WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”
ZA MIESIĄC MARZEC 2025 ROKU
| 
 DATA PROWADZONEJ LEKCJI i RODZAJ ZAJĘĆ 
  | 
 TEMAT ZAJĘĆ  | 
 KLASA / OSOBA PROWADZĄCA  | 
 EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ  | 
| 
 03.03.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Kształtowanie percepcji wzrokowej i ruchowej w ćwiczeniach grafomotorycznych programu multimedialnego "Eduterapeutica LUX - 1-3" :"Kształty poziom łatwy, średni, trudny", "Talerzyki i serwetki - poziom łatwy, średni, trudny"; różnicowanie podobnych liter i cyfr, pozyskanego w programie Aktywna tablica.  | 
 Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot  | 
 - Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości, - Kształtowanie uważności, - Usprawnianie możliwości wzrokowo – ruchowych, - Rozpoznawanie i różnicowanie bodźców wzrokowych, znajdujących się w polu widzenia, - Spostrzeganie wielkości, barw i kształtów, - Zapamiętywanie oraz wyobrażanie sobie przedmiotów, zjawisk oraz relacji między nimi, - Kształtowanie współpracy w grupie, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 04.03.2025 r. zajęcia w klasie III - edukacja matematyczna.  | 
 Obliczenia zegarowe, pieniężne oraz odległości między miastami. . Zrozumienie pojęć geograficznych takich jak odległości i kierunki, oraz w korzystaniu z map. Planowanie podróży - obliczaniu czasu podróży i kosztów, co rozwija umiejętności praktyczne i organizacyjne.  | 
 SmartFloor Anna Pidanty  | 
 - korzystanie z różnych sposobów sterowania, takich jak ruch ciała, specjalny pisak świetlny, aby uczynić naukę bardziej angażującą i atrakcyjną  | 
| 
 04.03.2025r. Świetlica  | 
 Kształtowanie percepcji słuchowej poprzez ćwiczenia z programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj Ucho: "Analiza z syntezą głoskową- kosmiczny gość 1,2,3,4", rozpoznawanie głosek "Łuk 1,2","Piórka - 1,2", Dźwiękowe wagoniki"; rozumienie zdań: "Zwierzęta", "Garnek"-AT.  | 
 Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6 Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 05.03.2025 r. 
 zajęcia z pedagogiem, klasa I 
 
 
 
  | 
 Czytanie sylabami: Puzzle sylabowe: Dziecko układa sylaby w wyrazy i odczytuje je na głos. Gra w kółko i krzyżyk: Zamiast kółek i krzyżyków - karty z sylabami. Dzieci muszą odczytać sylaby, zanim umieszczą je na planszy. Łańcuch sylabowy: Jedno dziecko zaczyna od wyrazu, a następne musi podać wyraz zaczynający się na ostatnią sylabę poprzedniego wyrazu.  | 
 Eduterapeutica Lux SPE 1-3. 
 Anna Pidanty 
 
  | 
 - pomoc w nauce czytania, - rozwijanie zdolności społeczne i wzmacniają więzi z rówieśnikami. 
  | 
| 
 06.03.2025r Zajęcia z WDŻ  | 
 Emocje i uczucia  | 
 Klasa V Jadwiga Kot  | 
 Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje, - Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie, -Umiejętność radzenia sobie z nimi. -  | 
| 
 06.03.2025r Zajęcia logopedyczne  | 
 Gimnastyka buzi i języka. Sejfy- ćwiczenia pamięci wzrokowej i poprawnej artykulacji.  | 
 Grupa VII Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie motoryki narządów mowy - Ćwiczenia poprawnej artykulacji - Doskonalenie pamięci wzrokowej  | 
| 
 07.03.2025r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Papuga umie mówić, ale nie wypowiada pierwszej głoski- ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem programu Eduterapeutica Lux.  | 
 Grupa VII Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie percepcji słuchowej - Ćwiczenia poprawnej artykulacji - Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej  | 
| 
 07.03.2025r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Papuga umie mówić, ale nie wypowiada pierwszej głoski- ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem programu Eduterapeutica Lux.  | 
 Grupa VIII Elżbieta Placzyńska  | 
 - Usprawnianie percepcji słuchowej - Ćwiczenia poprawnej artykulacji - Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej  | 
| 
 11.03.2025r. Świetlica  | 
 Spostrzegawczość i uważność jako klucz do prawidłowego funkcjonowania w życiu. Ćwiczenia w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica LUX 4-8 - AT.  | 
 Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6 Jadwiga Kot  | 
 - Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości, - Kształtowanie uważności, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 11.03.2025 r. 
