WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”
ZA MIESIĄC KWIECIEŃ 2025 ROKU
DATA PROWADZONEJ LEKCJI i RODZAJ ZAJĘĆ |
TEMAT ZAJĘĆ |
KLASA / OSOBA PROWADZĄCA |
EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ |
01.04.2025r. Zajęcia świetlicowe |
Kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez ćwiczenia dostępne w programie Eduterapeutica SPE 4-8 pozyskanego w ramach realizacji programu Aktywna tablica: "Wstaw liczby do właściwych działań - poziom I,II,III", "Jak obliczyć wynik mnożenia - poziom I,II, III", "Działania odwrotne - poziom I,II,III", "Działania przeciwne - poziom I,II,III". |
Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6 Jadwiga Kot |
- kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia liczb naturalnych, - rozwijanie spostrzegawczości poprzez dopasowywanie działań odwrotnych. - kształtowanie umiejętności dodawania, - rozwijanie logicznego myślenia, - kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych. |
01.04.2025 r. zajęcia z pedagogiem |
Zajęcia w klasie II. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji, budowanie empatii. Cele - poprawa rozumienia i wyrażania emocji, rozwijanie empatii. |
Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła. Anna Pidanty |
- Uczniowie rozpoznają i nazywają emocje towarzyszące sytuacjom kryzysowym. |
03.04.2025r. Pedagog szkolny |
Wyrażanie swoich emocji pozytywnych i negatywnych, które towarzyszą dzieciom podczas wykonywania ćwiczeń kształtujących percepcję słuchową z programu multimedialnego mTalent oraz Eduterapeutica - Trenuj ucho, pozyskanych w ramach Aktywnej Tablicy: "Analiza i synteza słuchowa - operacje na głoskach", "Rozpoznawanie głosek: piórka 1,2,3,4". |
Oddział przedszkolny Jadwiga Kot
|
- Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
03.04.2025r. Pedagog specjalny |
Wyrażanie swoich emocji pozytywnych i negatywnych, które towarzyszą dzieciom podczas wykonywania ćwiczeń kształtujących percepcję słuchową i wzrokową z programu multimedialnego mTalent pozyskanego w ramach Aktywnej Tablicy: "Stałość kształtu" oraz "Analiza i synteza słuchowa - operacje na głoskach".
|
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
03.04.2025r. zajęcia logopedyczne |
Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne, połącz w pary- ćwiczenia z wykorzystaniem programu Eduterpaeutica |
Grupa VII Elżbieta Placzyńska
|
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Doskonalenie artykulacji |
04.04.2025r. Pedagog specjalny
|
Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej poprzez ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj Ucho, pozyskanym w ramach programu Aktywna tablica.
|
Zajęcia z uczniami klasy IV (Franek Dobroń, Amelia Cyran, Amanda Ślusarczyk) Jadwiga Kot |
- Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
05.04.2025 r.
zajęcia z pedagogiem
Zastępstwo w klasie I. |
Zwiastuny wiosny. Malowanie sceny inspirowanej wierszem. Wyróżnianie w obrazie barw, określanie nastroju dzieła. Analiza z syntezą głoskową - ćwiczenia. |
Eduterapeutica LUX Trenuj ucho.
Anna Pidanty
|
- pomoc w nauce czytania; - rozwijanie zdolności społecznych i wzmacnianie więzi z rówieśnikami;
|
07.04.2025r. Pedagog specjalny |
Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej poprzez ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj Ucho, pozyskanym w ramach programu Aktywna tablica. |
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot |
- Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
07.04.2025r. zajęcia logopedyczne
|
Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne z programem Eduterapeutica. Papuga umie mówić- ćwiczenia doskonalące słuch z programem Eduterapeutica |
Grupa VII Elżbieta Placzyńska |
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Doskonalenie artykulacji - Ćwiczenie percepcji słuchowej |
08.04.2025r. Zajęcia świetlicowe |
Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej poprzez ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj Ucho, pozyskanym w ramach programu Aktywna tablica. |
Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6 Jadwiga Kot |
- Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
08.04.2025 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne - klasa IV, łączone z klasą I |
Na ludową nutę. Śpiewanie piosenki. Granie melodii na dzwonkach. Akompaniament na instrumentach perkusyjnych. Gry i zabawy - ćwiczenia interaktywne. Rozwijanie myślenia logicznego, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji uwagi, umiejętności planowania i przewidywania, percepcji wzrokowej i myślenia przyczynowo-skutkowego, umiejętności rozumienia zasad i stosowania się do nich, umiejętności współdziałania, rywalizacji. |
Podłoga interaktywna SmartFloor. Anna Pidanty
|
- rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych poprzez lepsze i właściwe odczytywanie emocji, |
09.04.2025 r.
