WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”
ZA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2024 ROKU
DATA PROWADZONEJ LEKCJI i RODZAJ ZAJĘĆ |
TEMAT ZAJĘĆ |
KLASA / OSOBA PROWADZĄCA |
EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ |
02.12.2024r. Pedagog specjalny |
Jestem mistrzem pisania i czytania - ćwiczenia w oparciu o zasoby multimedialne Aktywnej tablicy: podłogę SmartFloor w oparciu o ćwiczenia z podłogi SmartFloor: Mali odkrywcy - "Ruch - słówka”, „W krainie kolorów- "6- latek rysuje"” - AT. |
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot |
- Usprawnianie techniki: jakości i tempa czytania, - Kształtowanie sprawności grafomotorycznych, umożliwiających poprawne trzymanie długopisu i pisanie w liniaturze, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
02.12.2024r. Zajęcia logopedyczne |
Papuga umie mówić- ćwiczenia z programem Eduterapeutica. |
Grupa V Elżbieta Placzyńska |
- Ćwiczenia artykulacyjne - Usprawnianie koncentracji i uwagi |
02.12.2024r. Zajęcia logopedyczne |
Papuga umie mówić- ćwiczenia z programem Eduterapeutica. |
Grupa VI Elżbieta Placzyńska |
- Ćwiczenia artykulacyjne - Usprawnianie koncentracji i uwagi |
03.12.2024 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Formułowanie konstruktywnej informacji zwrotnej na temat zaistniałej sytuacji kryzysowej. Ćwiczenie „Nazywamy emocje”. Formułowanie informacji zwrotnej. |
Anna Pidanty AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła. |
- Uczniowie rozpoznają i nazywają emocje towarzyszące sytuacjom kryzysowym, - Formułują konstruktywną informację zwrotną, - Rozumieją jak efektywna komunikacja może rozwiązywać problemy i łagodzić napięcia, - Lepiej współpracują w grupie oraz wzmacniają umiejętności interpersonalne. |
03.12.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
"Łańcuch dobrych słów" - ćwiczenia rozwijające umiejętności interpersonalne, takie jak komunikacja, współpraca, rozwiązywanie konfliktów w celu poprawy umiejętności społecznych, rozwijanie komunikacji. |
Anna Pidanty AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła. |
- Uczniowie rozpoznają i nazywają emocje towarzyszące sytuacjom kryzysowym, - Formułują konstruktywną informację zwrotną, - Rozumieją jak efektywna komunikacja może rozwiązywać problemy i łagodzić napięcia, - Lepiej współpracują w grupie oraz wzmacniają umiejętności interpersonalne. |
04.12.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Ćwiczenia w zakresie komunikowania swoich potrzeb i bycia uważnym na potrzeby innych z wykorzystaniem programu Eduterapeutica. Ćwiczenie: „Rozpoznaj potrzeby i emocje”. Ćwiczenie „Moje potrzeby i potrzeby innych”. Ćwiczenie „Balon z potrzebami”. |
Anna Pidanty AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła. |
- Uczniowie rozpoznają i wyrażają swoje potrzeby w sposób konstruktywny, - Zwracają uwagę na potrzeby innych i starają się je zrozumieć, - Aktywnie słuchają i empatycznie podchodzą do innych, - Potrafią współpracować w grupie z szacunkiem dla różnorodnych potrzeb. |
04.12.2024r. Zajęcia logopedyczne |
Papuga umie mówić- ćwiczenia z programem Eduterapeutica. |
Grupa IV Elżbieta Placzyńska |
- Ćwiczenia artykulacyjne - Usprawnianie koncentracji i uwagi |
05.12.2024r. Pedagog specjalny |
Z koncentracją " Za pan brat" - poprzez ćwiczenia z podłogą interaktywną SmartFloor: Mali odkrywcy :"Połącz w pary" ; "Pod lupą"- AT. Relaksacje dla dzieci pt. "Jesteś kimś wyjątkowym" autorstwa Martyny Brody. |
Oddział przedszkolny Jadwiga Kot |
- Usprawnianie koncentracji uwagi, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości, - Usprawnianie pamięci, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kontrolowanie emocji, - Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia. - Wyciszanie organizmu zmierzające do uzyskania równowagi wewnętrznej. |
05.12.2024r. Pedagog specjalny |
Samoregulacja i uważność- pomoc uczniowi w radzeniu sobie ze stresem w oparciu o materiały z podłogi interaktywnej SMARTFLOOR. |
Klasa V Jadwiga Kot
|
- Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi, - Kształtowanie spostrzegawczości i refleksu, - Kształtowanie uważności, - Kontrolowanie emocji, - Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia. |
