Wykaz godzin realizowanych w ramach programu „Aktywna tablica” za miesiąc marzec 2025 roku

WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”

ZA MIESIĄC MARZEC  2025 ROKU

 

DATA

PROWADZONEJ LEKCJI

i

RODZAJ ZAJĘĆ

 

TEMAT

ZAJĘĆ

KLASA

/

OSOBA

PROWADZĄCA

EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ

03.03.2025r.

Pedagog specjalny

Kształtowanie percepcji wzrokowej i ruchowej  w ćwiczeniach grafomotorycznych programu multimedialnego "Eduterapeutica LUX - 1-3" :"Kształty poziom łatwy, średni, trudny", "Talerzyki i serwetki - poziom łatwy, średni, trudny"; różnicowanie podobnych liter i cyfr,  pozyskanego w programie Aktywna tablica.

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-         Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości,

-         Kształtowanie uważności,

-         Usprawnianie możliwości wzrokowo – ruchowych,

-         Rozpoznawanie i różnicowanie bodźców wzrokowych, znajdujących się w polu widzenia,

-         Spostrzeganie wielkości, barw i kształtów,

-         Zapamiętywanie oraz wyobrażanie sobie przedmiotów, zjawisk oraz relacji między nimi,

-         Kształtowanie współpracy w grupie,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

04.03.2025 r.

zajęcia w klasie III - edukacja matematyczna.

Obliczenia zegarowe, pieniężne oraz odległości między miastami. . Zrozumienie pojęć geograficznych takich jak odległości i kierunki, oraz w korzystaniu z map. Planowanie podróży - obliczaniu czasu podróży i kosztów, co rozwija umiejętności praktyczne i organizacyjne.

SmartFloor

Anna Pidanty

- korzystanie z różnych sposobów sterowania, takich jak ruch ciała, specjalny pisak świetlny, aby uczynić naukę bardziej angażującą i atrakcyjną

04.03.2025r.

Świetlica

Kształtowanie percepcji słuchowej poprzez ćwiczenia  z programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj Ucho: "Analiza z syntezą głoskową- kosmiczny gość 1,2,3,4", rozpoznawanie głosek "Łuk 1,2","Piórka - 1,2", Dźwiękowe wagoniki"; rozumienie zdań: "Zwierzęta", "Garnek"-AT.

Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków,

-         Poprawa wymowy,

-         Rozwój umiejętności fonologicznych,

-         Usprawnienie  komunikacji,

-         Wspomaganie procesu nauki,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

05.03.2025 r.

 

zajęcia z pedagogiem, klasa I

 

 

 

 

Czytanie sylabami: Puzzle sylabowe: Dziecko układa sylaby w wyrazy i odczytuje je na głos. Gra w kółko i krzyżyk: Zamiast kółek i krzyżyków - karty z sylabami. Dzieci muszą odczytać sylaby, zanim umieszczą je na planszy. Łańcuch sylabowy: Jedno dziecko zaczyna od wyrazu, a następne musi podać wyraz zaczynający się na ostatnią sylabę poprzedniego wyrazu.

Eduterapeutica Lux SPE 1-3.

 

Anna Pidanty

 

 

- pomoc w nauce czytania,

- rozwijanie zdolności społeczne i wzmacniają więzi z rówieśnikami.

 

06.03.2025r

Zajęcia z WDŻ

Emocje i uczucia

Klasa V

Jadwiga Kot

Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,

- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,

-Umiejętność radzenia sobie z nimi.

-          

06.03.2025r

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka buzi i języka. Sejfy- ćwiczenia pamięci wzrokowej i poprawnej artykulacji.

Grupa VII

Elżbieta Placzyńska

-         Usprawnianie motoryki narządów mowy

-         Ćwiczenia poprawnej artykulacji

-         Doskonalenie pamięci wzrokowej

07.03.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Papuga umie mówić, ale nie wypowiada pierwszej głoski- ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem programu Eduterapeutica Lux.

Grupa VII

Elżbieta Placzyńska

-         Usprawnianie percepcji słuchowej

-         Ćwiczenia poprawnej artykulacji

-         Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej

07.03.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Papuga umie mówić, ale nie wypowiada pierwszej głoski- ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem programu Eduterapeutica Lux.

