Wykaz godzin realizowanych w ramach programu „Aktywna tablica” za miesiąc styczeń 2025 roku

 

WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”

ZA MIESIĄC STYCZEŃ  2025 ROKU

  

DATA

PROWADZONEJ LEKCJI

i

RODZAJ ZAJĘĆ

 

TEMAT

ZAJĘĆ

KLASA

/

OSOBA

PROWADZĄCA

EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ

07.01.2025r.

Świetlica

Usprawnianie funkcji słuchowych: doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, słuchu fonemowego oraz pamięci słuchowej poprzez poszukiwanie ukrytych słów w ćwiczeniach "Wyraz w wyrazie" i "Słowa z odwróconą kolejnością sylab" z wykorzystaniem programu multimedialnego: Eduterapeutica Lux- Trenuj Ucho- AT.

Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

 

07.01.2025 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

"Haapy stones" i "W krainie kolorów" - zajęcia z wykorzystaniem Interaktywnej podłogi SmartFloor.

Anna Pidanty

SmartFloor

- wspieranie rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka;

- dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi.

07.01.2025 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

Rozwijanie świadomości swoich zalet i wad poprzez prowokowane sytuacje społeczne.

Anna Pidanty

Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

Uczniowie potrafią rozpoznać swoje mocne i słabe strony. Rozwijają umiejętność refleksji nad własnym zachowaniem w sytuacjach społecznych. Nabywają większą pewność siebie w interakcjach z innymi.

08.01.2025 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

"Haapy stones" i "W krainie kolorów" - zajęcia z wykorzystaniem Interaktywnej podłogi SmartFloor.

Anna Pidanty

SmartFloor

- rozumienie intencji i mowy ciała innych uczestników zajęć,
- wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z różnych źródeł,
- doskonalenie pracy i współpracy w grupie z wykorzystaniem interaktywnego dywanu,
- niwelowanie dysfunkcji i uzupełnienie deficytów w zakresie pamięci, uwagi i koncentracji.

09.01.2025r.

Pedagog specjalny

Samorozwój jako źródło dobrostanu. Usprawnianie funkcji słuchowych: doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, słuchu fonemowego oraz pamięci słuchowej poprzez poszukiwanie ukrytych słów w ćwiczeniach "Wyraz w wyrazie" i "Słowa z odwróconą kolejnością sylab" z wykorzystaniem programu multimedialnego: Eduterapeutica Lux- Trenuj Ucho- AT.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

 

09.01.2025r.

Pedagog specjalny

Samorozwój jako źródło dobrostanu. Usprawnianie funkcji słuchowych: doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, słuchu fonemowego oraz pamięci słuchowej poprzez poszukiwanie ukrytych słów w ćwiczeniach "Wyraz w wyrazie" i "Słowa z odwróconą kolejnością sylab" z wykorzystaniem programu multimedialnego: Eduterapeutica Lux- Trenuj Ucho- AT.

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

 

10.01.2025r.

Pedagog specjalny

Wychowawca – nauczyciel pierwszego kontaktu- rozmowa na temat zaufania oraz emocji towarzyszących uczniom w obliczu różnych wydarzeń, podczas kontaktu z wychowawcą z wykorzystaniem programu multimedialnego Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne: "Kontrola emocji- maszyna z emocjami" – AT.

Uczniowie klasy IV: Franciszek Dobroń, Mikołaj Polkowski, Filip Wrona

Jadwiga Kot

- Kształtowanie umiejętności skutecznego regulowania własnych emocji i wpływania na emocje innych,

- Świadome obserwowanie swoich emocji i tego co je wywołuje w różnych sytuacjach.

 

13.01.2025r.

Pedagog specjalny

Samorozwój jako źródło dobrostanu. Usprawnianie funkcji słuchowych: doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, słuchu fonemowego oraz pamięci słuchowej poprzez poszukiwanie ukrytych słów w ćwiczeniach "Wyraz w wyrazie" i "Słowa z odwróconą kolejnością sylab" z wykorzystaniem programu multimedialnego: Eduterapeutica Lux- Trenuj Ucho- AT.

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

 

13.01.2025r.

Obliczanie obwodów i pól trójkątów - zadania w oparciu o karty pracy "Eduterapeutica Lux- SPE 4-8",pozyskane w ramach programu Aktywna tablica.

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Agnieszka Banaszczyk

- kształtowanie znajomości wzorów pól figur płaskich,

- kształtowanie znajomości charakterystycznych cech trójkątów,

- rozwijanie logicznego myślenia,

- kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych.

14.01.2025r.