  | 
 Czytanie sylabami: Puzzle sylabowe: Dziecko układa sylaby w wyrazy i odczytuje je na głos. Gra w kółko i krzyżyk: Zamiast kółek i krzyżyków - karty z sylabami. Dzieci muszą odczytać sylaby, zanim umieszczą je na planszy. Łańcuch sylabowy: Jedno dziecko zaczyna od wyrazu, a następne musi podać wyraz zaczynający się na ostatnią sylabę poprzedniego wyrazu.  | 
 Eduterapeutica Lux SPE 1-3. Anna Pidanty 
  | 
 - pomoc w nauce czytania, - rozwijanie zdolności społeczne i wzmacniają więzi z rówieśnikami.  | 
| 
 13.03.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Kształtowanie percepcji słuchowej poprzez ćwiczenia z programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj Ucho: analiza z syntezą głoskową- „Kosmiczny gość 1,2,3,4", rozpoznawanie głosek "Łuk 1,2","Piórka - 1,2", "Dźwiękowe wagoniki"; rozumienie zdań: "Zwierzeta", "Garnek", pozyskanego w programie AT.  | 
 Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej - Rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 13.03.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Doskonalenie znajomości kształtów i kolorów - ćwiczenia rozwijające uważność, skupienie i koncentrację w oparciu o pomoce dydaktyczne pozyskane w ramach programu Aktywna tablica.  | 
 Oddział przedszkolny Jadwiga Kot  | 
 - Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi, - Kształtowanie uważności, - Rozwój umiejętności językowych i komunikacyjnych, - Doskonalenie rozwoju poznawczego i percepcyjnego, - Wzrost umiejętności kategoryzowania i organizowania informacji, - Przygotowanie do nauki bardziej złożonych pojęć, - Stymulowanie kreatywności i wyobraźni.  | 
| 
 13.03.2025r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Sejfy- ćwiczenia z wykorzystaniem programu Eduterapeutica usprawniające poprawną artykulację oraz pamięć wzrokową.  | 
 Grupa VIII Elżbieta Placzyńska  | 
 - Ćwiczenia poprawnej artykulacji - Doskonalenie pamięci wzrokowej  | 
| 
 13.03.2025r. Zajęcia z WDŻ 
  | 
 Porozmawiajmy.  | 
 Klasa V Jadwiga Kot  | 
 - Rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych poprzez lepsze i właściwe odczytywanie wyrazu twarzy, prezentującej poszczególne emocje np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Rozumienie intencji i mowy ciała (komunikacji pozawerbalnej)innych uczestników zajęć.  | 
| 
 14.03.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Kształtowanie percepcji słuchowej poprzez ćwiczenia z programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj Ucho: Analiza z syntezą głoskową- "Kosmiczny gość 1,2,3,4", rozpoznawanie głosek "Łuk 1,2","Piórka - 1,2"; synteza głoskowa - "Kosmiczny wąż -4,5,6,7,8" rozumienie zdań: "Zwierzęta", "Garnek", pozyskanego w ramach programu AT.  | 
 Zajęcia z uczniami klasy IV (Franciszek Dobroń, Amelia Cyran) Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, - Stymulowanie percepcji słuchowej, - Przetwarzanie dźwięków mowy, - Poprawa wymowy, - Rozwój umiejętności fonologicznych, - Usprawnienie komunikacji, - Wspomaganie procesu nauki, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 14.03.2025r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Memory- ćwiczenia z wykorzystaniem programu Eduterapeutica usprawniające poprawną artykulację oraz pamięć wzrokową.  | 
 Grupa VII Elżbieta Placzyńska  | 
 - Ćwiczenia poprawnej artykulacji - Doskonalenie pamięci wzrokowej  | 
| 
 14.03.2025r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Memory- ćwiczenia z wykorzystaniem programu Eduterapeutica usprawniające poprawną artykulację oraz pamięć wzrokową.  | 
 Grupa VII Elżbieta Placzyńska  | 
