WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”
ZA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2024 ROKU
| 
 DATA PROWADZONEJ LEKCJI i RODZAJ ZAJĘĆ  | 
 TEMAT ZAJĘĆ  | 
 KLASA / OSOBA PROWADZĄCA  | 
 EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ  | 
| 
 02.12.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Jestem mistrzem pisania i czytania - ćwiczenia w oparciu o zasoby multimedialne Aktywnej tablicy: podłogę SmartFloor w oparciu o ćwiczenia z podłogi SmartFloor: Mali odkrywcy - "Ruch - słówka”, „W krainie kolorów- "6- latek rysuje"” - AT.  | 
 Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie techniki: jakości i tempa czytania, - Kształtowanie sprawności grafomotorycznych, umożliwiających poprawne trzymanie długopisu i pisanie w liniaturze, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 02.12.2024r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Papuga umie mówić- ćwiczenia z programem Eduterapeutica.  | 
 Grupa V Elżbieta Placzyńska  | 
 - Ćwiczenia artykulacyjne - Usprawnianie koncentracji i uwagi  | 
| 
 02.12.2024r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Papuga umie mówić- ćwiczenia z programem Eduterapeutica.  | 
 Grupa VI Elżbieta Placzyńska  | 
 - Ćwiczenia artykulacyjne - Usprawnianie koncentracji i uwagi  | 
| 
 03.12.2024 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne  | 
 Formułowanie konstruktywnej informacji zwrotnej na temat zaistniałej sytuacji kryzysowej. Ćwiczenie „Nazywamy emocje”. Formułowanie informacji zwrotnej.  | 
 Anna Pidanty AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła.  | 
 - Uczniowie rozpoznają i nazywają emocje towarzyszące sytuacjom kryzysowym, - Formułują konstruktywną informację zwrotną, - Rozumieją jak efektywna komunikacja może rozwiązywać problemy i łagodzić napięcia, - Lepiej współpracują w grupie oraz wzmacniają umiejętności interpersonalne.  | 
| 
 03.12.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym  | 
 "Łańcuch dobrych słów" - ćwiczenia rozwijające umiejętności interpersonalne, takie jak komunikacja, współpraca, rozwiązywanie konfliktów w celu poprawy umiejętności społecznych, rozwijanie komunikacji.  | 
 Anna Pidanty AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła.  | 
 - Uczniowie rozpoznają i nazywają emocje towarzyszące sytuacjom kryzysowym, - Formułują konstruktywną informację zwrotną, - Rozumieją jak efektywna komunikacja może rozwiązywać problemy i łagodzić napięcia, - Lepiej współpracują w grupie oraz wzmacniają umiejętności interpersonalne.  | 
| 
 04.12.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym  | 
 Ćwiczenia w zakresie komunikowania swoich potrzeb i bycia uważnym na potrzeby innych z wykorzystaniem programu Eduterapeutica. Ćwiczenie: „Rozpoznaj potrzeby i emocje”. Ćwiczenie „Moje potrzeby i potrzeby innych”. Ćwiczenie „Balon z potrzebami”.  | 
 Anna Pidanty AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła.  | 
 - Uczniowie rozpoznają i wyrażają swoje potrzeby w sposób konstruktywny, - Zwracają uwagę na potrzeby innych i starają się je zrozumieć, - Aktywnie słuchają i empatycznie podchodzą do innych, - Potrafią współpracować w grupie z szacunkiem dla różnorodnych potrzeb.  | 
| 
 04.12.2024r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Papuga umie mówić- ćwiczenia z programem Eduterapeutica.  | 
 Grupa IV Elżbieta Placzyńska  | 
 - Ćwiczenia artykulacyjne - Usprawnianie koncentracji i uwagi  | 
| 
 05.12.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Z koncentracją " Za pan brat" - poprzez ćwiczenia z podłogą interaktywną SmartFloor: Mali odkrywcy :"Połącz w pary" ; "Pod lupą"- AT. Relaksacje dla dzieci pt. "Jesteś kimś wyjątkowym" autorstwa Martyny Brody.  | 
 Oddział przedszkolny Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie koncentracji uwagi, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości, - Usprawnianie pamięci, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kontrolowanie emocji, - Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia. - Wyciszanie organizmu zmierzające do uzyskania równowagi wewnętrznej.  | 
| 
 05.12.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Samoregulacja i uważność- pomoc uczniowi w radzeniu sobie ze stresem w oparciu o materiały z podłogi interaktywnej SMARTFLOOR.  | 
 Klasa V Jadwiga Kot 
