Wykaz godzin realizowanych w ramach programu „Aktywna tablica” za miesiąc kwiecień 2025 roku

 

WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”

ZA MIESIĄC KWIECIEŃ  2025 ROKU

 

DATA

PROWADZONEJ LEKCJI

i

RODZAJ ZAJĘĆ

TEMAT

ZAJĘĆ

KLASA

/

OSOBA

PROWADZĄCA

EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ

01.04.2025r.

Zajęcia świetlicowe

Kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez ćwiczenia dostępne w programie Eduterapeutica SPE 4-8 pozyskanego  w ramach realizacji programu Aktywna tablica: "Wstaw liczby do właściwych działań - poziom I,II,III", "Jak obliczyć wynik mnożenia - poziom I,II, III", "Działania odwrotne - poziom I,II,III", "Działania przeciwne - poziom I,II,III".

Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6

Jadwiga Kot

- kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia  liczb naturalnych,

- rozwijanie spostrzegawczości poprzez dopasowywanie działań odwrotnych.

- kształtowanie umiejętności dodawania,

- rozwijanie logicznego myślenia,

-         kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych.

01.04.2025 r.

zajęcia z pedagogiem

Zajęcia w klasie II. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji, budowanie empatii. Cele - poprawa rozumienia i wyrażania emocji, rozwijanie empatii.

Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła.

Anna Pidanty

- Uczniowie rozpoznają i nazywają emocje towarzyszące sytuacjom kryzysowym.
- Formułują konstruktywną informację zwrotną.
- Rozumieją jak efektywna komunikacja może rozwiązywać problemy i łagodzić napięcia.
- Lepiej współpracują w grupie oraz wzmacniają umiejętności interpersonalne.

03.04.2025r.

Pedagog szkolny

Wyrażanie swoich emocji pozytywnych i negatywnych, które towarzyszą dzieciom podczas wykonywania ćwiczeń kształtujących percepcję słuchową  z programu multimedialnego  mTalent  oraz Eduterapeutica - Trenuj ucho, pozyskanych w ramach Aktywnej Tablicy: "Analiza i synteza słuchowa - operacje na głoskach", "Rozpoznawanie głosek: piórka 1,2,3,4".

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej,

-         Przetwarzanie dźwięków mowy,

-         Poprawa wymowy,

-         Rozwój umiejętności fonologicznych,

-         Usprawnienie  komunikacji,

-         Wspomaganie procesu nauki,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

03.04.2025r.

Pedagog specjalny

Wyrażanie swoich emocji pozytywnych i negatywnych, które towarzyszą dzieciom podczas wykonywania ćwiczeń kształtujących percepcję słuchową i wzrokową z programu multimedialnego  mTalent pozyskanego w ramach Aktywnej Tablicy: "Stałość kształtu"  oraz "Analiza i synteza słuchowa - operacje na głoskach".

 

 

 

 

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej,

-         Przetwarzanie dźwięków mowy,

-         Poprawa wymowy,

-         Rozwój umiejętności fonologicznych,

-         Usprawnienie  komunikacji,

-         Wspomaganie procesu nauki,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

03.04.2025r.

zajęcia logopedyczne

Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne, połącz w pary- ćwiczenia z wykorzystaniem programu Eduterpaeutica

Grupa VII

Elżbieta Placzyńska

 

 

-         Usprawnianie narządów artykulacyjnych

-         Doskonalenie artykulacji

-         Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej

04.04.2025r.

Pedagog specjalny

 

 

 

Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej  poprzez ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj Ucho, pozyskanym w ramach programu Aktywna tablica.

 

 

Zajęcia z uczniami klasy IV (Franek Dobroń, Amelia Cyran, Amanda Ślusarczyk)

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej,

-         Przetwarzanie dźwięków mowy,

-         Poprawa wymowy,

-         Rozwój umiejętności fonologicznych,

-         Usprawnienie  komunikacji,

-         Wspomaganie procesu nauki,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

05.04.2025 r.

 

zajęcia z pedagogiem

 

Zastępstwo w klasie I.

Zwiastuny wiosny. Malowanie sceny inspirowanej wierszem. Wyróżnianie w obrazie barw, określanie nastroju dzieła. Analiza z syntezą głoskową - ćwiczenia.

Eduterapeutica LUX Trenuj ucho.

