WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”
ZA MIESIĄC STYCZEŃ 2025 ROKU
DATA PROWADZONEJ LEKCJI i RODZAJ ZAJĘĆ
|
TEMAT ZAJĘĆ |
KLASA / OSOBA PROWADZĄCA |
EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ |
07.01.2025r. Świetlica |
Usprawnianie funkcji słuchowych: doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, słuchu fonemowego oraz pamięci słuchowej poprzez poszukiwanie ukrytych słów w ćwiczeniach "Wyraz w wyrazie" i "Słowa z odwróconą kolejnością sylab" z wykorzystaniem programu multimedialnego: Eduterapeutica Lux- Trenuj Ucho- AT. |
Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4 Jadwiga Kot |
- Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm, - Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.
|
07.01.2025 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
"Haapy stones" i "W krainie kolorów" - zajęcia z wykorzystaniem Interaktywnej podłogi SmartFloor. |
Anna Pidanty SmartFloor |
- wspieranie rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka; - dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi. |
07.01.2025 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Rozwijanie świadomości swoich zalet i wad poprzez prowokowane sytuacje społeczne. |
Anna Pidanty Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
Uczniowie potrafią rozpoznać swoje mocne i słabe strony. Rozwijają umiejętność refleksji nad własnym zachowaniem w sytuacjach społecznych. Nabywają większą pewność siebie w interakcjach z innymi. |
08.01.2025 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
"Haapy stones" i "W krainie kolorów" - zajęcia z wykorzystaniem Interaktywnej podłogi SmartFloor. |
Anna Pidanty SmartFloor |
- rozumienie intencji i mowy ciała innych uczestników zajęć, |
09.01.2025r. Pedagog specjalny |
Samorozwój jako źródło dobrostanu. Usprawnianie funkcji słuchowych: doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, słuchu fonemowego oraz pamięci słuchowej poprzez poszukiwanie ukrytych słów w ćwiczeniach "Wyraz w wyrazie" i "Słowa z odwróconą kolejnością sylab" z wykorzystaniem programu multimedialnego: Eduterapeutica Lux- Trenuj Ucho- AT. |
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm, - Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.
|
09.01.2025r. Pedagog specjalny |
Samorozwój jako źródło dobrostanu. Usprawnianie funkcji słuchowych: doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, słuchu fonemowego oraz pamięci słuchowej poprzez poszukiwanie ukrytych słów w ćwiczeniach "Wyraz w wyrazie" i "Słowa z odwróconą kolejnością sylab" z wykorzystaniem programu multimedialnego: Eduterapeutica Lux- Trenuj Ucho- AT. |
Oddział przedszkolny Jadwiga Kot |
- Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm, - Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.
|
10.01.2025r. Pedagog specjalny |
Wychowawca – nauczyciel pierwszego kontaktu- rozmowa na temat zaufania oraz emocji towarzyszących uczniom w obliczu różnych wydarzeń, podczas kontaktu z wychowawcą z wykorzystaniem programu multimedialnego Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne: "Kontrola emocji- maszyna z emocjami" – AT. |
Uczniowie klasy IV: Franciszek Dobroń, Mikołaj Polkowski, Filip Wrona Jadwiga Kot |
- Kształtowanie umiejętności skutecznego regulowania własnych emocji i wpływania na emocje innych, - Świadome obserwowanie swoich emocji i tego co je wywołuje w różnych sytuacjach.
|
13.01.2025r. Pedagog specjalny |
Samorozwój jako źródło dobrostanu. Usprawnianie funkcji słuchowych: doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, słuchu fonemowego oraz pamięci słuchowej poprzez poszukiwanie ukrytych słów w ćwiczeniach "Wyraz w wyrazie" i "Słowa z odwróconą kolejnością sylab" z wykorzystaniem programu multimedialnego: Eduterapeutica Lux- Trenuj Ucho- AT. |
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot |
- Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm, - Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.