06.12.2024r. Pedagog specjalny |
Mikołajkowy zawrót głowy - moc emocji wyrazem wewnętrznego samopoczucia. |
Klasa IV Jadwiga Kot
|
-Wspieranie rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego ucznia; - Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi. |
06.12.2024r. Zajęcia logopedyczne |
Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia słuchowe z trudnymi głoskami w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona |
Grupa II Elżbieta Placzyńska |
- Usprawnianie narządów mownych - Doskonalenie percepcji słuchowej - Ćwiczenia artykulacyjne - Usprawnianie koncentracji i uwagi |
09.12.2024r. Zajęcia logopedyczne |
Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Ćwiczenia słuchowe z trudnymi głoskami w oparciu o ćwiczenia programu Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona |
Grupa III Elżbieta Placzyńska |
- Usprawnianie narządów mownych, - Doskonalenie percepcji słuchowej, - Ćwiczenia artykulacyjne, - Usprawnianie koncentracji i uwagi. |
09.12.2024r. |
Jak wykorzystać moc grupy rówieśniczej we wspieraniu zdrowia psychicznego uczniów? Scenki z programu multimedialnego "Edutdrapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne": Kontrola emocji. |
Klasa VI Jadwiga Kot
|
- Rozpoznawanie emocji z podziałem na pozytywne i negatywne, - Budowanie poczucia empatii wobec drugiego człowieka, - Wzajemne wspieranie się w pokonywaniu trudności, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia, - Wyciszanie organizmu zmierzające do uzyskania równowagi wewnętrznej. |
10.12.2024r. |
Z koncentracją " Za pan brat" poprzez ćwiczenia z podłogą interaktywną SmartFloor - Mali odkrywcy :"Połącz w pary" ; "Pod lupą"- AT. |
Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4 Jadwiga Kot |
- Usprawnianie koncentracji uwagi, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości, - Usprawnianie pamięci, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kontrolowanie emocji, - Poprawa nastroju i nastawienia do otoczenia. Wyciszanie organizmu zmierzające do uzyskania równowagi wewnętrznej. |
12.12.2024r. Pedagog specjalny |
Jestem mistrzem pisania i czytania - ćwiczenia w oparciu o zasoby multimedialne Aktywnej tablicy: podłogę SmartFloor w oparciu o ćwiczenia z podłogi SmartFloor: Mali odkrywcy - "Ruch - słówka”, „W krainie kolorów- "6- latek rysuje"” - AT. |
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Usprawnianie techniki: jakości i tempa czytania, - Kształtowanie sprawności grafomotorycznych, umożliwiających poprawne trzymanie długopisu i pisanie w liniaturze, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
12.12.2024r. Pedagog specjalny |
Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokowo - ruchową poprzez analizę materiału obrazkowego z wykorzystaniem podłogi interaktywnej - SmartFloor: Mali odkrywcy - "Ruch - lody owocowe, Ruch - kolorowanki"; w Krainie kolorów - "Pisaki - 3- latek rysuje, Pisaki - 3-latki rysują razem" - AT. |
Oddział przedszkolny Jadwiga Kot |
- Usprawnianie koncentracji uwagi i percepcji wzrokowej, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości, - Usprawnianie pamięci, - Koordynowanie równowagi i postawy ciała, - Kształtowanie umiejętności budowania zdań i wypowiedzi, - Kształtowanie współpracy w grupie. |
16.12.2024r. |
Różnicowanie dźwięków z najbliższego otoczenia - ćwiczenia percepcji słuchowej w oparciu o program multimedialny - Eduterapeutica - " Trenuj ucho": Dźwięki otoczenia-Kolorowe pięciolinie 1,2,3,4. - AT. |
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot |
- Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm - Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
17.12.2024r. |
Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokowo - ruchową poprzez analizę materiału obrazkowego z wykorzystaniem podłogi interaktywnej - SmartFloor: Mali odkrywcy - "Ruch - lody owocowe, Ruch - kolorowanki"; w Krainie kolorów - "Pisaki - 3- latek rysuje, Pisaki - 3-latki rysują razem" - AT. |
Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4 Jadwiga Kot |