Świetlica

Usprawnianie funkcji słuchowych: doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, słuchu fonemowego oraz pamięci słuchowej poprzez zapamiętywanie informacji w oparciu o ćwiczenia pt.  "Ogród"; "Plac zabaw"; "Pokój dziecięcy"; "Parking"  z wykorzystaniem programu multimedialnego: Eduterapeutica Lux- Trenuj Ucho- AT.

Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

14.01.2025

Zajęcia terapeutyczne

Ćwiczenia ruchowe oraz logicznego myślenia z podłogą interaktywną Smartfloor.

Klasa IV

Elżbieta Placzyńska

-      wyrabianie umiejętności koncentracji

-      rozwijanie umiejętności spostrzegawczości, przewidywania i planowania, wyciągania wniosków

14.01.2025

Zajęcia terapeutyczne

Ćwiczenia ruchowe oraz logicznego myślenia z podłogą interaktywną Smartfloor.

Klasa VI

Elżbieta Placzyńska

-      wyrabianie umiejętności koncentracji

-      rozwijanie umiejętności spostrzegawczości, przewidywania i planowania, wyciągania wniosków

15.01.2025 r.

Zajęcia z pedagogiem

"Haapy stones" i "W krainie kolorów" - zajęcia z wykorzystaniem Interaktywnej podłogi SmartFloor.

Anna Pidanty

SmartFloor

- rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych poprzez lepsze i właściwe odczytywanie emocji, rozumienie intencji i mowy ciała innych uczestników zajęć, wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z różnych źródeł, doskonalenie pracy i współpracy w grupie z wykorzystaniem interaktywnego dywanu, niwelowanie dysfunkcji i uzupełnienie deficytów w zakresie pamięci, uwagi i koncentracji.

15.01.2025

Zajęcia logopedyczne

Papuga umie mówić- ćwiczenia artykulacyjne z programem Eduterapeutica.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

-      doskonalenie analizy i syntezy słuchowej

-      ćwiczenia koncentracji uwagi

-      poprawność wymowy poszczególnych wyrazów

15.01.2025

Zajęcia logopedyczne

Papuga umie mówić- ćwiczenia artykulacyjne z programem Eduterapeutica.

Grupa V

Elżbieta Placzyńska

-      doskonalenie analizy i syntezy słuchowej

-      ćwiczenia koncentracji uwagi

-      poprawność wymowy poszczególnych wyrazów

16.01.2025r.

Pedagog specjalny

Sztuka aktywnego uczenia i nauka ponoszenia porażek - kształtowanie sprawności grafomotorycznych oraz umiejętności radzenia sobie z niepowodzeniami w oparciu o ćwiczenia dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - SPE 4-8 pt. "Grafomotoryka  - linie poziome i pionowe, prawo i lewoskośne,  z pętlami"; "Figury geometryczne, abstrakcyjne, konkretne"; "Litery pisane I i II" - AT.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

-         Kształtowanie możliwości manualnych ucznia,

-         Doskonalenie umiejętnego chwytania długopisu,

-         Usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego dłoni,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie i zadowolenia,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

-         Kształtowanie umiejętności koordynowania używania w tym samym czasie zmysłu wzroku oraz narządów ruchu - rąk.

 

16.01.2025r.

Pedagog specjalny

Sztuka aktywnego uczenia i nauka ponoszenia porażek - kształtowanie sprawności grafomotorycznych oraz umiejętności radzenia sobie z niepowodzeniami w oparciu o ćwiczenia dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - SPE 4-8 pt. "Grafomotoryka  - linie poziome i pionowe, prawo i lewoskośne,  z pętlami"; "Figury geometryczne, abstrakcyjne, konkretne"; "Litery pisane I i II" - AT.

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

-         Kształtowanie możliwości manualnych ucznia,

-         Doskonalenie umiejętnego chwytania długopisu,

-         Usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego dłoni,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie i zadowolenia,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

-         Kształtowanie umiejętności koordynowania używania w tym samym czasie zmysłu wzroku oraz narządów ruchu - rąk.

 

16.01.2025r.

Utrwalenie znajomości spółgłosek. Układanie i pisanie wyrazów i zdań.

Eduterapeutica Lux- Trenuj Ucho- AT.

Klasa I

Joanna Juszczyk

-         Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

21.01.2025r.

Świetlica

Kształtowanie koncentracji, uwagi i pamięci w oparciu o ćwiczenia z programu multimedialnego "Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne -1-3,ooraz 4-8 pt. "Memory - zwierzęta", "Zapal lampki" ,"Zapamiętaj numery telefoniczne - wersja 1"- AT.

Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie pamięci, uważności  oraz percepcji wzrokowej,

-         Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

-         Kształtowanie integracji w grupie.

22.01.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Sejfy- ćwiczenia pamięci wzrokowej i poprawnej artykulacji z programem Eduterapeutica.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

-      doskonalenie percepcji wzrokowej

-      ćwiczenia koncentracji uwagi

-      utrwalanie poprawności artykulacyjnej poszczególnych głosek w wyrazach

22.01.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Sejfy- ćwiczenia pamięci wzrokowej i poprawnej artykulacji z programem Eduterapeutica.

Grupa V

Elżbieta Placzyńska

-      doskonalenie percepcji wzrokowej

-      ćwiczenia koncentracji uwagi

-      utrwalanie poprawności artykulacyjnej poszczególnych głosek w wyrazach

23.01.25r.

zajęcia terapeutyczne

Różnicowanie dźwięków z najbliższego otoczenia - ćwiczenia percepcji słuchowej w oparciu o program multimedialny - Eduterapeutica - " Trenuj ucho". Łączenie kropek według wskazówek. Układanie nowych wyrazów ze wskazanych sylab i głosek podanych wyrazów. Łańcuszek wyrazów.

Klasa V

Elżbieta Placzyńska

-      Doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej

-      Usprawnianie koncentracji uwagi

-      Budowanie poczucia własnej wartości

 

23.01.2025r.

Pedagog specjalny

Mój stan emocjonalny i nastawienie do obowiązków szkolnych w kontekście  ćwiczeń kaligraficznych Eduterapeutica – SPE 4-8  w  poprawnym pisaniu istotnych elementów liter w języku polskim – AT.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

-      Doskonalenie umiejętności poprawnego pisania,

-      Kaligrafia angażuje ruchy precyzyjne ręki, co pomaga w rozwijaniu motoryki małej ręki u dzieci,

-      Kształtowanie skupienia i cierpliwości,

-      Rozwój kreatywności i wyobraźni,

-      Kaligrafia uczy dzieci wrażliwości na estetykę i piękno,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

23.01.2025r.

Pedagog specjalny

Mój stan emocjonalny i nastawienie do obowiązków szkolnych w kontekście  ćwiczeń kaligraficznych Eduterapeutica – SPE 4-8  w  poprawnym pisaniu istotnych elementów liter w języku polskim – AT.

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

-         Doskonalenie umiejętności poprawnego pisania,

-         Kaligrafia angażuje ruchy precyzyjne ręki, co pomaga w rozwijaniu motoryki małej ręki u dzieci,

-         Kształtowanie skupienia i cierpliwości,

-         Rozwój kreatywności i wyobraźni,

-         Kaligrafia uczy dzieci wrażliwości na estetykę i piękno,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

23.01.2025r.

Pedagog specjalny

Mój stan emocjonalny i nastawienie do obowiązków szkolnych w kontekście  ćwiczeń kształtujących koncentrację, uwagę, pamięć  i myślenie matematyczne w oparciu o ćwiczenia z programu multimedialnego "Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne -1-3, oraz 4-8 pt. "Memory - zwierzęta - wersja 5 i 6", "Zapamiętaj numery telefoniczne - wersja 1 i 2"; "Rzuć kostką i odpowiedz na pytanie"- AT. zajęcia z uczniami klasy VII.

Zajęcia z uczniami klasy IIV

Jadwiga Kot

-      Usprawnianie pamięci, uważności  oraz percepcji wzrokowej,

-Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi,

-Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

-Kształtowanie integracji w grupie.

 

24.01.25r.

Wszystko o czasowniku, liczba mnoga i pojedyncza - ćwiczenia.

Eduterapeutica - SPE 4-8 - AT.

Klasa III

Joanna Juszczyk

-      wyrabianie umiejętności koncentracji

rozwijanie umiejętności spostrzegawczości, przewidywania i planowania, wyciągania wniosków

27.01.25r.

Ćwiczenia wymowy. Odczytywanie godzin na zegarze.

podłoga interaktywna

Smartfloor.

Klasa II

Joanna Juszczyk

-      wyrabianie umiejętności koncentracji

rozwijanie umiejętności spostrzegawczości, przewidywania i planowania, wyciągania wniosków

27.01.2025 r.

zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, klasa IV

„Słowa mają moc"- rozpoznawanie i nazywanie emocji związanych ze słowami wspierającymi i raniącymi w relacjach rówieśniczych.

Anna Pidanty

Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

- uczniowie powinni rozpoznawać i nazywać emocje odczuwane w różnych sytuacjach rówieśniczych;
- odróżniać słowa wspierające od raniących oraz świadomie używać języka budującego pozytywne relacje;
- reagować asertywnie w sytuacjach, gdy ktoś używa raniących słów; rozpoznać zaborczą przyjaźń.