 

Anna Pidanty

 

- pomoc w nauce czytania;

- rozwijanie zdolności społecznych i wzmacnianie więzi z rówieśnikami;

 

07.04.2025r.

Pedagog specjalny

Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej  poprzez ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj Ucho, pozyskanym w ramach programu Aktywna tablica.

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej,

-         Przetwarzanie dźwięków mowy,

-         Poprawa wymowy,

-         Rozwój umiejętności fonologicznych,

-         Usprawnienie  komunikacji,

-         Wspomaganie procesu nauki,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

07.04.2025r.

zajęcia logopedyczne

 

Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne z programem Eduterapeutica. Papuga umie mówić- ćwiczenia doskonalące słuch z programem Eduterapeutica

Grupa VII

Elżbieta Placzyńska

-         Usprawnianie narządów artykulacyjnych

-         Doskonalenie artykulacji

-         Ćwiczenie percepcji słuchowej

08.04.2025r.

Zajęcia świetlicowe

Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej  poprzez ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj Ucho, pozyskanym w ramach programu Aktywna tablica.

Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej,

-         Przetwarzanie dźwięków mowy,

-         Poprawa wymowy,

-         Rozwój umiejętności fonologicznych,

-         Usprawnienie  komunikacji,

-         Wspomaganie procesu nauki,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

08.04.2025 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne - klasa IV,  łączone z klasą I

Na ludową nutę. Śpiewanie piosenki. Granie melodii na dzwonkach. Akompaniament na instrumentach perkusyjnych. Gry i zabawy - ćwiczenia interaktywne. Rozwijanie myślenia logicznego, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji uwagi, umiejętności planowania i przewidywania, percepcji wzrokowej i myślenia przyczynowo-skutkowego, umiejętności rozumienia zasad i stosowania się do nich, umiejętności współdziałania, rywalizacji.

Podłoga interaktywna SmartFloor.

Anna Pidanty

 

- rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych poprzez lepsze i właściwe odczytywanie emocji,
- rozumienie intencji i mowy ciała innych uczestników zajęć,
- wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z różnych źródeł, doskonalenie pracy i współpracy w grupie z wykorzystaniem interaktywnego dywanu,
 --niwelowanie dysfunkcji i uzupełnienie deficytów w zakresie pamięci, uwagi i koncentracji.

09.04.2025 r.

 

zajęcia z pedagogiem

 

 

Analiza z synteza głoskową. Zajęcia z Martyną Żuwalską

 

Eduterapeutica LUX Trenuj ucho

 

Anna Pidanty

- pomoc w nauce czytania;

- rozwijanie zdolności społecznych i wzmacnianie więzi z rówieśnikami;

 

10.04.2025r.

Pedagog specjalny

Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej,

-         Przetwarzanie dźwięków mowy,

-         Poprawa wymowy,

-         Rozwój umiejętności fonologicznych,

-         Usprawnienie  komunikacji,

-         Wspomaganie procesu nauki,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

10.04.2025r.

Pedagog specjalny

Rozumienie i akceptacja granic w relacjach interpersonalnych w oparciu o ćwiczenia: "Czekać, czy działać - wersja 1 i 2", "Łańcuch dobrych słów" programu multimedialnego Eduterapeutica  Kompetencje Emocjonalno - Społeczne pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy.

Uczeń klasy IV – Filip Wrona

Jadwiga Kot

-         Budowanie wsparcia i poczucia przynależności,

-         Kształtowanie pozytywnych relacji interpersonalnych,

-         Wzrost połączenia z innymi,

-         Budowanie  poczucia bezpieczeństwa.

11.04.2025r.

Pedagog specjalny

Rozwijanie werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć poprzez ćwiczenia analizy głoskowej: "Gwiazdy - 5,6,7", "Strach Marian - 6,7,8", "Dźwiękowe puzzle - 6,7,8" programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj ucho, pozyskanego w ramach programu Aktywna tablica.

Uczeń klasy IV –  Franciszek Dobroń.