Grupa VIII

Elżbieta Placzyńska

-         Usprawnianie percepcji słuchowej

-         Ćwiczenia poprawnej artykulacji

-         Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej

11.03.2025r.

Świetlica

Spostrzegawczość i  uważność jako klucz do prawidłowego funkcjonowania w życiu. Ćwiczenia w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica LUX 4-8 - AT.

Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6

Jadwiga Kot

-         Kształtowanie refleksu i spostrzegawczości,

-         Kształtowanie uważności,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

11.03.2025 r.

 

Czytanie sylabami: Puzzle sylabowe: Dziecko układa sylaby w wyrazy i odczytuje je na głos. Gra w kółko i krzyżyk: Zamiast kółek i krzyżyków - karty z sylabami. Dzieci muszą odczytać sylaby, zanim umieszczą je na planszy. Łańcuch sylabowy: Jedno dziecko zaczyna od wyrazu, a następne musi podać wyraz zaczynający się na ostatnią sylabę poprzedniego wyrazu.

Eduterapeutica Lux SPE 1-3.

Anna Pidanty

 

- pomoc w nauce czytania,

- rozwijanie zdolności społeczne i wzmacniają więzi z rówieśnikami.

13.03.2025r.

Pedagog specjalny

Kształtowanie percepcji słuchowej poprzez ćwiczenia  z programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj Ucho: analiza z syntezą głoskową- „Kosmiczny gość 1,2,3,4", rozpoznawanie głosek "Łuk 1,2","Piórka - 1,2", "Dźwiękowe wagoniki"; rozumienie zdań: "Zwierzeta", "Garnek", pozyskanego w programie AT.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej

-         Rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków,

-         Przetwarzanie dźwięków mowy,

-         Poprawa wymowy,

-         Rozwój umiejętności fonologicznych,

-         Usprawnienie  komunikacji,

-         Wspomaganie procesu nauki,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

13.03.2025r.

Pedagog specjalny

Doskonalenie znajomości kształtów i kolorów - ćwiczenia rozwijające uważność, skupienie i koncentrację w oparciu o pomoce dydaktyczne pozyskane w ramach programu  Aktywna tablica.

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

-         Kształtowanie  spostrzegawczości i koncentracji uwagi,

-         Kształtowanie uważności,

-         Rozwój umiejętności językowych i komunikacyjnych,

-         Doskonalenie rozwoju poznawczego i percepcyjnego,

-         Wzrost umiejętności kategoryzowania i organizowania informacji,

-         Przygotowanie do nauki bardziej złożonych pojęć,

-         Stymulowanie kreatywności i wyobraźni.

13.03.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Sejfy- ćwiczenia z wykorzystaniem programu Eduterapeutica usprawniające poprawną artykulację oraz pamięć wzrokową.

Grupa VIII

Elżbieta Placzyńska

-         Ćwiczenia poprawnej artykulacji

-         Doskonalenie pamięci wzrokowej

13.03.2025r.

Zajęcia z WDŻ

 

Porozmawiajmy.

Klasa V

Jadwiga Kot

-         Rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych poprzez lepsze i właściwe odczytywanie wyrazu twarzy, prezentującej poszczególne emocje np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

-         Rozumienie intencji i mowy ciała (komunikacji pozawerbalnej)innych uczestników zajęć.

14.03.2025r.

Pedagog specjalny

Kształtowanie percepcji słuchowej poprzez ćwiczenia  z programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj Ucho: Analiza z syntezą głoskową- "Kosmiczny gość 1,2,3,4", rozpoznawanie głosek "Łuk 1,2","Piórka - 1,2"; synteza głoskowa - "Kosmiczny wąż -4,5,6,7,8"  rozumienie zdań: "Zwierzęta", "Garnek", pozyskanego w ramach programu AT.

Zajęcia z uczniami klasy IV (Franciszek Dobroń, Amelia Cyran)

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej,

-         Przetwarzanie dźwięków mowy,

-         Poprawa wymowy,

-         Rozwój umiejętności fonologicznych,

-         Usprawnienie  komunikacji,

-         Wspomaganie procesu nauki,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

14.03.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Memory- ćwiczenia z wykorzystaniem programu Eduterapeutica usprawniające poprawną artykulację oraz pamięć wzrokową.