|
13.01.2025r. |
Obliczanie obwodów i pól trójkątów - zadania w oparciu o karty pracy "Eduterapeutica Lux- SPE 4-8",pozyskane w ramach programu Aktywna tablica. |
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Agnieszka Banaszczyk |
- kształtowanie znajomości wzorów pól figur płaskich, - kształtowanie znajomości charakterystycznych cech trójkątów, - rozwijanie logicznego myślenia, - kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych. |
14.01.2025r. Świetlica |
Usprawnianie funkcji słuchowych: doskonalenie analizy i syntezy słuchowej, słuchu fonemowego oraz pamięci słuchowej poprzez zapamiętywanie informacji w oparciu o ćwiczenia pt. "Ogród"; "Plac zabaw"; "Pokój dziecięcy"; "Parking" z wykorzystaniem programu multimedialnego: Eduterapeutica Lux- Trenuj Ucho- AT. |
Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4 Jadwiga Kot |
- Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm, - Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
14.01.2025 Zajęcia terapeutyczne |
Ćwiczenia ruchowe oraz logicznego myślenia z podłogą interaktywną Smartfloor. |
Klasa IV Elżbieta Placzyńska |
- wyrabianie umiejętności koncentracji - rozwijanie umiejętności spostrzegawczości, przewidywania i planowania, wyciągania wniosków |
14.01.2025 Zajęcia terapeutyczne |
Ćwiczenia ruchowe oraz logicznego myślenia z podłogą interaktywną Smartfloor. |
Klasa VI Elżbieta Placzyńska |
- wyrabianie umiejętności koncentracji - rozwijanie umiejętności spostrzegawczości, przewidywania i planowania, wyciągania wniosków |
15.01.2025 r. Zajęcia z pedagogiem |
"Haapy stones" i "W krainie kolorów" - zajęcia z wykorzystaniem Interaktywnej podłogi SmartFloor. |
Anna Pidanty SmartFloor |
- rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych poprzez lepsze i właściwe odczytywanie emocji, rozumienie intencji i mowy ciała innych uczestników zajęć, wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z różnych źródeł, doskonalenie pracy i współpracy w grupie z wykorzystaniem interaktywnego dywanu, niwelowanie dysfunkcji i uzupełnienie deficytów w zakresie pamięci, uwagi i koncentracji. |
15.01.2025 Zajęcia logopedyczne |
Papuga umie mówić- ćwiczenia artykulacyjne z programem Eduterapeutica. |
Grupa IV Elżbieta Placzyńska |
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej - ćwiczenia koncentracji uwagi - poprawność wymowy poszczególnych wyrazów |
15.01.2025 Zajęcia logopedyczne |
Papuga umie mówić- ćwiczenia artykulacyjne z programem Eduterapeutica. |
Grupa V Elżbieta Placzyńska |
- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej - ćwiczenia koncentracji uwagi - poprawność wymowy poszczególnych wyrazów |
16.01.2025r. Pedagog specjalny |
Sztuka aktywnego uczenia i nauka ponoszenia porażek - kształtowanie sprawności grafomotorycznych oraz umiejętności radzenia sobie z niepowodzeniami w oparciu o ćwiczenia dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - SPE 4-8 pt. "Grafomotoryka - linie poziome i pionowe, prawo i lewoskośne, z pętlami"; "Figury geometryczne, abstrakcyjne, konkretne"; "Litery pisane I i II" - AT. |
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Kształtowanie możliwości manualnych ucznia, - Doskonalenie umiejętnego chwytania długopisu, - Usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego dłoni, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie i zadowolenia, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kształtowanie umiejętności koordynowania używania w tym samym czasie zmysłu wzroku oraz narządów ruchu - rąk.
|
16.01.2025r. Pedagog specjalny |
Sztuka aktywnego uczenia i nauka ponoszenia porażek - kształtowanie sprawności grafomotorycznych oraz umiejętności radzenia sobie z niepowodzeniami w oparciu o ćwiczenia dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - SPE 4-8 pt. "Grafomotoryka - linie poziome i pionowe, prawo i lewoskośne, z pętlami"; "Figury geometryczne, abstrakcyjne, konkretne"; "Litery pisane I i II" - AT. |
Oddział przedszkolny Jadwiga Kot |
- Kształtowanie możliwości manualnych ucznia, - Doskonalenie umiejętnego chwytania długopisu, - Usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego dłoni, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie i zadowolenia, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kształtowanie umiejętności koordynowania używania w tym samym czasie zmysłu wzroku oraz narządów ruchu - rąk.