27.01.2025r.

Pedagog specjalny

Zajęcia kaligraficzne - ćwiczenia pt. "Linie - krzywe między owalami: oraz "Sprawność grafomotoryczna - litery A,a,Ą,ą"; "Sprawność grafomotoryczna - litery E,e, Ę, ę" w  poprawnym pisaniu istotnych elementów, detali  liter w języku polskim z wykorzystaniem programu multimediialnego Eduterapeutica  - Specjalne potrzeby edukacyjne - AT.

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-      Doskonalenie umiejętności poprawnego pisania,

-      Kaligrafia angażuje ruchy precyzyjne ręki, co pomaga w rozwijaniu motoryki małej ręki u dzieci,

-      Kształtowanie skupienia i cierpliwości,

-      Rozwój kreatywności i wyobraźni,

-      Kaligrafia uczy dzieci wrażliwości na estetykę i piękno,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-      Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

29.01.25r.

zajęcia logopedyczne

Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica Logopedia.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

-         ćwiczenia poprawnej artykulacji

-         doskonalenie pamięci wzrokowej

29.01.25r.

zajęcia logopedyczne

Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica Logopedia.

Grupa V

Elżbieta Placzyńska

-         ćwiczenia poprawnej artykulacji

-         doskonalenie pamięci wzrokowej

30.01.25r.

Pedagog specjalny

Kształtowanie spostrzegawczości, koncentracji uwagi, pamięci oraz myślenia przyczynowo - skutkowego  poprzez ćwiczenia Programu multimedialnego Eduterapeutica SPE 1 - 3 pt. "Znajdź i zaznacz symbole - poziom łatwy 1, poziom trudny 1,2"; "Traf w zapalającą się lampkę - poziom trudny 4"; "Rzuć kostką i odpowiedz na pytanie".

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie pamięci, uważności  oraz percepcji wzrokowej,

-         Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi,

– Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

– Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

 

30.01.2025r.

Pedagog specjalny

Zastępstwo w ramach zajęć pedagoga specjalnego w klasie II z edukacji społecznej na temat "Akcja INTEGRACJA" Rozpoznawanie emocji po  wyrazie twarzy "Twarze - wersja 1 i 2" oraz ćwiczenia kontroli emocji "Maszyna z emocjami" w oparciu o program  Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT. Wykorzystanie gier: Gra w „Kto tak jak ja” , które   pozwolą uczniom  rozwinąć postawy empatyczne, poznać się, ćwiczyć komunikację, rozmowę o emocjach oraz zapewnią przestrzeń do refleksji.

Uczniowie klasy II

Jadwiga Kot

-Rozwijanie postaw empatycznych,

-Wzajemne poznawanie się,

-Usprawnianie komunikacji i przekazu informacji,

-Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich,

-Kontrola emocji w różnych sytuacjach,

-Kształtowanie integracji w grupie,

-Kształtowanie świadomości różnorodności charakterów w grupie, zainteresowań rówieśników.

 

31.01.2025 r.

zajęcia z pedagogiem, klasa VII

Empatia i komunikacja interpersonalna - Sztuka aktywnego słuchania – ćwiczenia w parach i grupach Mowa ciała – jak odczytywać i wysyłać sygnały? Empatia w codziennym życiu – jak lepiej rozumieć innych?

Anna Pidanty

SmartFloor

- wykorzystanie SmartFloor jako narzędzia do zajęć relaksacyjnych; angażowanie uczestników w ruch i interakcję z otoczeniem, co sprzyja odprężeniu i redukcji stresu.

31.01.25r.

Sztuka aktywnego uczenia i nauka ponoszenia porażek - kształtowanie sprawności grafomotorycznych oraz umiejętności radzenia sobie z niepowodzeniami w oparciu o ćwiczenia dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - SPE 4-8 pt. "Grafomotoryka  - linie poziome i pionowe, prawo i lewoskośne,  z pętlami"; "Figury geometryczne, abstrakcyjne, konkretne"; "Litery pisane I i II" - AT.

Uczniowie klasy IV

Amelia Cyran, Amanda Ślusarczyk, Julia Fornal, Franciszek Dobroń

Jadwiga Kot

 

-         Kształtowanie możliwości manualnych ucznia,

-         Doskonalenie umiejętnego chwytania długopisu,

-         Usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego dłoni,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie i zadowolenia,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

-         Kształtowanie umiejętności koordynowania używania w tym samym czasie zmysłu wzroku oraz narządów ruchu - rąk.