Wykaz godzin realizowanych w ramach programu „Aktywna tablica” za miesiąc luty 2025 roku

 

WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU
„AKTYWNA TABLICA”

ZA MIESIĄC LUTY  2025 ROKU

 

DATA

PROWADZONEJ LEKCJI

i

RODZAJ ZAJĘĆ

 

TEMAT

ZAJĘĆ

KLASA

/

OSOBA

PROWADZĄCA

EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ

04.02.2025 r.

zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, klasa IV

Rozwijanie umiejętności społecznych, współpracy i kreatywności podczas zajęć z wykorzystaniem sprzętu z programu Aktywna Tablica - podłoga interaktywna.

SmartFloor

 

Anna Pidanty

Rozpoznawanie różnych emocji na podstawie interakcji z interaktywną podłogą. Współpraca i komunikacja z innymi uczniami podczas gier i zadań. Świadome kontrolowanie i regulowanie własnych emocji.

04.02.2025 r.

zajęcia z pedagogiem

Rozpoznawanie i wyodrębnianie głosek w wyrazach oraz określanie ich umiejscowienia to kluczowe umiejętności w nauce czytania i pisania. Klaskanie lub stukanie głosek, liczenie głosek w wyrazach, lokalizacja głoski w wyrazie, zabawa w echo, szukanie wyrazów na podaną głoskę, układanie wyrazów z rozsypanki głoskowej.

Eduteraputica lux Trenuj ucho

 

Anna Pidanty

- Rozwijanie świadomości fonemowej.
- Utrwalenie podziału na głoski.

- Rozróżnianie głosek początkowych, środkowych i końcowych.
- Doskonalenie percepcji dźwiękowej.

- Utrwalanie analizy i syntezy słuchowej.

- Świadome składanie głosek w wyrazy.

04.02.2025r.

Świetlica

Kreatywność cechą przyszłości. Zajęcia w oparciu o podłogę interaktywną pozyskaną w ramach programu Aktywna tablica.

Zajęcia świetlicowe

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie pamięci, uważności  oraz percepcji wzrokowej,

-         Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

-         Kształtowanie integracji w grupie.

05.02.2025 r.

edukacja matematyczna, klasa I

Kształtowanie pojęcia liczb 15 i 16. Kształtowanie pojęć dziesiątki i jedności. Co kryje złość? Czyli każdy ma swoją górę lodową…

Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

 

Anna Pidanty

- Przypomnienie pojęcia emocji i ich różnorodności.

- Rozpoznawanie i nazywanie odczuwanych emocji.

05.02.2025 r.

zajęcia z pedagogiem, klasa I

Rozpoznawanie zwierząt leśnych. Omawianie przystosowania zajęcy bielaków, gronostajów i łasic do zimy. Zapoznanie ze specyfikacją pracy pracownika azylu dla zwierząt. Wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego uczniów.

Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

 

Anna Pidanty

- kształcenie świadomości dziecka, że wszystko wokół nas się zmienia;

- uczenie radzenia sobie z przeciwnościami, które pojawiają się na drodze do zamierzonego celu;

06.02.2025r.

Pedagog specjalny

"Moc emocji – jak powstają i jaki mają wpływ na nasze życie?"

Wpływ różnorodnych emocji: dobrych i złych  na funkcjonowanie ucznia w szkole i poza nią. Reagowanie złością i spokojem, opanowaniem na sytuacje. Wykorzystanie ćwiczeń pt. "Twarze- wersja 1", "Rozpoznawanie emocji - wersja 1 i 2" , "Kontrola emocji - wersja 1 i 2"  oraz "Kontrola emocji - dobre, czy złe zachowanie" z programu Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT. "

Klasa I

Jadwiga Kot

-      Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

-      Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

-      Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,

-      Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,

-      Umiejętność radzenia  sobie z nimi.

 

07.02.2025r.

zajęcia logopedyczne

Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica Logopedia.

Grupa VII

Elżbieta Placzyńska

-         ćwiczenia poprawnej artykulacji

-         doskonalenie pamięci wzrokowej

07.02.2025r.

zajęcia logopedyczne

Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica Logopedia.

Grupa VIII

Elżbieta Placzyńska

-         ćwiczenia poprawnej artykulacji

-         doskonalenie pamięci wzrokowej

07.02.2025r.

Pedagog specjalny

W labiryncie dziecięcych uczuć – z wykorzystaniem ćwiczeń z programu Eduterapeutica - "Kompetencje emocjonalno - społeczne", pozyskanego w programie Aktywna tablica: "Nazwy emocji", "Kontrola emocji - sytuacje", "Kontrola emocji - rozpoznawanie emocji - wersja 3 i wersja 4" - AT.

Klasa I

Jadwiga Kot

-         rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

-         nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

-         umiejętność radzenia  sobie z nimi.

10.02.2025r.

Pedagog specjalny

 

Kształtowanie percepcji słuchowej poprzez ćwiczenia  z programu multimedialnego Eduterapeutica - Trenuj Ucho: "Analiza z syntezą głoskową- kosmiczny gość 1,2,3,4", rozpoznawanie głosek "Łuk 1,2","Piórka - 1,2"; rozumienie zdań: "Zwierzęta", "Garnek"-AT.

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, tempo, rytm,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej - rozpoznawanie, identyfikowanie i różnicowanie dźwięków,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

 

11.02.2025 r.

zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, klasa IV

Wsparcie uczniów w gospodarowaniu wolnym czasem.

Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

Anna Pidanty

- Uczeń dostrzega potrzebę planowania własnego czasu,

- Potrafi przeanalizować przyczyny niepowodzeń w szkole,

- Rozumie znaczenie dyscypliny na lekcjach i w czasie wolnym.

13.02.2025r.

Język polski

Powtórzenie pisowni wyrazów z rz, ż, ó, u, h, ch" w oparciu o ćwiczenia interaktywne i karty pracy "Eduterapeutica Lux- SPE 4-8",pozyskane w ramach programu Aktywna tablica.

Klasa IV

Jadwiga Kot

-         Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ó” i „u”,

-         Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”,

-         Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „h” i „ch”,

-         Doskonalenie stosowania zasad ortograficznych,

-         Systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

14.02.2025 r.                       Język polski

 

Podmiot i orzeczenie – związek główny w zdaniu. Podstawowe reguły ortograficzne – ćwiczenia interaktywne

 

Eduterapeutica SPE 4-8

Anna Pidanty

 

Utrwalenie poznanych reguł ortograficznych przez ćwiczenia interaktywne.