WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU
„AKTYWNA TABLICA”
ZA MIESIĄC LUTY 2025 ROKU
DATA PROWADZONEJ LEKCJI i RODZAJ ZAJĘĆ
|
TEMAT ZAJĘĆ |
KLASA / OSOBA PROWADZĄCA |
EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ |
04.02.2025 r. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, klasa IV |
Rozwijanie umiejętności społecznych, współpracy i kreatywności podczas zajęć z wykorzystaniem sprzętu z programu Aktywna Tablica - podłoga interaktywna. |
SmartFloor
Anna Pidanty |
Rozpoznawanie różnych emocji na podstawie interakcji z interaktywną podłogą. Współpraca i komunikacja z innymi uczniami podczas gier i zadań. Świadome kontrolowanie i regulowanie własnych emocji. |
04.02.2025 r. zajęcia z pedagogiem |
Rozpoznawanie i wyodrębnianie głosek w wyrazach oraz określanie ich umiejscowienia to kluczowe umiejętności w nauce czytania i pisania. Klaskanie lub stukanie głosek, liczenie głosek w wyrazach, lokalizacja głoski w wyrazie, zabawa w echo, szukanie wyrazów na podaną głoskę, układanie wyrazów z rozsypanki głoskowej. |
Eduteraputica lux Trenuj ucho
Anna Pidanty |
- Rozwijanie świadomości fonemowej. - Rozróżnianie głosek początkowych, środkowych i końcowych. - Utrwalanie analizy i syntezy słuchowej. - Świadome składanie głosek w wyrazy. |
04.02.2025r. Świetlica |
Kreatywność cechą przyszłości. Zajęcia w oparciu o podłogę interaktywną pozyskaną w ramach programu Aktywna tablica. |
Zajęcia świetlicowe Jadwiga Kot |
- Usprawnianie pamięci, uważności oraz percepcji wzrokowej, - Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kształtowanie integracji w grupie. |
05.02.2025 r. edukacja matematyczna, klasa I |
Kształtowanie pojęcia liczb 15 i 16. Kształtowanie pojęć dziesiątki i jedności. Co kryje złość? Czyli każdy ma swoją górę lodową… |
Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła
Anna Pidanty |
- Przypomnienie pojęcia emocji i ich różnorodności. - Rozpoznawanie i nazywanie odczuwanych emocji. |
05.02.2025 r. zajęcia z pedagogiem, klasa I |
Rozpoznawanie zwierząt leśnych. Omawianie przystosowania zajęcy bielaków, gronostajów i łasic do zimy. Zapoznanie ze specyfikacją pracy pracownika azylu dla zwierząt. Wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego uczniów. |
Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła
Anna Pidanty |
- kształcenie świadomości dziecka, że wszystko wokół nas się zmienia; - uczenie radzenia sobie z przeciwnościami, które pojawiają się na drodze do zamierzonego celu; |
06.02.2025r. Pedagog specjalny |
"Moc emocji – jak powstają i jaki mają wpływ na nasze życie?" Wpływ różnorodnych emocji: dobrych i złych na funkcjonowanie ucznia w szkole i poza nią. Reagowanie złością i spokojem, opanowaniem na sytuacje. Wykorzystanie ćwiczeń pt. "Twarze- wersja 1", "Rozpoznawanie emocji - wersja 1 i 2" , "Kontrola emocji - wersja 1 i 2" oraz "Kontrola emocji - dobre, czy złe zachowanie" z programu Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT. " |
Klasa I Jadwiga Kot |
- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje, - Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie, - Umiejętność radzenia sobie z nimi.
|
07.02.2025r. zajęcia logopedyczne |
Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica Logopedia. |
Grupa VII Elżbieta Placzyńska |
- ćwiczenia poprawnej artykulacji - doskonalenie pamięci wzrokowej |
07.02.2025r. zajęcia logopedyczne |
Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica Logopedia. |
Grupa VIII Elżbieta Placzyńska |
- ćwiczenia poprawnej artykulacji - doskonalenie pamięci wzrokowej |
07.02.2025r. Pedagog specjalny |
W labiryncie dziecięcych uczuć – z wykorzystaniem ćwiczeń z programu Eduterapeutica - "Kompetencje emocjonalno - społeczne", pozyskanego w programie Aktywna tablica: "Nazwy emocji", "Kontrola emocji - sytuacje", "Kontrola emocji - rozpoznawanie emocji - wersja 3 i wersja 4" - AT. |
Klasa I Jadwiga Kot |
- rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - umiejętność radzenia sobie z nimi. |
10.02.2025r. Pedagog specjalny
|
Kształtowanie percepcji słuchowej poprzez ćwiczenia z programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj Ucho: "Analiza z syntezą głoskową- kosmiczny gość 1,2,3,4", rozpoznawanie głosek "Łuk 1,2","Piórka - 1,2"; rozumienie zdań: "Zwierzęta", "Garnek"-AT. |
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot |
- Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm, - Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.
|
11.02.2025 r. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, klasa IV |
Wsparcie uczniów w gospodarowaniu wolnym czasem. |
Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła Anna Pidanty |
- Uczeń dostrzega potrzebę planowania własnego czasu, - Potrafi przeanalizować przyczyny niepowodzeń w szkole, - Rozumie znaczenie dyscypliny na lekcjach i w czasie wolnym. |
13.02.2025r. Język polski |
Powtórzenie pisowni wyrazów z rz, ż, ó, u, h, ch" w oparciu o ćwiczenia interaktywne i karty pracy "Eduterapeutica Lux- SPE 4-8",pozyskane w ramach programu Aktywna tablica. |
Klasa IV Jadwiga Kot |
- Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ó” i „u”, - Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”, - Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „h” i „ch”, - Doskonalenie stosowania zasad ortograficznych, - Systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. |
14.02.2025 r. Język polski
|
Podmiot i orzeczenie – związek główny w zdaniu. Podstawowe reguły ortograficzne – ćwiczenia interaktywne
|
Eduterapeutica SPE 4-8 Anna Pidanty
|
Utrwalenie poznanych reguł ortograficznych przez ćwiczenia interaktywne.
|