WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”
ZA MIESIĄC LISTOPAD 2024 ROKU
| 
 DATA PROWADZONEJ LEKCJI i RODZAJ ZAJĘĆ  | 
 TEMAT ZAJĘĆ  | 
 KLASA / OSOBA PROWADZĄCA  | 
 EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ  | 
| 
 04.11.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Bądź zmianą, którą chcesz widzieć w szkole w oparciu o materiały z programu Eduterapeutica - "Kompetencje emocjonalno - społeczne".  | 
 Klasa VI Jadwiga Kot  | 
 - rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - umiejętność radzenia sobie z nimi.  | 
| 
 04.11.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Usprawnianie aparatu mowy w oparciu o materiały z Programu Eduterapeutica Logopedia rozszerzona. Ćwiczenia usprawniające wymowę głosek z szeregu szumiącego: sz, ż, rz, cz, dż oraz artykulacja tekstu - wariant 1  | 
 Jadwiga Kot 
  | 
 - usprawniona wymowa głosek z szeregu szumiącego: sz, ż, rz, cz, dż, - usprawniona artykulacja czytanego tekstu, - usprawnienie aparatu mowy, - kształtowanie poczucia wartości i pewności siebie.  | 
| 
 04.11.2024r. Zajęcia rewalidacyjne  | 
 Doskonalenie kreatywności, uwagi, pamięci i umiejętności logicznego myślenia z wykorzystaniem gier: Zgadnij kim, czym jestem? oraz rozmówki.  | 
 Piotr Pawlik kl.5 Agnieszka Banaszczyk  | 
 - wzmacnianie koncentracji uwagi, - pamięci wzrokowej , - spostrzegawczość ucznia z wykorzystaniem gier online.  | 
| 
 05.11.2024r. Zajęcia korekcyjno kompensacyjne  | 
 Poszukiwanie ukrytych słów, rozszyfrowywanie wyrazów. Ćwiczenia usprawniające koncentrację uwagi z programem Eduterapeutica.  | 
 Grupa Klasa IV Elżbieta Placzyńska  | 
 - Ćwiczenia koncentracji uwagi, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości.  | 
| 
 05.11.2024 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczene  | 
 "W krainie kolorów". Rozładowanie napięcia emocjonalnego i ruchowego. Kształtowanie pozytywnego obrazu własnej osoby. Rozwijanie umiejętności słuchania innych.  | 
 Anna Pidanty Smartfloor  | 
 - Wspieranie rozwóju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka; - Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi.  | 
| 
 05.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym  | 
 "W krainie kolorów". Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania uczuć swoich i innych. Rozładowanie napięcia emocjonalnego i ruchowego. Rozwijanie umiejętności słuchania innych.  | 
 Anna Pidanty Smartfloor  | 
 - Wspieranie rozwóju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka; - Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi.  | 
| 
 06.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym  | 
 "Rusz głową" - ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową, pamięć i spostrzegawczość. Rozwijanie umiejętności słuchania innych.  | 
 Anna Pidanty Smartfloor  | 
 - Wspieranie rozwóju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka; - Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi.  | 
| 
 07.11.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Samoregulacja i uważność- pomoc uczniowi w radzeniu sobie ze stresem w oparciu o materiały z podłogi interaktywnej SMARTFLOOR.  | 
 Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi, - Kształtowanie spostrzegawczości i refleksu, - Kształtowanie uważności, - Kontrolowanie emocji, - Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia. 
  | 
| 
 07.11.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Samoregulacja i uważność- pomoc uczniowi w radzeniu sobie ze stresem w oparciu o materiały z podłogi interaktywnej SMARTFLOOR.  | 
 Oddział przedszkolny Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi, - Kształtowanie spostrzegawczości i refleksu, - Kształtowanie uważności, - Kontrolowanie emocji, - Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia.  | 
| 
 07.11.2024r. Zajęcia korekcyjno kompensacyjne  | 
 Skala i plan- ćwiczenia matematyczne. Ćwiczenia na koncentrację uwagi z programem Eduterapeutica SPE.  | 
 Grupa Klasa V Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie koncentracji uwagi - Kształtowanie uważności - Usprawnianie pamięci  | 
| 
 08.11.2024r.  | 
 Ćwiczenia utrwalające umiejętności matematyczne w oparciu o program Eduterapeutica LUX 4-8  | 
 Zajęcia świetlicowe- Agnieszka Banaszczyk  | 
 - Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi, - Kształtowanie spostrzegawczości i refleksu, - Kształtowanie uważności, - Kontrolowanie emocji, - Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia. 
