Wykaz godzin realizowanych w ramach programu „Aktywna tablica” za miesiąc grudzień 2024 roku

 

WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”

ZA MIESIĄC GRUDZIEŃ  2024 ROKU

 

 

DATA

PROWADZONEJ LEKCJI

i

RODZAJ ZAJĘĆ

TEMAT

ZAJĘĆ

KLASA

/

OSOBA

PROWADZĄCA

EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ

02.12.2024r.

Pedagog specjalny

Jestem mistrzem pisania i czytania - ćwiczenia w oparciu o zasoby multimedialne Aktywnej tablicy: podłogę SmartFloor w oparciu o ćwiczenia z podłogi SmartFloor: Mali odkrywcy - "Ruch - słówka”, „W krainie kolorów- "6- latek rysuje"” - AT.

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-      Usprawnianie techniki: jakości i tempa czytania,

-      Kształtowanie sprawności grafomotorycznych, umożliwiających poprawne trzymanie długopisu i pisanie w liniaturze,

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

02.12.2024r.

Zajęcia logopedyczne

Papuga umie mówić- ćwiczenia z programem Eduterapeutica.

Grupa V

Elżbieta Placzyńska

-      Ćwiczenia artykulacyjne

-      Usprawnianie koncentracji i uwagi

02.12.2024r.

Zajęcia logopedyczne

Papuga umie mówić- ćwiczenia z programem Eduterapeutica.

Grupa VI

Elżbieta Placzyńska

-      Ćwiczenia artykulacyjne

-      Usprawnianie koncentracji i uwagi

03.12.2024 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

Formułowanie konstruktywnej informacji zwrotnej na temat zaistniałej sytuacji kryzysowej. Ćwiczenie „Nazywamy emocje”. Formułowanie informacji zwrotnej.

Anna Pidanty

AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła.

-      Uczniowie rozpoznają i nazywają emocje towarzyszące sytuacjom kryzysowym,

-      Formułują konstruktywną informację zwrotną,

-       Rozumieją jak efektywna komunikacja może rozwiązywać problemy i łagodzić napięcia,

-      Lepiej współpracują w grupie oraz wzmacniają umiejętności interpersonalne.

03.12.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

"Łańcuch dobrych słów" - ćwiczenia rozwijające umiejętności interpersonalne, takie jak komunikacja, współpraca, rozwiązywanie konfliktów w celu poprawy umiejętności społecznych, rozwijanie komunikacji.

Anna Pidanty

AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła.

-      Uczniowie rozpoznają i nazywają emocje towarzyszące sytuacjom kryzysowym,

-      Formułują konstruktywną informację zwrotną,

-      Rozumieją jak efektywna komunikacja może rozwiązywać problemy i łagodzić napięcia,

-      Lepiej współpracują w grupie oraz wzmacniają umiejętności interpersonalne.

04.12.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Ćwiczenia w zakresie komunikowania swoich potrzeb i bycia uważnym na potrzeby innych z wykorzystaniem programu Eduterapeutica. Ćwiczenie: „Rozpoznaj potrzeby i emocje”. Ćwiczenie „Moje potrzeby i potrzeby innych”. Ćwiczenie „Balon z potrzebami”.

Anna Pidanty

AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła.

-      Uczniowie rozpoznają i wyrażają swoje potrzeby w sposób konstruktywny,

-      Zwracają uwagę na potrzeby innych i starają się je zrozumieć,

-      Aktywnie słuchają i empatycznie podchodzą do innych,

-      Potrafią współpracować w grupie z szacunkiem dla różnorodnych potrzeb.

04.12.2024r.

Zajęcia logopedyczne

Papuga umie mówić- ćwiczenia z programem Eduterapeutica.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

-      Ćwiczenia artykulacyjne

-      Usprawnianie koncentracji i uwagi

05.12.2024r.

Pedagog specjalny

Z koncentracją " Za pan brat" -  poprzez ćwiczenia z podłogą interaktywną SmartFloor: Mali odkrywcy :"Połącz w pary" ; "Pod lupą"- AT.  Relaksacje dla dzieci pt. "Jesteś kimś wyjątkowym" autorstwa Martyny Brody.

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

-      Usprawnianie koncentracji uwagi,

-      Kształtowanie uważności i spostrzegawczości,

-      Usprawnianie pamięci,

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

-      Kontrolowanie emocji,

-      Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia.

-      Wyciszanie organizmu zmierzające do uzyskania równowagi wewnętrznej.

05.12.2024r.

Pedagog specjalny

Samoregulacja i uważność-  pomoc  uczniowi w radzeniu sobie ze stresem w oparciu o materiały z podłogi interaktywnej SMARTFLOOR.

