduterapeutica. Doktor Dolittle- doskonalenie umiejętności głośnego czytania ze zrozumieniem. Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o tych samych mianownikach. |
Grupa Klasa V Elżbieta Placzyńska |
- Doskonalenie sprawności grafomotorycznej, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
22.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej - zabawy. Odtwarzanie i nagrywanie usłyszanego rytmu - kontynuacja pracy z uczennicą. |
Anna Pidanty mTalent - Percepcja słuchowa |
- Atrakcyjne i efektywne prowadzenie zajęć wspierających, przy jednoczesnym rozwijaniu kluczowych kompetencji niezbędnych do nauki czytania i pisania. |
26.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Wzmacnianie umiejętności społecznych i komunikacyjnych w klasie II. Ćwiczenia w formie zabaw komunikacyjnych. Ćwiczenia w grupie – zabawa „znajdź wspólny temat”. Podsumowanie zajęć – zwrócenie uwagi na poprawność komunikacji. |
Anna Pidanty Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
- Rozwijanie umiejętności interpersonalnych takich jak współpraca i komunikacja; - - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności; - Poprawa umiejętności społecznych, rozwijanie komunikacji.
|
27.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Rozwijanie umiejętności matematycznych. Ćwiczenia na liczenie – dodawanie i odejmowanie do 10. Zabawy z liczbami – układanki liczbowe oraz zadania z liczeniem pieniędzy. Rozwiązywanie prostych zadań tekstowych. Czytanie metoda sylab. |
Anna Pidanty mTalent Czytanie sylabami II. |
- Wspieranie nauki czytania metodą sylabową. - - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.
|
28.11.2024r. Pedagog specjalny |
Usprawnianie percepcji wzrokowej - ćwiczenia w oparciu o zasoby internetowe : program multimedialny SPE 4-8. Nazywanie emocji towarzyszących rozwiązywaniu zadań - AT. |
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości, - Kształtowanie uważności, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej, - Kształtowanie współpracy w grupie, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Umiejętność radzenia sobie z nimi. |
28.11.2024r. Pedagog specjalny |
Usprawnianie percepcji wzrokowej - ćwiczenia w oparciu o zasoby internetowe : program multimedialny SPE 4-8. Nazywanie emocji towarzyszących rozwiązywaniu zadań - AT. |
Oddział przedszkolny Jadwiga Kot |
- Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości, - Kształtowanie uważności, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej, - Kształtowanie współpracy w grupie, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Umiejętność radzenia sobie z nimi. |
28.11.2024r. Pedagog specjalny |
Akcja „INTEGRACJA” - Gry i zabawy jednoczące i zbliżające uczniów klasy V. Rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy "Twarze - wersja 1 i 2" oraz ćwiczenia kontroli emocji "Maszyna z emocjami" w oparciu o program Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT. Wykorzystanie gier: Gra w „Kto tak jak ja” oraz "Fakty i kłamstwa". |
Klasa V Jadwiga Kot |
- Rozwijanie postaw empatycznych, - Wzajemne poznawanie się, - Usprawnianie komunikacji i przekazu informacji, - Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach, - Kształtowanie integracji w grupie, Kształtowanie świadomości różnorodności charakterów w grupie, zainteresowań rówieśników. |
29.11.2024r. Pedagog specjalny |
W labiryncie dziecięcych uczuć z wykorzystaniem ćwiczeń z programu Eduterapeutica - "Kompetencje emocjonalno - społeczne", pozyskanego w programie Aktywna tablica: "Nazwy emocji", "Kontrola emocji - rozpoznawanie emocji", "Twarze - wersja 1 i 2" - AT. |
Uczeń klasy IV Jadwiga Kot |
- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Umiejętność radzenia sobie z nimi, - Kształtowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
29.11.2024r. Zajęcia logopedyczne |
Gimnastyka buzi i języka z programem Eduterapeutica. |
Grupa VII Elżbieta Placzyńska |
- Usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych - Usprawnianie koncentracji uwagi |
29.11.2024r. Zajęcia logopedyczne |
Gimnastyka buzi i języka z programem Eduterapeutica. |
Grupa VIII Elżbieta Placzyńska |
- Usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych - Usprawnianie koncentracji uwagi |