  | 
| 
 08.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym  | 
 "Rusz głową" - ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową, pamięć i spostrzegawczość. Rozwijanie umiejętności słuchania innych.  | 
 Anna Pidanty Smartfloor  | 
 - Wspieranie rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka; - Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi.  | 
| 
 12.11.2024r. Zajęcia świetlicowe  | 
 Ćwiczymy koordynację wzrokowo - ruchową w oparciu o podłogę interaktywną SmartFloor - AT.  | 
 Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4 Jadwiga Kot  | 
 - Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości, - Kształtowanie uważności, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej, - Kształtowanie współpracy w grupie, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 13.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym  | 
 Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej - zabawy. Odtwarzanie i nagrywanie usłyszanego rytmu.  | 
 Anna Pidanty Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła  | 
 - Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej.  | 
| 
 14.11.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Dbam o swój dobrostan psychiczny - Kontrolowanie swoich stanów emocjonalnych poprzez ćwiczenia dostępne z podłogi interaktywnej SmartFloor - AT.  | 
 Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot  | 
 - Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach, - Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej. 
  | 
| 
 14.11.2024r. Pedagog specjalny 
  | 
 Dbam o swój dobrostan psychiczny - Kontrolowanie swoich stanów emocjonalnych poprzez ćwiczenia dostępne z podłogi interaktywnej SmartFloor - AT.  | 
 Oddział przedszkolny Jadwiga Kot  | 
 - Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach, - Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej.  | 
| 
 14.11.2024r. Zajęcia korekcyjno kompensacyjne  | 
 Poszukiwanie ukrytych słów, rozszyfrowywanie wyrazów. Ćwiczenia interaktywne usprawniające koncentrację uwagi z programem Eduterapeutica.  | 
 Grupa Klasa V Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie koncentracji uwagi - Kształtowanie uważności - Usprawnianie pamięci  | 
| 
 15.11.2024r. Pedagog specjalny  | 
 "W zdrowym ciele zdrowy duch"- ćwiczenia kondycji fizycznej w oparciu o podłogę interaktywną SmartFloor: "Bieżnia", "Gdzie jest krecik?" - AT.  | 
 Klasa I Jadwiga Kot  | 
 - Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej, - Usprawnianie kondycji fizycznej, - Poprawa sprawności, wytrzymałości i elastyczności ciała, - Wzmocnienie mięśni, - Poprawa wydolności narządów wewnętrznych, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kształtowanie integracji w grupie.  | 
| 
 18.11.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Usprawnianie pamięci poprzez ćwiczenia dostępne w programie Eduterapeutica LUX - SPE -4-8: "Zapal lampki w odpowiedniej kolejności", "Zapamiętaj drogę i odtwórz ją", "Zapamiętaj numery telefonu - wersja 1,2 i 3". Wykorzystanie podłogi interaktywnej SmartFloor - memory - AT.  | 
 Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie pamięci, uważności oraz percepcji wzrokowej, - Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. 
 
  | 
| 
 18.11.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Akcja „INTEGRACJA” - gry i zabawy jednoczące i zbliżające uczniów klasy VI. Rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy "Twarze - wersja 1 i 2" oraz ćwiczenia kontroli emocji "Maszyna z emocjami" w oparciu o program Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT. Wykorzystanie gier: Gra w „Kto tak jak ja” oraz "Fakty i kłamstwa".  | 
 Klasa VI Jadwiga Kot  | 
 - Rozwijanie postaw empatycznych, - Wzajemne poznawanie się, - Usprawnianie komunikacji i przekazu informacji, - Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach, - Kształtowanie integracji w grupie, - Kształtowanie świadomości różnorodności charakterów w grupie, zainteresowań rówieśników.  | 
| 
 19.11.2024r.  | 
 Kształtujemy uwagę i spostrzegawczość poprzez ćwiczenia z podłogą interaktywną SmartFloor. - AT.  | 
 Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4 Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie pamięci, uważności oraz percepcji wzrokowej, - Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kształtowanie integracji w grupie. 
