WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”
ZA MIESIĄC KWIECIEŃ 2025 ROKU
| 
 DATA PROWADZONEJ LEKCJI i RODZAJ ZAJĘĆ  | 
 TEMAT ZAJĘĆ  | 
 KLASA / OSOBA PROWADZĄCA  | 
 EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ  | 
| 
 01.04.2025r. Zajęcia świetlicowe  | 
 Kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez ćwiczenia dostępne w programie Eduterapeutica SPE 4-8 pozyskanego w ramach realizacji programu Aktywna tablica: "Wstaw liczby do właściwych działań - poziom I,II,III", "Jak obliczyć wynik mnożenia - poziom I,II, III", "Działania odwrotne - poziom I,II,III", "Działania przeciwne - poziom I,II,III".  | 
 Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6 Jadwiga Kot  | 
 - kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia liczb naturalnych, - rozwijanie spostrzegawczości poprzez dopasowywanie działań odwrotnych. - kształtowanie umiejętności dodawania, - rozwijanie logicznego myślenia, - kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych.  | 
| 
 01.04.2025 r. zajęcia z pedagogiem  | 
 Zajęcia w klasie II. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji, budowanie empatii. Cele - poprawa rozumienia i wyrażania emocji, rozwijanie empatii.  | 
 Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła. Anna Pidanty  | 
 - Uczniowie rozpoznają i nazywają emocje towarzyszące sytuacjom kryzysowym.  | 
| 
 03.04.2025r. Pedagog szkolny  | 
 Wyrażanie swoich emocji pozytywnych i negatywnych, które towarzyszą dzieciom podczas wykonywania ćwiczeń kształtujących percepcję słuchową z programu multimedialnego mTalent oraz Eduterapeutica - Trenuj ucho, pozyskanych w ramach Aktywnej Tablicy: "Analiza i synteza słuchowa - operacje na głoskach", "Rozpoznawanie głosek: piórka 1,2,3,4".  | 
 Oddział przedszkolny Jadwiga Kot 
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
 - Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 03.04.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Wyrażanie swoich emocji pozytywnych i negatywnych, które towarzyszą dzieciom podczas wykonywania ćwiczeń kształtujących percepcję słuchową i wzrokową z programu multimedialnego mTalent pozyskanego w ramach Aktywnej Tablicy: "Stałość kształtu" oraz "Analiza i synteza słuchowa - operacje na głoskach". 
 
 
 
  | 
 Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 03.04.2025r. zajęcia logopedyczne  | 
 Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne, połącz w pary- ćwiczenia z wykorzystaniem programu Eduterpaeutica  | 
 Grupa VII Elżbieta Placzyńska 
 
  | 
 - Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Doskonalenie artykulacji  | 
| 
 04.04.2025r. Pedagog specjalny 
 
 
  | 
 Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej poprzez ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj Ucho, pozyskanym w ramach programu Aktywna tablica. 
 
  | 
 Zajęcia z uczniami klasy IV (Franek Dobroń, Amelia Cyran, Amanda Ślusarczyk) Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 05.04.2025 r. 
 zajęcia z pedagogiem 
 Zastępstwo w klasie I.  | 
 Zwiastuny wiosny. Malowanie sceny inspirowanej wierszem. Wyróżnianie w obrazie barw, określanie nastroju dzieła. Analiza z syntezą głoskową - ćwiczenia.  | 
 Eduterapeutica LUX Trenuj ucho. 
 Anna Pidanty 
  | 
 - pomoc w nauce czytania; - rozwijanie zdolności społecznych i wzmacnianie więzi z rówieśnikami; 
  | 
| 
 07.04.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej poprzez ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj Ucho, pozyskanym w ramach programu Aktywna tablica.  | 
 Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 07.04.2025r. zajęcia logopedyczne 
  | 
 Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne z programem Eduterapeutica. Papuga umie mówić- ćwiczenia doskonalące słuch z programem Eduterapeutica  | 
 Grupa VII Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Doskonalenie artykulacji - Ćwiczenie percepcji słuchowej  | 
| 
 08.04.2025r. Zajęcia świetlicowe  | 
 Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej poprzez ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj Ucho, pozyskanym w ramach programu Aktywna tablica.  | 
 Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6 Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 08.04.2025 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne - klasa IV, łączone z klasą I  | 
 Na ludową nutę. Śpiewanie piosenki. Granie melodii na dzwonkach. Akompaniament na instrumentach perkusyjnych. Gry i zabawy - ćwiczenia interaktywne. Rozwijanie myślenia logicznego, koordynacji wzrokowo-ruchowej, koncentracji uwagi, umiejętności planowania i przewidywania, percepcji wzrokowej i myślenia przyczynowo-skutkowego, umiejętności rozumienia zasad i stosowania się do nich, umiejętności współdziałania, rywalizacji.  | 
 Podłoga interaktywna SmartFloor. Anna Pidanty 
  | 
 - rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych poprzez lepsze i właściwe odczytywanie emocji,  | 
| 
 09.04.2025 r. 
 zajęcia z pedagogiem 
 