  | 
 - Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi, - Kształtowanie spostrzegawczości i refleksu, - Kształtowanie uważności, - Kontrolowanie emocji, - Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia.  | 
| 
 06.12.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Mikołajkowy zawrót głowy - moc emocji wyrazem wewnętrznego samopoczucia.  | 
 Klasa IV Jadwiga Kot 
 
  | 
 -Wspieranie rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego ucznia; - Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi.  | 
| 
 06.12.2024r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia słuchowe z trudnymi głoskami w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona  | 
 Grupa II Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie narządów mownych - Doskonalenie percepcji słuchowej - Ćwiczenia artykulacyjne - Usprawnianie koncentracji i uwagi  | 
| 
 09.12.2024r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia słuchowe z trudnymi głoskami w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona  | 
 Grupa III Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie narządów mownych, - Doskonalenie percepcji słuchowej, - Ćwiczenia artykulacyjne, - Usprawnianie koncentracji i uwagi.  | 
| 
 09.12.2024r.  | 
 Jak wykorzystać moc grupy rówieśniczej we wspieraniu zdrowia psychicznego uczniów? Scenki z programu multimedialnego "Edutdrapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne": Kontrola emocji.  | 
 Klasa VI Jadwiga Kot 
  | 
 - Rozpoznawanie emocji z podziałem na pozytywne i negatywne, - Budowanie poczucia empatii wobec drugiego człowieka, - Wzajemne wspieranie się w pokonywaniu trudności, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia, - Wyciszanie organizmu zmierzające do uzyskania równowagi wewnętrznej.  | 
| 
 10.12.2024r.  | 
 Z koncentracją " Za pan brat" poprzez ćwiczenia z podłogą interaktywną SmartFloor - Mali odkrywcy :"Połącz w pary" ; "Pod lupą"- AT.  | 
 Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4 Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie koncentracji uwagi, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości, - Usprawnianie pamięci, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kontrolowanie emocji, - Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia. Wyciszanie organizmu zmierzające do uzyskania równowagi wewnętrznej.  | 
| 
 12.12.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Jestem mistrzem pisania i czytania - ćwiczenia w oparciu o zasoby multimedialne Aktywnej tablicy: podłogę SmartFloor w oparciu o ćwiczenia z podłogi SmartFloor: Mali odkrywcy - "Ruch - słówka”, „W krainie kolorów- "6- latek rysuje"” - AT.  | 
 Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie techniki: jakości i tempa czytania, - Kształtowanie sprawności grafomotorycznych, umożliwiających poprawne trzymanie długopisu i pisanie w liniaturze, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 12.12.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokowo - ruchową poprzez analizę materiału obrazkowego z wykorzystaniem podłogi interaktywnej - SmartFloor: Mali odkrywcy - "Ruch - lody owocowe, Ruch - kolorowanki"; w Krainie kolorów - "Pisaki - 3- latek rysuje, Pisaki - 3-latki rysują razem" - AT.  | 
 Oddział przedszkolny Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie koncentracji uwagi i percepcji wzrokowej, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości, - Usprawnianie pamięci, - Koordynowanie równowagi i postawy ciała, - Kształtowanie umiejętności budowania zdań i wypowiedzi, - Kształtowanie współpracy w grupie.  | 
| 
 16.12.2024r.  | 
 Różnicowanie dźwięków z najbliższego otoczenia - ćwiczenia percepcji słuchowej w oparciu o program multimedialny - Eduterapeutica - " Trenuj ucho": Dźwięki otoczenia-Kolorowe pięciolinie 1,2,3,4. - AT.  | 
 Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm - Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 17.12.2024r.  | 
 Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokowo - ruchową poprzez analizę materiału obrazkowego z wykorzystaniem podłogi interaktywnej - SmartFloor: Mali odkrywcy - "Ruch - lody owocowe, Ruch - kolorowanki"; w Krainie kolorów - "Pisaki - 3- latek rysuje, Pisaki - 3-latki rysują razem" - AT.  | 
 Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4 Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie koncentracji uwagi i percepcji wzrokowej, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości, - Usprawnianie pamięci, - Koordynowanie równowagi i postawy ciała, - Kształtowanie umiejętności budowania zdań i wypowiedzi, - Kształtowanie współpracy w grupie.  | 
| 
 17.12.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym  | 
 Ćwiczenia w zakresie komunikowania swoich potrzeb i bycia uważnym na potrzeby innych z wykorzystaniem programu Eduterapeutica. Ćwiczenie: „Rozpoznaj potrzeby i emocje”. Ćwiczenie „Moje potrzeby i potrzeby innych”. Ćwiczenie „Balon z potrzebami”.  | 
 Anna Pidanty AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła.  | 
 
 - Uczniowie rozpoznają i wyrażają swoje potrzeby w sposób konstruktywny, - Zwracają uwagę na potrzeby innych i starają się je zrozumieć, - Aktywnie słuchają i empatycznie podchodzą do innych, - Potrafią współpracować w grupie z szacunkiem dla różnorodnych potrzeb.  | 
| 
 19.12.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Potencjał różnorodności – czyli jak dobrze się różnić?- Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową i wzrokową w oparciu o program multimedialny Trenuj ucho: "Wulkan pełen słów"- 1,2,3 -wersja dla młodszych oraz starszych dzieci; "Smok" 1,2,3 jako źródło dostrzegania różnic intelektualnych i emocjonalnych gwarantujących zmienności.  | 
 Oddział przedszkolny Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie koncentracji uwagi, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości, - Usprawnianie pamięci wzrokowej i słuchowej, - Rozpoznawanie i różnicowanie bodźców wzrokowych, znajdujących się w polu widzenia, - Spostrzeganie wielkości, barw i kształtów, - Zapamiętywanie oraz wyobrażanie sobie przedmiotów, zjawisk oraz relacji między nimi, - Usprawnianie koncentracji na bodźcach słuchowych; - Umiejętność różnicowania dźwięków i ich lokalizacji w czasie i przestrzeni; - Kształtowanie analizy i syntezy słuchowej oraz prawidłowej artykulacji, - Świadomość różnic intelektualnych i emocjonalnych  | 
| 
 19.12.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Potencjał różnorodności – czyli jak dobrze się różnić?- Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową i wzrokową w oparciu o program multimedialny Trenuj ucho: "Wulkan pełen słów"- 1,2,3 -wersja dla młodszych oraz starszych dzieci; "Smok" 1,2,3 jako źródło dostrzegania różnic intelektualnych i emocjonalnych gwarantujących zmienności.  | 
 Klasa V Jadwiga Kot 
  | 
 - Usprawnianie koncentracji uwagi, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości, - Usprawnianie pamięci wzrokowej i słuchowej, - Rozpoznawanie i różnicowanie bodźców wzrokowych, znajdujących się w polu widzenia, - Spostrzeganie wielkości, barw i kształtów, - Zapamiętywanie oraz wyobrażanie sobie przedmiotów, zjawisk oraz relacji między nimi, - Usprawnianie koncentracji na bodźcach słuchowych; - Umiejętność różnicowania dźwięków i ich lokalizacji w czasie i przestrzeni; - Kształtowanie analizy i syntezy słuchowej oraz prawidłowej artykulacji, - Świadomość różnic intelektualnych i emocjonalnych.  | 
| 
 19.12.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne: "Kontrola emocji- maszyna z emocjami"; "Kontrola emocji - co można zrobić zamiast" pozyskanego w programie AT.  | 
 Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot  | 
 - Kształtowanie umiejętności skutecznego regulowania własnych emocji i wpływania na emocje innych, - Świadome obserwowanie swoich emocji i tego co je wywołuje, - Poznawanie technik zarządzania i panowania nad emocjami: (odejście na bok, dociśnięcie dłoni, liczenie do 10, zwijanie języka w trąbkę). 
  | 
| 
 20.12.2024r. Pedagog specjalny  | 
 Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne: "Kontrola emocji- maszyna z emocjami"; "Kontrola emocji - co można zrobić zamiast" pozyskanego w programie AT.  | 
 Uczniowie klasy IV (Filip Wrona, Mikołaj Polkowski, Igor Gaik, Hubert zawadzki) Jadwiga Kot  | 
 - Kształtowanie umiejętności skutecznego regulowania własnych emocji i wpływania na emocje innych, - Świadome obserwowanie swoich emocji i tego co je wywołuje, - Poznawanie technik zarządzania i panowania nad emocjami: (odejście na bok, dociśnięcie dłoni, liczenie do 10, zwijanie języka w trąbkę). 
  |