  | 
| 
 19.11.2024r. Zajęcia korekcyjno kompensacyjne  | 
 Ćwiczenia motoryki małej z programem Eduterapeutica. Doktor Dolittle- doskonalenie umiejętności głośnego czytania ze zrozumieniem. Nazywanie liczb wielocyfrowych.  | 
 Grupa Klasa IV Elżbieta Placzyńska  | 
 - Doskonalenie sprawności grafomotorycznej, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 19.11.2024 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczene  | 
 Rozmowa o relacjach z rówieśnikami i trudnościach w komunikacji. Ćwiczenia na rozpoznawanie i kontrolowanie emocji w sytuacjach konfliktowych. Symulacja sytuacji szkolnych, odgrywanie ról i analizowanie emocji. Zakończenie zajęć – podsumowanie strategii rozwiązywania problemów społecznych.  | 
 Anna Pidanty mTalent - Percepcja słuchowa  | 
 - Atrakcyjne i efektywne prowadzenie zajęć wspierających, przy jednoczesnym rozwijaniu kluczowych kompetencji niezbędnych do nauki czytania i pisania.  | 
| 
 20.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym  | 
 Ćwiczenia rozwijające umiejętności interpersonalne, takie jak współpraca i komunikacja w celu poprawy umiejętności społecznych, rozwijanie komunikacji.  | 
 Anna Pidanty Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła  | 
 - Rozwijanie umiejętności interpersonalnych takich jak współpraca i komunikacja; - - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności; - Poprawa umiejętności społecznych, rozwijanie komunikacji.  | 
| 
 21.11.2024r. Zajęcia korekcyjno kompensacyjne  | 
 Ćwiczenia motoryki małej z programem Eduterapeutica. Doktor Dolittle- doskonalenie umiejętności głośnego czytania ze zrozumieniem. Dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych o tych samych mianownikach.  | 
 Grupa Klasa V Elżbieta Placzyńska  | 
 - Doskonalenie sprawności grafomotorycznej, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 22.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym  | 
 Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej - zabawy. Odtwarzanie i nagrywanie usłyszanego rytmu - kontynuacja pracy z uczennicą.  | 
 Anna Pidanty mTalent - Percepcja słuchowa  | 
 - Atrakcyjne i efektywne prowadzenie zajęć wspierających, przy jednoczesnym rozwijaniu kluczowych kompetencji niezbędnych do nauki czytania i pisania.  | 
| 
 26.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym  | 
 Wzmacnianie umiejętności społecznych i komunikacyjnych w klasie II. Ćwiczenia w formie zabaw komunikacyjnych. Ćwiczenia w grupie – zabawa „znajdź wspólny temat”. Podsumowanie zajęć – zwrócenie uwagi na poprawność komunikacji.  | 
 Anna Pidanty Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła  | 
 - Rozwijanie umiejętności interpersonalnych takich jak współpraca i komunikacja; - - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności; - Poprawa umiejętności społecznych, rozwijanie komunikacji. 
  | 
| 
 27.11.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym  | 
 Rozwijanie umiejętności matematycznych. Ćwiczenia na liczenie – dodawanie i odejmowanie do 10. Zabawy z liczbami – układanki liczbowe oraz zadania z liczeniem pieniędzy. Rozwiązywanie prostych zadań tekstowych. Czytanie metoda sylab.  | 
 Anna Pidanty mTalent Czytanie sylabami II.  | 
 - Wspieranie nauki czytania metodą sylabową. - - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. 
  | 
| 
 28.11.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Usprawnianie percepcji wzrokowej - ćwiczenia w oparciu o zasoby internetowe : program multimedialny SPE 4-8. Nazywanie emocji towarzyszących rozwiązywaniu zadań - AT.  | 
 Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot  | 
 - Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości, - Kształtowanie uważności, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej, - Kształtowanie współpracy w grupie, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Umiejętność radzenia sobie z nimi.  | 
| 
 28.11.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Usprawnianie percepcji wzrokowej - ćwiczenia w oparciu o zasoby internetowe : program multimedialny SPE 4-8. Nazywanie emocji towarzyszących rozwiązywaniu zadań - AT.  | 
 Oddział przedszkolny Jadwiga Kot  | 
 - Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości, - Kształtowanie uważności, - Usprawnianie percepcji wzrokowo – ruchowej, - Kształtowanie współpracy w grupie, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Umiejętność radzenia sobie z nimi.  | 
| 
 28.11.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Akcja „INTEGRACJA” - Gry i zabawy jednoczące i zbliżające uczniów klasy V. Rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy "Twarze - wersja 1 i 2" oraz ćwiczenia kontroli emocji "Maszyna z emocjami" w oparciu o program Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT. Wykorzystanie gier: Gra w „Kto tak jak ja” oraz "Fakty i kłamstwa".  | 
 Klasa V Jadwiga Kot  | 
 - Rozwijanie postaw empatycznych, - Wzajemne poznawanie się, - Usprawnianie komunikacji i przekazu informacji, - Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach, - Kształtowanie integracji w grupie, Kształtowanie świadomości różnorodności charakterów w grupie, zainteresowań rówieśników.  | 
| 
 29.11.2024r. Pedagog specjalny  | 
 W labiryncie dziecięcych uczuć z wykorzystaniem ćwiczeń z programu Eduterapeutica - "Kompetencje emocjonalno - społeczne", pozyskanego w programie Aktywna tablica: "Nazwy emocji", "Kontrola emocji - rozpoznawanie emocji", "Twarze - wersja 1 i 2" - AT.  | 
 Uczeń klasy IV Jadwiga Kot  | 
 - Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Umiejętność radzenia sobie z nimi, - Kształtowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 29.11.2024r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Gimnastyka buzi i języka z programem Eduterapeutica.  | 
 Grupa VII Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych - Usprawnianie koncentracji uwagi  | 
| 
 29.11.2024r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Gimnastyka buzi i języka z programem Eduterapeutica.  | 
 Grupa VIII Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych - Usprawnianie koncentracji uwagi  |