Grupa VII

Elżbieta Placzyńska

-         Ćwiczenia poprawnej artykulacji

-         Doskonalenie pamięci wzrokowej

14.03.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Memory- ćwiczenia z wykorzystaniem programu Eduterapeutica usprawniające poprawną artykulację oraz pamięć wzrokową.

Grupa VII

Elżbieta Placzyńska

-         Ćwiczenia poprawnej artykulacji

-         Doskonalenie pamięci wzrokowej

14.03.2025 r.

edukacja matematyczna, klasa I

Ćwiczenia rozwijające umiejętności interpersonalne, takie jak komunikacja, współpraca, rozwiązywanie konfliktów - klasa III. Modelowanie poprawnego zachowania i komunikacji przez pokazywanie dzieciom, jak wyrażać swoje myśli i emocje. Na przykład: „Czuję się szczęśliwy, kiedy ktoś mnie odwiedza”.

SmartFloor

Anna Pidanty

- rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych poprzez lepsze i właściwe odczytywanie emocji,
- rozumienie intencji i mowy ciała innych uczestników zajęć,
- wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z różnych źródeł, doskonalenie pracy i współpracy w grupie z wykorzystaniem interaktywnego dywanu,
 --niwelowanie dysfunkcji i uzupełnienie deficytów w zakresie pamięci, uwagi i koncentracji.

18.03.2025 r.

zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, klasa IV

Zastępstwo w oddziale przedszkolnym (złączenie grup).

Rysowanie po śladach rysunków. (5-latek); Słuchanie. Rysowanie po śladach rysunków. (6-latek); Tulipany na grządkach – zabawa ruchowa.; Pierwsze wiosenne kwiaty – podsumowanie.; "Haapy stones" i "W krainie kolorów" - zajęcia z wykorzystaniem Interaktywnej podłogi SmartFloor

SmartFloor

Anna Pidanty

- budowanie relacji i interakcji poprzez zabawę między grupami zróżnicowanymi wiekowo,
- wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z różnych źródeł, doskonalenie pracy i współpracy w grupie z wykorzystaniem interaktywnego dywanu,

20.03.2025r.

Pedagog specjalny

Rozwijanie umiejętności rozpoznawania sytuacji stresowych i radzenia sobie z nimi poprzez uzupełnianie kart pracy z ćwiczeniami kształtującymi grafomotorykę małą, właściwe napięcie mięśniowe dłoni i palców :linie i kształty - zwierzęta, abstrakcja oraz szlaczki w liniaturze, pobranych z zasobów programu multimedilanego Eduterapeutica LUX 1-3 - AT.

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

-         Stymulowanie  i usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego palców i dłoni,

-         Rozwój motoryki rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

-         Korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych,

-         Utrwalanie  właściwych nawyków, koniecznych podczas pisania i rysowania.

20.03.2025r.

Pedagog specjalny

Rozumienie i akceptacja granic w relacjach interpersonalnych z wykorzystaniem programu multimedialnego Eduterapeutica – Kompetencje emocjonalno – społeczne zakupionego w ramach programu Aktywna Tablica.

Uczeń klasy VI

Jadwiga Kot

-         Rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych poprzez lepsze i właściwe odczytywanie wyrazu twarzy, prezentującej poszczególne emocje np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

-         Rozumienie intencji i mowy ciała (komunikacji pozawerbalnej)innych uczniów,

-         Kształtowanie empatii  i życzliwości wobec drugiej osoby.

20.03.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Ćwiczenia z programem Eduterapeutica Lux- ćwiczenia poprawnej artykulacji, ćwiczenia pamięci wzrokowej. Głuchy telefon- ćwiczenia słuchowe.

Klasa 0

Elżbieta Placzyńska

-         Ćwiczenia poprawnej artykulacji

-         Doskonalenie pamięci wzrokowej

-         Usprawnianie koordynacji wzrokowo ruchowej

21.03.2025r.

Pedagog specjalny

Rozwijanie umiejętności rozpoznawania sytuacji stresowych i radzenia sobie z nimi poprzez uzupełnianie kart pracy z ćwiczeniami kształtującymi grafomotorykę małą, właściwe napięcie mięśniowe dłoni i palców: linie i kształty - zwierzęta, abstrakcja oraz szlaczki w liniaturze, pobranych z zasobów programu multimedialnego Eduterapeutica LUX 1-3 - AT.