Jadwiga Kot

-         Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich,

-         Kontrola emocji w różnych sytuacjach szkolnych,

-         Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami,

-         Rozwijanie werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej,

-         Przetwarzanie dźwięków mowy,

-         Kształtowanie analizy głoskowej,

-         Poprawa wymowy,

-         Rozwój umiejętności fonologicznych,

-         Usprawnienie  komunikacji,

-         Wspomaganie procesu nauki,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

11.04.2025r.

zajęcia logopedyczne

 

Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne z programem Eduterapeutica. Papuga umie mówić- ćwiczenia doskonalące słuch z programem Eduterapeutica

Grupa VII

Elżbieta Placzyńska

-         Usprawnianie narządów artykulacyjnych

-         Doskonalenie artykulacji

-         Ćwiczenie percepcji słuchowej

11.04.2025r.

zajęcia logopedyczne

 

Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne z programem Eduterapeutica. Papuga umie mówić- ćwiczenia doskonalące słuch z programem Eduterapeutica

Grupa VIII

Elżbieta Placzyńska

-         Usprawnianie narządów artykulacyjnych

-         Doskonalenie artykulacji

-         Ćwiczenie percepcji słuchowej

11.04.2025 r.

 

zajęcia z pedagogiem

Analiza z synteza głoskową. Zajęcia z Martyną Żuwalską

Eduterapeutica LUX Trenuj ucho

 

Anna Pidanty

- pomoc w nauce czytania;

- rozwijanie zdolności społecznych i wzmacnianie więzi z rówieśnikami;

15.04.2025r.

Pedagog specjalny

Rozwijanie werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć poprzez ćwiczenia analizy głoskowej: "Gwiazdy - 5,6,7", "Strach Marian - 6,7,8", "Dźwiękowe puzzle - 6,7,8" programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj ucho, pozyskanego w ramach programu Aktywna tablica.

Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6

Jadwiga Kot

-         Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich,

-         Kontrola emocji w różnych sytuacjach szkolnych,

-         Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami,

-         Rozwijanie werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej,

-         Przetwarzanie dźwięków mowy,

-         Kształtowanie analizy głoskowej,

-         Poprawa wymowy,

-         Rozwój umiejętności fonologicznych,

-         Usprawnienie  komunikacji,

-         Wspomaganie procesu nauki,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

23.04.2025r.

zajęcia logopedyczne

Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia artykulacyjne z głoską ż z wykorzystaniem programu Eduterapeutica.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

-         Usprawnianie narządów mowy

-         Doskonalenie poprawnej wymowy

-         Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej

-         Usprawnianie pamięci wzrokowej

-         Ćwiczenie koncentracji uwagi

23.04.2025r.

zajęcia logopedyczne

Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia artykulacyjne z głoską ż z wykorzystaniem programu Eduterapeutica.

Grupa V

Elżbieta Placzyńska

-         Usprawnianie narządów mowy

-         Doskonalenie poprawnej wymowy

-         Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej

-         Usprawnianie pamięci wzrokowej

-         Ćwiczenie koncentracji uwagi

24.04.2025r.

Pedagog specjalny

Rozwijanie sprawności logicznego myślenia i operacji na liczbach. Działania na liczbach naturalnych - zadania tekstowe w oparciu o ćwiczenia: "Cały czas, liczymy na was", "Tabliczka mnożenia jest do nauczenia", "Porównywanie liczb, wielkości i ich kolejności", "Generalne porządki w liczbach pierwszej i drugiej dziesiątki", "Czasu nie tracimy, do dwudziestu liczymy", z programu multimedialnego mTalent - matematyka, pozyskanego w ramach programu Aktywna tablica.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

-         Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia, dodawania  liczb naturalnych,

-         rozwijanie spostrzegawczości poprzez dopasowywanie poprawnych działań,

-         rozwijanie logicznego myślenia,

-         kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych.

24.04.2025r.

Pedagog specjalny

Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? poprzez ćwiczenia :"Emocje, myśli, zachowania - wersja 1 i 2" , "Co można zrobić zamiast?" programu multimedialnego Eduterapeutica Kompetencje emocjonalno - społeczne .

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

-         Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich,

-         Kontrola emocji w różnych sytuacjach szkolnych,

-         Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami,

-         Kształtowanie pozytywnych relacji interpersonalnych,

-         Wzrost połączenia z innymi,

-         Budowanie  poczucia bezpieczeństwa.

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

28.04.2025r.

Pedagog specjalny

Rozwijanie sprawności logicznego myślenia i operacji na liczbach. Działania na liczbach naturalnych - zadania tekstowe w oparciu o ćwiczenia: "Cały czas, liczymy na was", "Dodajemy do tysiąca", "Tabliczka mnożenia jest do nauczenia", "Porównywanie liczb, wielkości i ich kolejności", "Generalne porządki w liczbach pierwszej i drugiej dziesiątki", ”Czasu nie tracimy, do dwudziestu liczymy", z programu multimedialnego mTalent - matematyka, pozyskanego w ramach programu Aktywna tablica.