  | 
 Analiza z synteza głoskową. Zajęcia z Martyną Żuwalską 
  | 
 Eduterapeutica LUX Trenuj ucho 
 Anna Pidanty  | 
 - pomoc w nauce czytania; - rozwijanie zdolności społecznych i wzmacnianie więzi z rówieśnikami; 
  | 
| 
 10.04.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj  | 
 Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 10.04.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Rozumienie i akceptacja granic w relacjach interpersonalnych w oparciu o ćwiczenia: "Czekać, czy działać - wersja 1 i 2", "Łańcuch dobrych słów" programu multimedialnego Eduterapeutica Kompetencje Emocjonalno - Społeczne pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy.  | 
 Uczeń klasy IV – Filip Wrona Jadwiga Kot  | 
 - Budowanie wsparcia i poczucia przynależności, - Kształtowanie pozytywnych relacji interpersonalnych, - Wzrost połączenia z innymi, - Budowanie poczucia bezpieczeństwa.  | 
| 
 11.04.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Rozwijanie werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć poprzez ćwiczenia analizy głoskowej: "Gwiazdy - 5,6,7", "Strach Marian - 6,7,8", "Dźwiękowe puzzle - 6,7,8" programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj ucho, pozyskanego w ramach programu Aktywna tablica.  | 
 Uczeń klasy IV – Franciszek Dobroń. Jadwiga Kot  | 
 - Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach szkolnych, - Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami, - Rozwijanie werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Kształtowanie analizy głoskowej, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 11.04.2025r. zajęcia logopedyczne 
  | 
 Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne z programem Eduterapeutica. Papuga umie mówić- ćwiczenia doskonalące słuch z programem Eduterapeutica  | 
 Grupa VII Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Doskonalenie artykulacji - Ćwiczenie percepcji słuchowej  | 
| 
 11.04.2025r. zajęcia logopedyczne 
  | 
 Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne z programem Eduterapeutica. Papuga umie mówić- ćwiczenia doskonalące słuch z programem Eduterapeutica  | 
 Grupa VIII Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Doskonalenie artykulacji - Ćwiczenie percepcji słuchowej  | 
| 
 11.04.2025 r. 
 zajęcia z pedagogiem  | 
 Analiza z synteza głoskową. Zajęcia z Martyną Żuwalską  | 
 Eduterapeutica LUX Trenuj ucho 
 Anna Pidanty  | 
 - pomoc w nauce czytania; - rozwijanie zdolności społecznych i wzmacnianie więzi z rówieśnikami;  | 
| 
 15.04.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Rozwijanie werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć poprzez ćwiczenia analizy głoskowej: "Gwiazdy - 5,6,7", "Strach Marian - 6,7,8", "Dźwiękowe puzzle - 6,7,8" programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj ucho, pozyskanego w ramach programu Aktywna tablica.  | 
 Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6 Jadwiga Kot  | 
 - Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach szkolnych, - Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami, - Rozwijanie werbalnego i pozawerbalnego wyrażania uczuć, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Kształtowanie analizy głoskowej, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 23.04.2025r. zajęcia logopedyczne  | 
 Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia artykulacyjne z głoską ż z wykorzystaniem programu Eduterapeutica.  | 
 Grupa IV Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie narządów mowy - Doskonalenie poprawnej wymowy - Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej - Usprawnianie pamięci wzrokowej - Ćwiczenie koncentracji uwagi  | 
| 
 23.04.2025r. zajęcia logopedyczne  | 
 Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia artykulacyjne z głoską ż z wykorzystaniem programu Eduterapeutica.  | 
 Grupa V Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie narządów mowy - Doskonalenie poprawnej wymowy - Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej - Usprawnianie pamięci wzrokowej - Ćwiczenie koncentracji uwagi  | 
| 
 24.04.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Rozwijanie sprawności logicznego myślenia i operacji na liczbach. Działania na liczbach naturalnych - zadania tekstowe w oparciu o ćwiczenia: "Cały czas, liczymy na was", "Tabliczka mnożenia jest do nauczenia", "Porównywanie liczb, wielkości i ich kolejności", "Generalne porządki w liczbach pierwszej i drugiej dziesiątki", "Czasu nie tracimy, do dwudziestu liczymy", z programu multimedialnego mTalent - matematyka, pozyskanego w ramach programu Aktywna tablica.  | 
 Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot  | 
 - Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia, dodawania liczb naturalnych, - rozwijanie spostrzegawczości poprzez dopasowywanie poprawnych działań, - rozwijanie logicznego myślenia, - kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych.  | 
| 
 24.04.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? poprzez ćwiczenia :"Emocje, myśli, zachowania - wersja 1 i 2" , "Co można zrobić zamiast?" programu multimedialnego Eduterapeutica Kompetencje emocjonalno - społeczne .  | 
 Oddział przedszkolny Jadwiga Kot  | 
 - Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach szkolnych, - Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami, - Kształtowanie pozytywnych relacji interpersonalnych, - Wzrost połączenia z innymi, - Budowanie poczucia bezpieczeństwa. - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 28.04.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Rozwijanie sprawności logicznego myślenia i operacji na liczbach. Działania na liczbach naturalnych - zadania tekstowe w oparciu o ćwiczenia: "Cały czas, liczymy na was", "Dodajemy do tysiąca", "Tabliczka mnożenia jest do nauczenia", "Porównywanie liczb, wielkości i ich kolejności", "Generalne porządki w liczbach pierwszej i drugiej dziesiątki", ”Czasu nie tracimy, do dwudziestu liczymy", z programu multimedialnego mTalent - matematyka, pozyskanego w ramach programu Aktywna tablica.  | 
 Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot  | 
 - Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia, dodawania liczb naturalnych, - rozwijanie spostrzegawczości poprzez dopasowywanie poprawnych działań, - rozwijanie logicznego myślenia, - kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych.  | 
| 
 28.04.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? poprzez ćwiczenia :"Emocje, myśli, zachowania - wersja 1 i 2" ,"Moje emocje", "Kto, czego potrzebuje?" "Co można zrobić zamiast?" programu multimedialnego Eduterapeutica Kompetencje emocjonalno – społeczne.  | 
 Klasa VI Jadwiga Kot  | 
 - Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach szkolnych, - Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami, - Kształtowanie pozytywnych relacji interpersonalnych, - Wzrost połączenia z innymi, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 29.04.2025r. Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne  | 
 Rysowanie w kratkach według wskazówek, łączenie kropek według wzorów, odczytywanie zaszyfrowanych zdań, wyznaczanie granicy zdania, podział ciągu literowego na wyrazy- praca z programem mTalent  | 
 Klasa IV Elżbieta Placzyńska 
  | 
 - Doskonalenie percepcji wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo słuchowej - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 29.04. 2025 r. zajęcia z pedagogiem 
  | 
 Zabawy z pakietem "Mali odkrywcy". Kształtowanie samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia Poprawne posługiwanie się językiem polskim w mowie i piśmie, pozwalające na samodzielną aktywność, komunikację i efektywną naukę Wybrani uczniowie z klas I-III.  | 
 SmartFloor Anna Pidanty 
  | 
 - budowanie relacji i interakcji poprzez zabawę między grupami zróżnicowanymi wiekowo, - wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z różnych źródeł, doskonalenie pracy i współpracy w grupie z wykorzystaniem interaktywnego dywanu, - wykorzystanie SmartFloor jako narzędzia do zajęć relaksacyjnych; angażowanie uczestników w ruch i interakcję z otoczeniem, co sprzyja odprężeniu i redukcji stresu.  | 
| 
 29.04. 2025 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne - klasa IV  | 
 Rozwijanie umiejętności refleksji nad własnymi reakcjami emocjonalnymi. Różne zachowania ludzkie w podobnych sytuacjach.  | 
 Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła Anna Pidanty  | 
 - uczniowie rozpoznają i nazywają emocje towarzyszące sytuacjom kryzysowym;  | 
| 
 30.04.2025r. zajęcia logopedyczne 
  | 
 Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Memory z programem Eduterapeutica- ćwiczenia artykulacyjne, doskonalenie pamięci wzrokowej.  | 
 Grupa IV Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie narządów mowy - Doskonalenie poprawnej wymowy - Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej - Usprawnianie pamięci wzrokowej - Ćwiczenie koncentracji uwagi  | 
| 
 30.04.2025 r. zajęcia z pedagogiem 
 