Klasa V

Jadwiga Kot

 

-      Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi,

-      Kształtowanie spostrzegawczości i refleksu,

-      Kształtowanie uważności,

-      Kontrolowanie emocji,

-      Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia.

06.12.2024r.

Pedagog specjalny

Mikołajkowy zawrót głowy - moc emocji wyrazem wewnętrznego samopoczucia.

Klasa IV

Jadwiga Kot

 

 

-Wspieranie rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego ucznia;

- Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi.

06.12.2024r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia słuchowe z trudnymi głoskami w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona

Grupa II

Elżbieta Placzyńska

-      Usprawnianie narządów mownych

-      Doskonalenie percepcji słuchowej

-      Ćwiczenia artykulacyjne

-      Usprawnianie koncentracji i uwagi

09.12.2024r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia słuchowe z trudnymi głoskami w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona

Grupa III

Elżbieta Placzyńska

-      Usprawnianie narządów mownych,

-      Doskonalenie percepcji słuchowej,

-      Ćwiczenia artykulacyjne,

-      Usprawnianie koncentracji i uwagi.

09.12.2024r.

Jak wykorzystać moc grupy rówieśniczej we wspieraniu zdrowia psychicznego uczniów? Scenki z programu multimedialnego "Edutdrapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne": Kontrola emocji.

Klasa VI

Jadwiga Kot

 

-      Rozpoznawanie emocji z podziałem na pozytywne i negatywne,

-      Budowanie poczucia empatii wobec drugiego człowieka,

-      Wzajemne wspieranie się w pokonywaniu trudności,

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

-      Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia,

-      Wyciszanie organizmu zmierzające do uzyskania równowagi wewnętrznej.

10.12.2024r.

Z koncentracją " Za pan brat" poprzez ćwiczenia z podłogą interaktywną SmartFloor - Mali odkrywcy :"Połącz w pary" ; "Pod lupą"- AT.

Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4

Jadwiga Kot

-      Usprawnianie koncentracji uwagi,

-      Kształtowanie uważności i spostrzegawczości,

-      Usprawnianie pamięci,

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

-      Kontrolowanie emocji,

-      Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia.

Wyciszanie organizmu zmierzające do uzyskania równowagi wewnętrznej.

12.12.2024r.

Pedagog specjalny

Jestem mistrzem pisania i czytania - ćwiczenia w oparciu o zasoby multimedialne Aktywnej tablicy: podłogę SmartFloor w oparciu o ćwiczenia z podłogi SmartFloor: Mali odkrywcy - "Ruch - słówka”, „W krainie kolorów- "6- latek rysuje"” - AT.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

-      Usprawnianie techniki: jakości i tempa czytania,

-      Kształtowanie sprawności grafomotorycznych, umożliwiających poprawne trzymanie długopisu i pisanie w liniaturze,

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

12.12.2024r.

Pedagog specjalny

Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokowo - ruchową   poprzez  analizę materiału obrazkowego z wykorzystaniem podłogi interaktywnej - SmartFloor: Mali odkrywcy - "Ruch - lody owocowe, Ruch - kolorowanki"; w Krainie kolorów - "Pisaki - 3- latek rysuje, Pisaki - 3-latki rysują razem" - AT.

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

-      Usprawnianie koncentracji uwagi i percepcji wzrokowej,

-      Kształtowanie uważności i spostrzegawczości,

-      Usprawnianie pamięci,

-      Koordynowanie równowagi i postawy ciała,

-      Kształtowanie umiejętności budowania zdań i wypowiedzi,

-      Kształtowanie współpracy w grupie.

16.12.2024r.

Różnicowanie dźwięków z najbliższego otoczenia - ćwiczenia percepcji słuchowej w oparciu o program multimedialny - Eduterapeutica - " Trenuj ucho": Dźwięki otoczenia-Kolorowe pięciolinie  1,2,3,4. - AT.

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-      Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm

-      Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków,

-      Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-      Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

17.12.2024r.

Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokowo - ruchową   poprzez  analizę materiału obrazkowego z wykorzystaniem podłogi interaktywnej - SmartFloor: Mali odkrywcy - "Ruch - lody owocowe, Ruch - kolorowanki"; w Krainie kolorów - "Pisaki - 3- latek rysuje, Pisaki - 3-latki rysują razem" - AT.

Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4

Jadwiga Kot

-      Usprawnianie koncentracji uwagi i percepcji wzrokowej,

-      Kształtowanie uważności i spostrzegawczości,

-      Usprawnianie pamięci,

-      Koordynowanie równowagi i postawy ciała,

-      Kształtowanie umiejętności budowania zdań i wypowiedzi,

-      Kształtowanie współpracy w grupie.