 - Ćwiczenia poprawnej artykulacji - Doskonalenie pamięci wzrokowej  | 
| 
 14.03.2025 r. edukacja matematyczna, klasa I  | 
 Ćwiczenia rozwijające umiejętności interpersonalne, takie jak komunikacja, współpraca, rozwiązywanie konfliktów - klasa III. Modelowanie poprawnego zachowania i komunikacji przez pokazywanie dzieciom, jak wyrażać swoje myśli i emocje. Na przykład: „Czuję się szczęśliwy, kiedy ktoś mnie odwiedza”.  | 
 SmartFloor Anna Pidanty  | 
 - rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych poprzez lepsze i właściwe odczytywanie emocji,  | 
| 
 18.03.2025 r. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, klasa IV Zastępstwo w oddziale przedszkolnym (złączenie grup).  | 
 Rysowanie po śladach rysunków. (5-latek); Słuchanie. Rysowanie po śladach rysunków. (6-latek); Tulipany na grządkach – zabawa ruchowa.; Pierwsze wiosenne kwiaty – podsumowanie.; "Haapy stones" i "W krainie kolorów" - zajęcia z wykorzystaniem Interaktywnej podłogi SmartFloor  | 
 SmartFloor Anna Pidanty  | 
 - budowanie relacji i interakcji poprzez zabawę między grupami zróżnicowanymi wiekowo,  | 
| 
 20.03.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Rozwijanie umiejętności rozpoznawania sytuacji stresowych i radzenia sobie z nimi poprzez uzupełnianie kart pracy z ćwiczeniami kształtującymi grafomotorykę małą, właściwe napięcie mięśniowe dłoni i palców :linie i kształty - zwierzęta, abstrakcja oraz szlaczki w liniaturze, pobranych z zasobów programu multimedilanego Eduterapeutica LUX 1-3 - AT.  | 
 Oddział przedszkolny Jadwiga Kot  | 
 - Stymulowanie i usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego palców i dłoni, - Rozwój motoryki rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej, - Korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych, - Utrwalanie właściwych nawyków, koniecznych podczas pisania i rysowania.  | 
| 
 20.03.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Rozumienie i akceptacja granic w relacjach interpersonalnych z wykorzystaniem programu multimedialnego Eduterapeutica – Kompetencje emocjonalno – społeczne zakupionego w ramach programu Aktywna Tablica.  | 
 Uczeń klasy VI Jadwiga Kot  | 
 - Rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych poprzez lepsze i właściwe odczytywanie wyrazu twarzy, prezentującej poszczególne emocje np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Rozumienie intencji i mowy ciała (komunikacji pozawerbalnej)innych uczniów, - Kształtowanie empatii i życzliwości wobec drugiej osoby.  | 
| 
 20.03.2025r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Ćwiczenia z programem Eduterapeutica Lux- ćwiczenia poprawnej artykulacji, ćwiczenia pamięci wzrokowej. Głuchy telefon- ćwiczenia słuchowe.  | 
 Klasa 0 Elżbieta Placzyńska  | 
 - Ćwiczenia poprawnej artykulacji - Doskonalenie pamięci wzrokowej - Usprawnianie koordynacji wzrokowo ruchowej  | 
| 
 21.03.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Rozwijanie umiejętności rozpoznawania sytuacji stresowych i radzenia sobie z nimi poprzez uzupełnianie kart pracy z ćwiczeniami kształtującymi grafomotorykę małą, właściwe napięcie mięśniowe dłoni i palców: linie i kształty - zwierzęta, abstrakcja oraz szlaczki w liniaturze, pobranych z zasobów programu multimedialnego Eduterapeutica LUX 1-3 - AT.  | 
 Zajęcia z uczniami klasy IV (Amelia Cyran) Jadwiga Kot  | 
 - Stymulowanie i usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego palców i dłoni, - Rozwój motoryki rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej, - Korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych, - Utrwalanie właściwych nawyków, koniecznych podczas pisania i rysowania.  | 