 
  | 
 Czytanie sylabami: Puzzle sylabowe: Dziecko układa sylaby w wyrazy i odczytuje je na głos. Gra w kółko i krzyżyk: Zamiast kółek i krzyżyków - karty z sylabami. Dzieci muszą odczytać sylaby, zanim umieszczą je na planszy. Łańcuch sylabowy: Jedno dziecko zaczyna od wyrazu, a następne musi podać wyraz zaczynający się na ostatnią sylabę poprzedniego wyrazu - ciąg dalszy ćwiczeń. Pomoc w nauce czytania dla Martyny Żuwalskiej.  | 
 Eduterapeutica Lux SPE 1-3. 
 Anna Pidanty  | 
 - pomoc w nauce czytania; - rozwijanie zdolności społecznych i wzmacnianie więzi z rówieśnikami; 
  | 
| 
 30.04.2025r. zajęcia logopedyczne 
  | 
 Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Memory z programem Eduterapeutica- ćwiczenia artykulacyjne, doskonalenie pamięci wzrokowej.  | 
 Grupa IV Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie narządów mowy - Doskonalenie poprawnej wymowy - Ćwiczenie koordynacji wzrokowo ruchowej - Usprawnianie pamięci wzrokowej - Ćwiczenie koncentracji uwagi  |