WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU 
„AKTYWNA TABLICA”
ZA MIESIĄC LUTY 2025 ROKU
| 
 DATA PROWADZONEJ LEKCJI i RODZAJ ZAJĘĆ 
  | 
 TEMAT ZAJĘĆ  | 
 KLASA / OSOBA PROWADZĄCA  | 
 EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ  | 
| 
 04.02.2025 r. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, klasa IV  | 
 Rozwijanie umiejętności społecznych, współpracy i kreatywności podczas zajęć z wykorzystaniem sprzętu z programu Aktywna Tablica - podłoga interaktywna.  | 
 SmartFloor 
 Anna Pidanty  | 
 Rozpoznawanie różnych emocji na podstawie interakcji z interaktywną podłogą. Współpraca i komunikacja z innymi uczniami podczas gier i zadań. Świadome kontrolowanie i regulowanie własnych emocji.  | 
| 
 04.02.2025 r. zajęcia z pedagogiem  | 
 Rozpoznawanie i wyodrębnianie głosek w wyrazach oraz określanie ich umiejscowienia to kluczowe umiejętności w nauce czytania i pisania. Klaskanie lub stukanie głosek, liczenie głosek w wyrazach, lokalizacja głoski w wyrazie, zabawa w echo, szukanie wyrazów na podaną głoskę, układanie wyrazów z rozsypanki głoskowej.  | 
 Eduteraputica lux Trenuj ucho 
 Anna Pidanty  | 
 - Rozwijanie świadomości fonemowej.  - Rozróżnianie głosek początkowych, środkowych i końcowych.  - Utrwalanie analizy i syntezy słuchowej. - Świadome składanie głosek w wyrazy.  | 
| 
 04.02.2025r. Świetlica  | 
 Kreatywność cechą przyszłości. Zajęcia w oparciu o podłogę interaktywną pozyskaną w ramach programu Aktywna tablica.  | 
 Zajęcia świetlicowe Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie pamięci, uważności oraz percepcji wzrokowej, - Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, - Kształtowanie integracji w grupie.  | 
| 
 05.02.2025 r. edukacja matematyczna, klasa I  | 
 Kształtowanie pojęcia liczb 15 i 16. Kształtowanie pojęć dziesiątki i jedności. Co kryje złość? Czyli każdy ma swoją górę lodową…  | 
 Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła 
 Anna Pidanty  | 
 - Przypomnienie pojęcia emocji i ich różnorodności. - Rozpoznawanie i nazywanie odczuwanych emocji.  | 
| 
 05.02.2025 r. zajęcia z pedagogiem, klasa I  | 
 Rozpoznawanie zwierząt leśnych. Omawianie przystosowania zajęcy bielaków, gronostajów i łasic do zimy. Zapoznanie ze specyfikacją pracy pracownika azylu dla zwierząt. Wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego uczniów.  | 
 Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła 
 Anna Pidanty  | 
 - kształcenie świadomości dziecka, że wszystko wokół nas się zmienia; - uczenie radzenia sobie z przeciwnościami, które pojawiają się na drodze do zamierzonego celu;  | 
| 
 06.02.2025r. Pedagog specjalny  | 
 "Moc emocji – jak powstają i jaki mają wpływ na nasze życie?" Wpływ różnorodnych emocji: dobrych i złych na funkcjonowanie ucznia w szkole i poza nią. Reagowanie złością i spokojem, opanowaniem na sytuacje. Wykorzystanie ćwiczeń pt. "Twarze- wersja 1", "Rozpoznawanie emocji - wersja 1 i 2" , "Kontrola emocji - wersja 1 i 2" oraz "Kontrola emocji - dobre, czy złe zachowanie" z programu Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT. "  | 
 Klasa I Jadwiga Kot  | 
 - Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje, - Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie, - Umiejętność radzenia sobie z nimi. 
  | 
| 
 07.02.2025r. zajęcia logopedyczne  | 
 Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica Logopedia.  | 
 Grupa VII Elżbieta Placzyńska  | 
 - ćwiczenia poprawnej artykulacji - doskonalenie pamięci wzrokowej  | 
| 
 07.02.2025r. zajęcia logopedyczne  | 
 Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica Logopedia.  | 
 Grupa VIII Elżbieta Placzyńska  | 
 - ćwiczenia poprawnej artykulacji - doskonalenie pamięci wzrokowej  | 
| 
 07.02.2025r. Pedagog specjalny  | 
 W labiryncie dziecięcych uczuć – z wykorzystaniem ćwiczeń z programu Eduterapeutica - "Kompetencje emocjonalno - społeczne", pozyskanego w programie Aktywna tablica: "Nazwy emocji", "Kontrola emocji - sytuacje", "Kontrola emocji - rozpoznawanie emocji - wersja 3 i wersja 4" - AT.  | 
 Klasa I Jadwiga Kot  | 
 - rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - umiejętność radzenia sobie z nimi.  | 
| 
 10.02.2025r. Pedagog specjalny 
  | 
 Kształtowanie percepcji słuchowej poprzez ćwiczenia z programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj Ucho: "Analiza z syntezą głoskową- kosmiczny gość 1,2,3,4", rozpoznawanie głosek "Łuk 1,2","Piórka - 1,2"; rozumienie zdań: "Zwierzęta", "Garnek"-AT.  | 
 Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm, - Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków, - Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. 
  | 
| 
 11.02.2025 r. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, klasa IV  | 
 Wsparcie uczniów w gospodarowaniu wolnym czasem.  | 
 Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła Anna Pidanty  | 
 - Uczeń dostrzega potrzebę planowania własnego czasu, - Potrafi przeanalizować przyczyny niepowodzeń w szkole, - Rozumie znaczenie dyscypliny na lekcjach i w czasie wolnym.  | 
| 
 13.02.2025r. Język polski  | 
 Powtórzenie pisowni wyrazów z rz, ż, ó, u, h, ch" w oparciu o ćwiczenia interaktywne i karty pracy "Eduterapeutica Lux- SPE 4-8",pozyskane w ramach programu Aktywna tablica.  | 
 Klasa IV Jadwiga Kot  | 
 - Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ó” i „u”, - Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”, - Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „h” i „ch”, - Doskonalenie stosowania zasad ortograficznych, - Systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych, - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 14.02.2025 r. Język polski 
  | 
 Podmiot i orzeczenie – związek główny w zdaniu. Podstawowe reguły ortograficzne – ćwiczenia interaktywne 
  | 
 Eduterapeutica SPE 4-8 Anna Pidanty 
  | 
 Utrwalenie poznanych reguł ortograficznych przez ćwiczenia interaktywne. 
  |