| 
 21.03. 2025 r. pedagog specjalny, zastępstwo w oddziale przedszkolnym  | 
 Ptasie koncerty. Zabawy na świeżym powietrzu: Ptasie koncerty – rozpoznawanie ptaków po głosach; spacer w okolicy przedszkola – poszukiwanie budek lęgowych.; Śpiew – zbiorowy i indywidualny – piosenki Nareszcie wiosna.; Przypomnienie zabaw muzycznych z całego tygodnia.; Świat bez ptasich treli – burza mózgów. "Haapy stones" i "W krainie kolorów" - zajęcia z wykorzystaniem Interaktywnej podłogi SmartFloor.  | 
 SmartFloor Anna Pidanty  | 
 - wykorzystanie SmartFloor jako narzędzia do zajęć relaksacyjnych; angażowanie uczestników w ruch i interakcję z otoczeniem, co sprzyja odprężeniu i redukcji stresu.  | 
| 
 27.03.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Jak rozwijać kreatywność uczniów? Zajęcia w oparciu program multimedialny Eduterapeutica Lux, poprzez trening myślenia operacyjnego wykonując ćwiczenia "Tyle samo, czy mniej - poziom łatwy, średni, trudny", "Porównaj liczbę obiektów - poziom łatwy, średni, trudny", "Posegreguj symbole - poziom łatwy, średni, trudny", , "Policz palce dłoni - poziom łatwy, średni, trudny", "Dodawaj i odejmuj gruszki", "Porównaj i wstaw właściwy symbol", "Rozwiąż zagadki - poziom łatwy, średni, trudny".  | 
 Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot  | 
 - kształtowanie znajomości terminów: mniej, więcej, tyle samo, - kształtowanie umiejętności dodawania, - rozwijanie logicznego myślenia, - kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych.  | 
| 
 27.03.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Jak rozwijać kreatywność uczniów? Zajęcia w oparciu program multimedialny Eduterapeutica Lux, poprzez trening myślenia operacyjnego wykonując ćwiczenia "Tyle samo, czy mniej - poziom łatwy, średni, trudny", "Porównaj liczbę obiektów - poziom łatwy, średni, trudny", "Posegreguj symbole - poziom łatwy, średni, trudny", , "Policz palce dłoni - poziom łatwy, średni, trudny", "Dodawaj i odejmuj gruszki", "Porównaj i wstaw właściwy symbol", "Rozwiąż zagadki - poziom łatwy, średni, trudny".  | 
 Oddział przedszkolny Jadwiga Kot  | 
 - kształtowanie znajomości terminów: mniej, więcej, tyle samo, - kształtowanie umiejętności dodawania, - rozwijanie logicznego myślenia, - kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych.  | 
| 
 27.03.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Moc emocji – jak powstają i jaki mają wpływ na nasze życie? Wykorzystanie ćwiczeń pt. "Rozpoznawanie emocji: 1,2" ; "Kontrola emocji - twarze - wersja 1 " oraz "Kontrola emocji - dobre, czy złe zachowanie" z programu Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT.  | 
 Klasa II Jadwiga Kot  | 
 - Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje, - Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie, - -Umiejętność radzenia sobie z nimi.  | 
| 
 28.03.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Jak rozwijać kreatywność uczniów? Zajęcia w oparciu o materiały pozyskane w ramach programu Aktywna tablica - program multimedialny Eduterapeutica Lux - 4-8. Wykorzystanie ćwiczeń kaligraficznych pisania liter oraz ćwiczeń interaktywnych "Cyfry - animacja pisania".  | 
 Zajęcia z uczniami klasy IV (Franek Dobroń, Amelia Cyran, Amanda Ślusarczyk) Jadwiga Kot  | 
 - Stymulowanie i usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego palców i dłoni, - Rozwój motoryki rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej, - Korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych, - Utrwalanie właściwych nawyków, koniecznych podczas pisania i rysowania.  |