|
16.01.2025r. |
Utrwalenie znajomości spółgłosek. Układanie i pisanie wyrazów i zdań. Eduterapeutica Lux- Trenuj Ucho- AT. |
Klasa I Joanna Juszczyk |
- Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
21.01.2025r. Świetlica |
Kształtowanie koncentracji, uwagi i pamięci w oparciu o ćwiczenia z programu multimedialnego "Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne -1-3,ooraz 4-8 pt. "Memory - zwierzęta", "Zapal lampki" ,"Zapamiętaj numery telefoniczne - wersja 1"- AT. |
Zajęcia świetlicowe – grupy 0-4 Jadwiga Kot |
- Usprawnianie pamięci, uważności oraz percepcji wzrokowej, - Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kształtowanie integracji w grupie. |
22.01.2025r. Zajęcia logopedyczne |
Sejfy- ćwiczenia pamięci wzrokowej i poprawnej artykulacji z programem Eduterapeutica. |
Grupa IV Elżbieta Placzyńska |
- doskonalenie percepcji wzrokowej - ćwiczenia koncentracji uwagi - utrwalanie poprawności artykulacyjnej poszczególnych głosek w wyrazach |
22.01.2025r. Zajęcia logopedyczne |
Sejfy- ćwiczenia pamięci wzrokowej i poprawnej artykulacji z programem Eduterapeutica. |
Grupa V Elżbieta Placzyńska |
- doskonalenie percepcji wzrokowej - ćwiczenia koncentracji uwagi - utrwalanie poprawności artykulacyjnej poszczególnych głosek w wyrazach |
23.01.25r. zajęcia terapeutyczne |
Różnicowanie dźwięków z najbliższego otoczenia - ćwiczenia percepcji słuchowej w oparciu o program multimedialny - Eduterapeutica - " Trenuj ucho". Łączenie kropek według wskazówek. Układanie nowych wyrazów ze wskazanych sylab i głosek podanych wyrazów. Łańcuszek wyrazów. |
Klasa V Elżbieta Placzyńska |
- Doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej - Usprawnianie koncentracji uwagi - Budowanie poczucia własnej wartości
|
23.01.2025r. Pedagog specjalny |
Mój stan emocjonalny i nastawienie do obowiązków szkolnych w kontekście ćwiczeń kaligraficznych Eduterapeutica – SPE 4-8 w poprawnym pisaniu istotnych elementów liter w języku polskim – AT. |
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Doskonalenie umiejętności poprawnego pisania, - Kaligrafia angażuje ruchy precyzyjne ręki, co pomaga w rozwijaniu motoryki małej ręki u dzieci, - Kształtowanie skupienia i cierpliwości, - Rozwój kreatywności i wyobraźni, - Kaligrafia uczy dzieci wrażliwości na estetykę i piękno, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
23.01.2025r. Pedagog specjalny |
Mój stan emocjonalny i nastawienie do obowiązków szkolnych w kontekście ćwiczeń kaligraficznych Eduterapeutica – SPE 4-8 w poprawnym pisaniu istotnych elementów liter w języku polskim – AT. |
Oddział przedszkolny Jadwiga Kot |
- Doskonalenie umiejętności poprawnego pisania, - Kaligrafia angażuje ruchy precyzyjne ręki, co pomaga w rozwijaniu motoryki małej ręki u dzieci, - Kształtowanie skupienia i cierpliwości, - Rozwój kreatywności i wyobraźni, - Kaligrafia uczy dzieci wrażliwości na estetykę i piękno, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
23.01.2025r. Pedagog specjalny |
Mój stan emocjonalny i nastawienie do obowiązków szkolnych w kontekście ćwiczeń kształtujących koncentrację, uwagę, pamięć i myślenie matematyczne w oparciu o ćwiczenia z programu multimedialnego "Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne -1-3, oraz 4-8 pt. "Memory - zwierzęta - wersja 5 i 6", "Zapamiętaj numery telefoniczne - wersja 1 i 2"; "Rzuć kostką i odpowiedz na pytanie"- AT. zajęcia z uczniami klasy VII. |
Zajęcia z uczniami klasy IIV Jadwiga Kot |
- Usprawnianie pamięci, uważności oraz percepcji wzrokowej, -Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi, -Wzmacnianie poczucia pewności siebie, -Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, -Kształtowanie integracji w grupie.
