Wykaz godzin realizowanych w ramach programu „Aktywna tablica” za miesiąc czerwiec 2025 roku

WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU 
„AKTYWNA TABLICA”
ZA MIESIĄC CZERWIEC 2025 ROKU

 

DATA

PROWADZONEJ LEKCJI

i

RODZAJ ZAJĘĆ

 

TEMAT

ZAJĘĆ

KLASA

/

OSOBA

PROWADZĄCA

EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ

03.06.2025r.

Zajęcia świetlicowe

Słowa i  teksty - czytanie ze zrozumieniem fragmentu tekstu pt. „Warownia Kmitów na Górze Sobień" i uzupełnianie interaktywnych zadań dotyczących tekstu:

"Ułóż puzzle. Odpowiedz, jak warownia wyglądała kiedyś, a jak wygląda dziś", "Połącz hasła z pasującymi definicjami", "Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ określ, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe.", Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ odpowiedz na pytania lub dokończ zdania tak, by były prawdziwe. ", "Uzupełnij w tekście brakujące wyrazy" z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica.

Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6

Jadwiga Kot

-         Lepsze zrozumienie czytanego  tekstu,

-         Sprawniejsze wydobycie istotnych informacji,

-         Poprawa pamięci i koncentracji podczas‍ czytania,

-         Umożliwia ‍lepsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie​ umiejętności logicznego myślenia,

-         Pozwala na ‌skuteczniejsze rozwiązywanie problemów oraz analizowanie sytuacji.

03.06.2025r.

Zajęcia terapeutyczne

Odwrócenia i rotacje, rozpoznawanie odgłosów przyrody, wymienianie zapamiętanych przedmiotów- praca z programem mTalent.

Klasa IV

Elżbieta Placzyńska

-         Doskonalenie percepcji wzrokowej

-         Ćwiczenia percepcji słuchowej

-         Usprawnianie pamięci wzrokowej

-         Doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej

05.06.2025r.

Zajęcia rozwijające uzdolnienia

 

Co jest niezwykłe?

Wykorzystanie programu Eduterapeutica LUX- SPE      4-8

Klasa IV

Barbara Kopiecka

- Rozwijanie ciekawości  poznawczej,- kształcenie umiejętności logicznego myślenia oraz skupienia uwagi

05.06.2025r.

Zajęcia terapeutyczne

Odwrócenia i rotacje, rozpoznawanie odgłosów przyrody, wymienianie zapamiętanych przedmiotów- praca z programem mTalent.

Klasa VI, Piotr Pawlik, Anna Żuwalska

Elżbieta Placzyńska

-         Doskonalenie percepcji wzrokowej

-         Ćwiczenia percepcji słuchowej

-         Usprawnianie pamięci wzrokowej

-         Doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej

05.06.2025r.

Pedagog specjalny

 

 

Główka pracuje - mózg trenuje!. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi: "Przyjrzyj się uważnie przedmiotom, które zobaczysz w świetle latarki. Zapamiętaj ich jak najwięcej" - poziom 2", "Ułóż składniki pizzy w kolejności zgodnej z instrukcją kucharza", "Zaznacz 3 elementy, które nie pasują do ilustracji", "Zaznacz zapamiętane liczby", "Wysłuchaj nagrania i przyjrzyj się uważnie numerom na bramkach", "Zapamiętaj rozmieszczenie wyrazów i odwzoruj je, gdy wyrazy znikną." Zaznacz jak najszybciej właściwy obrazek", "  w oparciu o program multimedialny  Mtalent pozyskany w ramach programu Aktywna tablica.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

-         Większa zdolność koncentracji uwagi,

-         Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych),

-         Wzrost motywacji do nauki,

-         Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego,

-         Kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania,

-         Wzrost wiary we własne możliwości,

-         Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki.

06.06.2025r.

Pedagog specjalny

 

 

Wyraz twarzy - lustrem naszej duszy. Ćwiczenia w oparciu o program multimedialny mTalent, pozyskany w programie Aktywna tablica: Wysłuchaj nagrania. Następnie stwórz postać dziecka, która będzie zgodna z opisem", "Wybierz obrazki, które przedstawiają dobre zachowanie dzieci", by stworzyć wizerunki osób w różnych stanach emocjonalnych: radosnych i smutnych.

Klasa III

Jadwiga Kot

Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,

- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,

- Umiejętność radzenia sobie z nimi.