- Usprawnianie koncentracji uwagi i percepcji wzrokowej, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości, - Usprawnianie pamięci, - Koordynowanie równowagi i postawy ciała, - Kształtowanie umiejętności budowania zdań i wypowiedzi, - Kształtowanie współpracy w grupie. |
17.12.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Ćwiczenia w zakresie komunikowania swoich potrzeb i bycia uważnym na potrzeby innych z wykorzystaniem programu Eduterapeutica. Ćwiczenie: „Rozpoznaj potrzeby i emocje”. Ćwiczenie „Moje potrzeby i potrzeby innych”. Ćwiczenie „Balon z potrzebami”. |
Anna Pidanty AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła. |
- Uczniowie rozpoznają i wyrażają swoje potrzeby w sposób konstruktywny, - Zwracają uwagę na potrzeby innych i starają się je zrozumieć, - Aktywnie słuchają i empatycznie podchodzą do innych, - Potrafią współpracować w grupie z szacunkiem dla różnorodnych potrzeb. |
19.12.2024r. Pedagog specjalny |
Potencjał różnorodności – czyli jak dobrze się różnić?- Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową i wzrokową w oparciu o program multimedialny Trenuj ucho: "Wulkan pełen słów"- 1,2,3 -wersja dla młodszych oraz starszych dzieci; "Smok" 1,2,3 jako źródło dostrzegania różnic intelektualnych i emocjonalnych gwarantujących zmienności. |
Oddział przedszkolny Jadwiga Kot |
- Usprawnianie koncentracji uwagi, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości, - Usprawnianie pamięci wzrokowej i słuchowej, - Rozpoznawanie i różnicowanie bodźców wzrokowych, znajdujących się w polu widzenia, - Spostrzeganie wielkości, barw i kształtów, - Zapamiętywanie oraz wyobrażanie sobie przedmiotów, zjawisk oraz relacji między nimi, - Usprawnianie koncentracji na bodźcach słuchowych; - Umiejętność różnicowania dźwięków i ich lokalizacji w czasie i przestrzeni; - Kształtowanie analizy i syntezy słuchowej oraz prawidłowej artykulacji, - Świadomość różnic intelektualnych i emocjonalnych |
19.12.2024r. Pedagog specjalny |
Potencjał różnorodności – czyli jak dobrze się różnić?- Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową i wzrokową w oparciu o program multimedialny Trenuj ucho: "Wulkan pełen słów"- 1,2,3 -wersja dla młodszych oraz starszych dzieci; "Smok" 1,2,3 jako źródło dostrzegania różnic intelektualnych i emocjonalnych gwarantujących zmienności. |
Klasa V Jadwiga Kot
|
- Usprawnianie koncentracji uwagi, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości, - Usprawnianie pamięci wzrokowej i słuchowej, - Rozpoznawanie i różnicowanie bodźców wzrokowych, znajdujących się w polu widzenia, - Spostrzeganie wielkości, barw i kształtów, - Zapamiętywanie oraz wyobrażanie sobie przedmiotów, zjawisk oraz relacji między nimi, - Usprawnianie koncentracji na bodźcach słuchowych; - Umiejętność różnicowania dźwięków i ich lokalizacji w czasie i przestrzeni; - Kształtowanie analizy i syntezy słuchowej oraz prawidłowej artykulacji, - Świadomość różnic intelektualnych i emocjonalnych. |
19.12.2024r. Pedagog specjalny |
Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne: "Kontrola emocji- maszyna z emocjami"; "Kontrola emocji - co można zrobić zamiast" pozyskanego w programie AT. |
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Kształtowanie umiejętności skutecznego regulowania własnych emocji i wpływania na emocje innych, - Świadome obserwowanie swoich emocji i tego co je wywołuje, - Poznawanie technik zarządzania i panowania nad emocjami: (odejście na bok, dociśnięcie dłoni, liczenie do 10, zwijanie języka w trąbkę).
|
20.12.2024r. Pedagog specjalny |
Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne: "Kontrola emocji- maszyna z emocjami"; "Kontrola emocji - co można zrobić zamiast" pozyskanego w programie AT. |
Uczniowie klasy IV (Filip Wrona, Mikołaj Polkowski, Igor Gaik, Hubert zawadzki) Jadwiga Kot |
- Kształtowanie umiejętności skutecznego regulowania własnych emocji i wpływania na emocje innych, - Świadome obserwowanie swoich emocji i tego co je wywołuje, - Poznawanie technik zarządzania i panowania nad emocjami: (odejście na bok, dociśnięcie dłoni, liczenie do 10, zwijanie języka w trąbkę).
|