|
24.01.25r. |
Wszystko o czasowniku, liczba mnoga i pojedyncza - ćwiczenia. Eduterapeutica - SPE 4-8 - AT. |
Klasa III Joanna Juszczyk |
- wyrabianie umiejętności koncentracji rozwijanie umiejętności spostrzegawczości, przewidywania i planowania, wyciągania wniosków |
27.01.25r. |
Ćwiczenia wymowy. Odczytywanie godzin na zegarze. podłoga interaktywna Smartfloor. |
Klasa II Joanna Juszczyk |
- wyrabianie umiejętności koncentracji rozwijanie umiejętności spostrzegawczości, przewidywania i planowania, wyciągania wniosków |
27.01.2025 r. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, klasa IV |
„Słowa mają moc"- rozpoznawanie i nazywanie emocji związanych ze słowami wspierającymi i raniącymi w relacjach rówieśniczych. |
Anna Pidanty Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
- uczniowie powinni rozpoznawać i nazywać emocje odczuwane w różnych sytuacjach rówieśniczych; |
27.01.2025r. Pedagog specjalny |
Zajęcia kaligraficzne - ćwiczenia pt. "Linie - krzywe między owalami: oraz "Sprawność grafomotoryczna - litery A,a,Ą,ą"; "Sprawność grafomotoryczna - litery E,e, Ę, ę" w poprawnym pisaniu istotnych elementów, detali liter w języku polskim z wykorzystaniem programu multimediialnego Eduterapeutica - Specjalne potrzeby edukacyjne - AT. |
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot |
- Doskonalenie umiejętności poprawnego pisania, - Kaligrafia angażuje ruchy precyzyjne ręki, co pomaga w rozwijaniu motoryki małej ręki u dzieci, - Kształtowanie skupienia i cierpliwości, - Rozwój kreatywności i wyobraźni, - Kaligrafia uczy dzieci wrażliwości na estetykę i piękno, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
zajęcia logopedyczne |
Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica Logopedia. |
Grupa IV Elżbieta Placzyńska |
- ćwiczenia poprawnej artykulacji - doskonalenie pamięci wzrokowej |
29.01.25r. zajęcia logopedyczne |
Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica Logopedia. |
Grupa V Elżbieta Placzyńska |
- ćwiczenia poprawnej artykulacji - doskonalenie pamięci wzrokowej |
30.01.25r. Pedagog specjalny |
Kształtowanie spostrzegawczości, koncentracji uwagi, pamięci oraz myślenia przyczynowo - skutkowego poprzez ćwiczenia Programu multimedialnego Eduterapeutica SPE 1 - 3 pt. "Znajdź i zaznacz symbole - poziom łatwy 1, poziom trudny 1,2"; "Traf w zapalającą się lampkę - poziom trudny 4"; "Rzuć kostką i odpowiedz na pytanie". |
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Usprawnianie pamięci, uważności oraz percepcji wzrokowej, - Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi, – Wzmacnianie poczucia pewności siebie, – Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.
|
30.01.2025r. Pedagog specjalny |
Zastępstwo w ramach zajęć pedagoga specjalnego w klasie II z edukacji społecznej na temat "Akcja INTEGRACJA" Rozpoznawanie emocji po wyrazie twarzy "Twarze - wersja 1 i 2" oraz ćwiczenia kontroli emocji "Maszyna z emocjami" w oparciu o program Eduterapeutica - Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT. Wykorzystanie gier: Gra w „Kto tak jak ja” , które pozwolą uczniom rozwinąć postawy empatyczne, poznać się, ćwiczyć komunikację, rozmowę o emocjach oraz zapewnią przestrzeń do refleksji. |
Uczniowie klasy II Jadwiga Kot |
-Rozwijanie postaw empatycznych, -Wzajemne poznawanie się, -Usprawnianie komunikacji i przekazu informacji, -Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, -Kontrola emocji w różnych sytuacjach, -Kształtowanie integracji w grupie, -Kształtowanie świadomości różnorodności charakterów w grupie, zainteresowań rówieśników.
|
31.01.2025 r. zajęcia z pedagogiem, klasa VII |
Empatia i komunikacja interpersonalna - Sztuka aktywnego słuchania – ćwiczenia w parach i grupach Mowa ciała – jak odczytywać i wysyłać sygnały? Empatia w codziennym życiu – jak lepiej rozumieć innych? |
Anna Pidanty SmartFloor |
- wykorzystanie SmartFloor jako narzędzia do zajęć relaksacyjnych; angażowanie uczestników w ruch i interakcję z otoczeniem, co sprzyja odprężeniu i redukcji stresu. |
31.01.25r. |
Sztuka aktywnego uczenia i nauka ponoszenia porażek - kształtowanie sprawności grafomotorycznych oraz umiejętności radzenia sobie z niepowodzeniami w oparciu o ćwiczenia dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - SPE 4-8 pt. "Grafomotoryka - linie poziome i pionowe, prawo i lewoskośne, z pętlami"; "Figury geometryczne, abstrakcyjne, konkretne"; "Litery pisane I i II" - AT. |
Uczniowie klasy IV Amelia Cyran, Amanda Ślusarczyk, Julia Fornal, Franciszek Dobroń Jadwiga Kot
|
- Kształtowanie możliwości manualnych ucznia, - Doskonalenie umiejętnego chwytania długopisu, - Usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego dłoni, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie i zadowolenia, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kształtowanie umiejętności koordynowania używania w tym samym czasie zmysłu wzroku oraz narządów ruchu - rąk. |