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-         Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia, dodawania  liczb naturalnych,

-         rozwijanie spostrzegawczości poprzez dopasowywanie poprawnych działań,

-         rozwijanie logicznego myślenia,

-         kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych.

28.04.2025r.

Pedagog specjalny

Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? poprzez ćwiczenia :"Emocje, myśli, zachowania - wersja 1 i 2" ,"Moje emocje", "Kto, czego potrzebuje?" "Co można zrobić zamiast?" programu multimedialnego Eduterapeutica Kompetencje emocjonalno – społeczne.

Klasa VI

Jadwiga Kot

-         Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich,

-         Kontrola emocji w różnych sytuacjach szkolnych,

-         Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami,

-         Kształtowanie pozytywnych relacji interpersonalnych,

-         Wzrost połączenia z innymi,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

29.04.2025r.

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne

Rysowanie w kratkach według wskazówek, łączenie kropek według wzorów, odczytywanie zaszyfrowanych zdań, wyznaczanie granicy zdania, podział ciągu literowego na wyrazy- praca z programem mTalent

Klasa IV

Elżbieta Placzyńska

 

-         Doskonalenie percepcji wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo słuchowej

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

29.04. 2025 r.

zajęcia z pedagogiem

 

Zabawy z pakietem "Mali odkrywcy". Kształtowanie samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia Poprawne posługiwanie się językiem polskim w mowie i piśmie, pozwalające na samodzielną aktywność, komunikację i efektywną naukę Wybrani uczniowie z klas I-III.

SmartFloor

Anna Pidanty

 

- budowanie relacji i interakcji poprzez zabawę między grupami zróżnicowanymi wiekowo,

- wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z różnych źródeł, doskonalenie pracy i współpracy w grupie z wykorzystaniem interaktywnego dywanu,

- wykorzystanie SmartFloor jako narzędzia do zajęć relaksacyjnych; angażowanie uczestników w ruch i interakcję z otoczeniem, co sprzyja odprężeniu i redukcji stresu.

29.04. 2025 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne - klasa IV

Rozwijanie umiejętności refleksji nad własnymi reakcjami emocjonalnymi. Różne zachowania ludzkie w podobnych sytuacjach.

Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

Anna Pidanty

- uczniowie rozpoznają i nazywają emocje towarzyszące sytuacjom kryzysowym;
- rozumieją jak efektywna komunikacja może rozwiązywać problemy i łagodzić napięcia;

30.04.2025r.

zajęcia logopedyczne

 

Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Memory z programem Eduterapeutica- ćwiczenia artykulacyjne, doskonalenie pamięci wzrokowej.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

-         Usprawnianie narządów mowy

-         Doskonalenie poprawnej wymowy

-         Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej

-         Usprawnianie pamięci wzrokowej

-         Ćwiczenie koncentracji uwagi

30.04.2025 r.

zajęcia z pedagogiem

 

 

 

Czytanie sylabami: Puzzle sylabowe: Dziecko układa sylaby w wyrazy i odczytuje je na głos. Gra w kółko i krzyżyk: Zamiast kółek i krzyżyków - karty z sylabami. Dzieci muszą odczytać sylaby, zanim umieszczą je na planszy. Łańcuch sylabowy: Jedno dziecko zaczyna od wyrazu, a następne musi podać wyraz zaczynający się na ostatnią sylabę poprzedniego wyrazu - ciąg dalszy ćwiczeń.  Pomoc w nauce czytania dla Martyny Żuwalskiej.

Eduterapeutica Lux SPE 1-3.

 

Anna Pidanty

- pomoc w nauce czytania;

- rozwijanie zdolności społecznych i wzmacnianie więzi z rówieśnikami;

 

30.04.2025r.

zajęcia logopedyczne

 

Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Memory z programem Eduterapeutica- ćwiczenia artykulacyjne, doskonalenie pamięci wzrokowej.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

-         Usprawnianie narządów mowy

-         Doskonalenie poprawnej wymowy

-         Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej

-         Usprawnianie pamięci wzrokowej

-         Ćwiczenie koncentracji uwagi