zajęcia z pedagogiem
|
Analiza z synteza głoskową. Zajęcia z Martyną Żuwalską
|
Eduterapeutica LUX Trenuj ucho
Anna Pidanty |
- pomoc w nauce czytania; - rozwijanie zdolności społecznych i wzmacnianie więzi z rówieśnikami;
|
10.04.2025r. Pedagog specjalny |
Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj |
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
10.04.2025r. Pedagog specjalny |
Rozumienie i akceptacja granic w relacjach interpersonalnych w oparciu o ćwiczenia: "Czekać, czy działać - wersja 1 i 2", "Łańcuch dobrych słów" programu multimedialnego Eduterapeutica Kompetencje Emocjonalno - Społeczne pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy. |
Uczeń klasy IV – Filip Wrona Jadwiga Kot |
- Budowanie wsparcia i poczucia przynależności, - Kształtowanie pozytywnych relacji interpersonalnych, - Wzrost połączenia z innymi, - Budowanie poczucia bezpieczeństwa. |
11.04.2025r. Pedagog specjalny |
Rozwijanie werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć poprzez ćwiczenia analizy głoskowej: "Gwiazdy - 5,6,7", "Strach Marian - 6,7,8", "Dźwiękowe puzzle - 6,7,8" programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj ucho, pozyskanego w ramach programu Aktywna tablica. |
Uczeń klasy IV – Franciszek Dobroń. Jadwiga Kot |
- Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach szkolnych, - Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami, - Rozwijanie werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Kształtowanie analizy głoskowej, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
11.04.2025r. zajęcia logopedyczne
|
Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne z programem Eduterapeutica. Papuga umie mówić- ćwiczenia doskonalące słuch z programem Eduterapeutica |
Grupa VII Elżbieta Placzyńska |
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Doskonalenie artykulacji - Ćwiczenie percepcji słuchowej |
11.04.2025r. zajęcia logopedyczne
|
Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne z programem Eduterapeutica. Papuga umie mówić- ćwiczenia doskonalące słuch z programem Eduterapeutica |
Grupa VIII Elżbieta Placzyńska |
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Doskonalenie artykulacji - Ćwiczenie percepcji słuchowej |
11.04.2025 r.
zajęcia z pedagogiem |
Analiza z synteza głoskową. Zajęcia z Martyną Żuwalską |
Eduterapeutica LUX Trenuj ucho
Anna Pidanty |
- pomoc w nauce czytania; - rozwijanie zdolności społecznych i wzmacnianie więzi z rówieśnikami; |
15.04.2025r. Pedagog specjalny |
Rozwijanie werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć poprzez ćwiczenia analizy głoskowej: "Gwiazdy - 5,6,7", "Strach Marian - 6,7,8", "Dźwiękowe puzzle - 6,7,8" programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj ucho, pozyskanego w ramach programu Aktywna tablica. |
Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6 Jadwiga Kot |
- Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach szkolnych, - Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami, - Rozwijanie werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Kształtowanie analizy głoskowej, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
23.04.2025r. zajęcia logopedyczne |
Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia artykulacyjne z głoską ż z wykorzystaniem programu Eduterapeutica. |
Grupa IV Elżbieta Placzyńska |
- Usprawnianie narządów mowy - Doskonalenie poprawnej wymowy - Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej - Usprawnianie pamięci wzrokowej - Ćwiczenie koncentracji uwagi |
23.04.2025r. zajęcia logopedyczne |
Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia artykulacyjne z głoską ż z wykorzystaniem programu Eduterapeutica. |
Grupa V Elżbieta Placzyńska |
- Usprawnianie narządów mowy - Doskonalenie poprawnej wymowy - Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej - Usprawnianie pamięci wzrokowej - Ćwiczenie koncentracji uwagi |
24.04.2025r. Pedagog specjalny |
Rozwijanie sprawności logicznego myślenia i operacji na liczbach. Działania na liczbach naturalnych - zadania tekstowe w oparciu o ćwiczenia: "Cały czas, liczymy na was", "Tabliczka mnożenia jest do nauczenia", "Porównywanie liczb, wielkości i ich kolejności", "Generalne porządki w liczbach pierwszej i drugiej dziesiątki", "Czasu nie tracimy, do dwudziestu liczymy", z programu multimedialnego mTalent - matematyka, pozyskanego w ramach programu Aktywna tablica. |
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia, dodawania liczb naturalnych, - rozwijanie spostrzegawczości poprzez dopasowywanie poprawnych działań, - rozwijanie logicznego myślenia, - kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych. |
24.04.2025r. Pedagog specjalny |
Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? poprzez ćwiczenia :"Emocje, myśli, zachowania - wersja 1 i 2" , "Co można zrobić zamiast?" programu multimedialnego Eduterapeutica Kompetencje emocjonalno - społeczne . |