Zajęcia z uczniami klasy IV (Amelia Cyran)

Jadwiga Kot

-         Stymulowanie  i usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego palców i dłoni,

-         Rozwój motoryki rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

-         Korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych,

-         Utrwalanie  właściwych nawyków, koniecznych podczas pisania i rysowania.

21.03. 2025 r.

pedagog specjalny, zastępstwo w oddziale przedszkolnym

Ptasie koncerty. Zabawy na świeżym powietrzu: Ptasie koncerty – rozpoznawanie ptaków po głosach; spacer w okolicy przedszkola – poszukiwanie budek lęgowych.; Śpiew – zbiorowy i indywidualny – piosenki Nareszcie wiosna.; Przypomnienie zabaw muzycznych z całego tygodnia.; Świat bez ptasich treli – burza mózgów. "Haapy stones" i "W krainie kolorów" - zajęcia z wykorzystaniem Interaktywnej podłogi SmartFloor.

SmartFloor

Anna Pidanty

- wykorzystanie SmartFloor jako narzędzia do zajęć relaksacyjnych; angażowanie uczestników w ruch i interakcję z otoczeniem, co sprzyja odprężeniu i redukcji stresu.

27.03.2025r.

Pedagog specjalny

Jak rozwijać kreatywność uczniów? Zajęcia w oparciu program multimedialny Eduterapeutica Lux, poprzez trening myślenia operacyjnego wykonując  ćwiczenia "Tyle samo, czy mniej - poziom łatwy, średni, trudny", "Porównaj liczbę obiektów - poziom łatwy, średni, trudny", "Posegreguj symbole - poziom łatwy, średni, trudny", , "Policz palce dłoni - poziom łatwy, średni, trudny", "Dodawaj i odejmuj gruszki", "Porównaj i wstaw właściwy symbol", "Rozwiąż zagadki - poziom łatwy, średni, trudny".

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

- kształtowanie znajomości terminów: mniej, więcej, tyle samo,

- kształtowanie umiejętności dodawania,

- rozwijanie logicznego myślenia,

-         kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych.

27.03.2025r.

Pedagog specjalny

Jak rozwijać kreatywność uczniów? Zajęcia w oparciu program multimedialny Eduterapeutica Lux, poprzez trening myślenia operacyjnego wykonując  ćwiczenia "Tyle samo, czy mniej - poziom łatwy, średni, trudny", "Porównaj liczbę obiektów - poziom łatwy, średni, trudny", "Posegreguj symbole - poziom łatwy, średni, trudny", , "Policz palce dłoni - poziom łatwy, średni, trudny", "Dodawaj i odejmuj gruszki", "Porównaj i wstaw właściwy symbol", "Rozwiąż zagadki - poziom łatwy, średni, trudny".

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

- kształtowanie znajomości terminów: mniej, więcej, tyle samo,

- kształtowanie umiejętności dodawania,

- rozwijanie logicznego myślenia,

-         kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych.

27.03.2025r.

Pedagog specjalny

Moc emocji – jak powstają i jaki mają wpływ na nasze życie? Wykorzystanie ćwiczeń pt. "Rozpoznawanie emocji: 1,2" ; "Kontrola emocji - twarze - wersja 1 "  oraz "Kontrola emocji - dobre, czy złe zachowanie" z programu Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT.

Klasa II

Jadwiga Kot

- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,

- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,

-         -Umiejętność radzenia sobie z nimi.

28.03.2025r.

Pedagog specjalny

Jak rozwijać kreatywność uczniów? Zajęcia w oparciu o materiały pozyskane w ramach  programu Aktywna tablica - program multimedialny Eduterapeutica Lux - 4-8. Wykorzystanie ćwiczeń kaligraficznych pisania liter oraz ćwiczeń interaktywnych "Cyfry - animacja pisania".

Zajęcia z uczniami klasy IV (Franek Dobroń, Amelia Cyran, Amanda Ślusarczyk)

Jadwiga Kot

-         Stymulowanie  i usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego palców i dłoni,

-         Rozwój motoryki rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

-         Korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych,

-         Utrwalanie  właściwych nawyków, koniecznych podczas pisania i rysowania.