17.12.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Ćwiczenia w zakresie komunikowania swoich potrzeb i bycia uważnym na potrzeby innych z wykorzystaniem programu Eduterapeutica. Ćwiczenie: „Rozpoznaj potrzeby i emocje”. Ćwiczenie „Moje potrzeby i potrzeby innych”. Ćwiczenie „Balon z potrzebami”.

Anna Pidanty

AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła.

 

-      Uczniowie rozpoznają i wyrażają swoje potrzeby w sposób konstruktywny,

-      Zwracają uwagę na potrzeby innych i starają się je zrozumieć,

-      Aktywnie słuchają i empatycznie podchodzą do innych,

-      Potrafią współpracować w grupie z szacunkiem dla różnorodnych potrzeb.

19.12.2024r.

Pedagog specjalny

Potencjał różnorodności – czyli jak dobrze się różnić?- Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową i wzrokową w oparciu o program multimedialny Trenuj ucho: "Wulkan pełen słów"- 1,2,3 -wersja dla młodszych oraz starszych dzieci; "Smok" 1,2,3 jako źródło dostrzegania różnic intelektualnych i emocjonalnych gwarantujących zmienności.

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

-      Usprawnianie koncentracji uwagi,

-      Kształtowanie uważności i spostrzegawczości,

-      Usprawnianie pamięci wzrokowej i słuchowej,

-      Rozpoznawanie i różnicowanie bodźców wzrokowych, znajdujących się w polu widzenia,

-      Spostrzeganie wielkości, barw i kształtów,

-      Zapamiętywanie oraz wyobrażanie sobie przedmiotów, zjawisk oraz relacji między nimi,

-      Usprawnianie koncentracji na bodźcach słuchowych;

-      Umiejętność różnicowania dźwięków i ich lokalizacji w czasie i przestrzeni;

-      Kształtowanie analizy i syntezy słuchowej oraz prawidłowej artykulacji,

-      Świadomość różnic intelektualnych i emocjonalnych

19.12.2024r.

Pedagog specjalny

Potencjał różnorodności – czyli jak dobrze się różnić?- Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową i wzrokową w oparciu o program multimedialny Trenuj ucho: "Wulkan pełen słów"- 1,2,3 -wersja dla młodszych oraz starszych dzieci; "Smok" 1,2,3 jako źródło dostrzegania różnic intelektualnych i emocjonalnych gwarantujących zmienności.

Klasa V

Jadwiga Kot

 

-      Usprawnianie koncentracji uwagi,

-      Kształtowanie uważności i spostrzegawczości,

-      Usprawnianie pamięci wzrokowej i słuchowej,

-      Rozpoznawanie i różnicowanie bodźców wzrokowych, znajdujących się w polu widzenia,

-      Spostrzeganie wielkości, barw i kształtów,

-      Zapamiętywanie oraz wyobrażanie sobie przedmiotów, zjawisk oraz relacji między nimi,

-      Usprawnianie koncentracji na bodźcach słuchowych;

-      Umiejętność różnicowania dźwięków i ich lokalizacji w czasie i przestrzeni;

-      Kształtowanie analizy i syntezy słuchowej oraz prawidłowej artykulacji,

-      Świadomość różnic intelektualnych i emocjonalnych.

19.12.2024r.

Pedagog specjalny

Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne: "Kontrola emocji- maszyna z emocjami"; "Kontrola emocji - co można zrobić zamiast" pozyskanego w programie AT.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

- Kształtowanie umiejętności skutecznego regulowania własnych emocji i wpływania na emocje innych,

- Świadome obserwowanie swoich emocji i tego co je wywołuje,

- Poznawanie technik zarządzania i panowania nad emocjami: (odejście na bok, dociśnięcie dłoni, liczenie do 10, zwijanie języka w trąbkę).

 

20.12.2024r.

Pedagog specjalny

Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne: "Kontrola emocji- maszyna z emocjami"; "Kontrola emocji - co można zrobić zamiast" pozyskanego w programie AT.

Uczniowie klasy IV (Filip Wrona, Mikołaj Polkowski, Igor Gaik, Hubert zawadzki)

Jadwiga Kot

- Kształtowanie umiejętności skutecznego regulowania własnych emocji i wpływania na emocje innych,

- Świadome obserwowanie swoich emocji i tego co je wywołuje,

- Poznawanie technik zarządzania i panowania nad emocjami: (odejście na bok, dociśnięcie dłoni, liczenie do 10, zwijanie języka w trąbkę).