Oddział przedszkolny Jadwiga Kot |
- Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach szkolnych, - Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami, - Kształtowanie pozytywnych relacji interpersonalnych, - Wzrost połączenia z innymi, - Budowanie poczucia bezpieczeństwa. - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
28.04.2025r. Pedagog specjalny |
Rozwijanie sprawności logicznego myślenia i operacji na liczbach. Działania na liczbach naturalnych - zadania tekstowe w oparciu o ćwiczenia: "Cały czas, liczymy na was", "Dodajemy do tysiąca", "Tabliczka mnożenia jest do nauczenia", "Porównywanie liczb, wielkości i ich kolejności", "Generalne porządki w liczbach pierwszej i drugiej dziesiątki", ”Czasu nie tracimy, do dwudziestu liczymy", z programu multimedialnego mTalent - matematyka, pozyskanego w ramach programu Aktywna tablica. |
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot |
- Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia, dodawania liczb naturalnych, - rozwijanie spostrzegawczości poprzez dopasowywanie poprawnych działań, - rozwijanie logicznego myślenia, - kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych. |
28.04.2025r. Pedagog specjalny |
Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? poprzez ćwiczenia :"Emocje, myśli, zachowania - wersja 1 i 2" ,"Moje emocje", "Kto, czego potrzebuje?" "Co można zrobić zamiast?" programu multimedialnego Eduterapeutica Kompetencje emocjonalno – społeczne. |
Klasa VI Jadwiga Kot |
- Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach szkolnych, - Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami, - Kształtowanie pozytywnych relacji interpersonalnych, - Wzrost połączenia z innymi, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
29.04.2025r. Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne |
Rysowanie w kratkach według wskazówek, łączenie kropek według wzorów, odczytywanie zaszyfrowanych zdań, wyznaczanie granicy zdania, podział ciągu literowego na wyrazy- praca z programem mTalent |
Klasa IV Elżbieta Placzyńska
|
- Doskonalenie percepcji wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo słuchowej - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
29.04. 2025 r. zajęcia z pedagogiem
|
Zabawy z pakietem "Mali odkrywcy". Kształtowanie samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia Poprawne posługiwanie się językiem polskim w mowie i piśmie, pozwalające na samodzielną aktywność, komunikację i efektywną naukę Wybrani uczniowie z klas I-III. |
SmartFloor Anna Pidanty
|
- budowanie relacji i interakcji poprzez zabawę między grupami zróżnicowanymi wiekowo, - wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z różnych źródeł, doskonalenie pracy i współpracy w grupie z wykorzystaniem interaktywnego dywanu, - wykorzystanie SmartFloor jako narzędzia do zajęć relaksacyjnych; angażowanie uczestników w ruch i interakcję z otoczeniem, co sprzyja odprężeniu i redukcji stresu. |
29.04. 2025 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne - klasa IV |
Rozwijanie umiejętności refleksji nad własnymi reakcjami emocjonalnymi. Różne zachowania ludzkie w podobnych sytuacjach. |
Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła Anna Pidanty |
- uczniowie rozpoznają i nazywają emocje towarzyszące sytuacjom kryzysowym; |
30.04.2025r. zajęcia logopedyczne
|
Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Memory z programem Eduterapeutica- ćwiczenia artykulacyjne, doskonalenie pamięci wzrokowej. |
Grupa IV Elżbieta Placzyńska |
- Usprawnianie narządów mowy - Doskonalenie poprawnej wymowy - Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej - Usprawnianie pamięci wzrokowej - Ćwiczenie koncentracji uwagi |
30.04.2025 r. zajęcia z pedagogiem
|
Czytanie sylabami: Puzzle sylabowe: Dziecko układa sylaby w wyrazy i odczytuje je na głos. Gra w kółko i krzyżyk: Zamiast kółek i krzyżyków - karty z sylabami. Dzieci muszą odczytać sylaby, zanim umieszczą je na planszy. Łańcuch sylabowy: Jedno dziecko zaczyna od wyrazu, a następne musi podać wyraz zaczynający się na ostatnią sylabę poprzedniego wyrazu - ciąg dalszy ćwiczeń. Pomoc w nauce czytania dla Martyny Żuwalskiej. |
Eduterapeutica Lux SPE 1-3.
Anna Pidanty |
- pomoc w nauce czytania; - rozwijanie zdolności społecznych i wzmacnianie więzi z rówieśnikami;
|
30.04.2025r. zajęcia logopedyczne
|
Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Memory z programem Eduterapeutica- ćwiczenia artykulacyjne, doskonalenie pamięci wzrokowej. |
Grupa IV Elżbieta Placzyńska |
- Usprawnianie narządów mowy - Doskonalenie poprawnej wymowy - Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej - Usprawnianie pamięci wzrokowej - Ćwiczenie koncentracji uwagi |