 

06.06.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Dmuchanie baniek mydlanych- ćwiczenia oddechowe. Żebra czy zebra- różnicowanie słuchowe wyrazów. Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

-         Usprawnianie toru oddechowego

-         Doskonalenie percepcji słuchowej

-         Ćwiczenia artykulacyjne

-         Usprawnianie pamięci wzrokowej

 

06.06.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Dmuchanie baniek mydlanych- ćwiczenia oddechowe. Żebra czy zebra- różnicowanie słuchowe wyrazów. Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica.

Grupa VI

Elżbieta Placzyńska

-         Usprawnianie toru oddechowego

-         Doskonalenie percepcji słuchowej

-         Ćwiczenia artykulacyjne

-         Usprawnianie pamięci wzrokowej

 

09.06.2025r.

Pedagog specjalny

 

Słowa i  teksty - czytanie ze zrozumieniem fragmentu tekstu pt. „Warownia Kmitów na Górze Sobień" i uzupełnianie interaktywnych zadań dotyczących tekstu:

"Ułóż puzzle. Odpowiedz, jak warownia wyglądała kiedyś, a jak wygląda dziś", "Połącz hasła z pasującymi definicjami", "Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ określ, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe.", Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ odpowiedz na pytania lub dokończ zdania tak, by były prawdziwe. ", "Uzupełnij w tekście brakujące wyrazy" z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica.

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-         Lepsze zrozumienie czytanego  tekstu,

-         Sprawniejsze wydobycie istotnych informacji,

-         Poprawa pamięci i koncentracji podczas‍ czytania,

-         Umożliwia ‍lepsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie​ umiejętności logicznego myślenia,

-         Pozwala na ‌skuteczniejsze rozwiązywanie problemów oraz analizowanie sytuacji.

10.06.2025r.

Zajęcia rozwijające aktywność twórczą

Zadania na koncentrację

Główka pracuje - mózg trenuje!. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi.

Klasa VI

Barbara Kopiecka

-         Rozwijanie pamięci , koncentracji i uwagi

10.06.2025 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

„Nasze emocje – tworzymy książeczkę uczuć”. Zabawa „pokaż emocję” (mimika, gest, głos). Rysowanie emocji. Wspólne stworzenie „książki emocji” – każdy opowiedział swoją sytuację i sposób, w jaki sobie poradził. Dzieci aktywnie uczestniczyły, chętnie mówiły o swoich uczuciach.

Klasa IV,

Anna Pidanty

Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła. Dzieci aktywnie uczestniczyły, chętnie mówiły o swoich uczuciach. Wnioski: Zajęcia emocjonalne wspierają budowanie relacji w grupie. Dzieci uczą się rozpoznawać i nazywać emocje, a twórcza forma sprzyja wyrażaniu siebie.

11.06.2025 r.

zajęcia z pedagogiem

Prowadzenie zajęć z programem Eduterapeutica Lux: "Budowanie umiejętności komunikacji, współpracy i radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych"

Klasa III

Anna Pidanty

Wspieranie rozwoju kluczowych kompetencji społecznych i emocjonalnych, co jest szczególnie istotne w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zajęcia z wykorzystaniem Eduterapeutica Lux są mniej męczące dla uczniów, ponieważ mają formę zabawy, co sprzyja lepszemu przyswajaniu wiedzy i umiejętności.

12.06.2025r.

Pedagog specjalny

Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej  poprzez ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj Ucho, pozyskanym w ramach programu Aktywna tablica.

Zajęcia z uczniami klasy IV (Julią Fornal, Amelia Cyran)

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie,

-         Stymulowanie percepcji słuchowej,

-         Przetwarzanie dźwięków mowy,

-         Poprawa wymowy,

-         Rozwój umiejętności fonologicznych,

-         Usprawnienie  komunikacji,

-         Wspomaganie procesu nauki,

-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

12.06.2025r.

Pedagog specjalny

Wyraz twarzy - lustrem naszej duszy. Ćwiczenia w oparciu o program multimedialny mTalent, pozyskany w programie Aktywna tablica: Wysłuchaj nagrania. Następnie stwórz postać dziecka, która będzie zgodna z opisem", "Wybierz obrazki, które przedstawiają dobre zachowanie dzieci", by stworzyć wizerunki osób w różnych stanach emocjonalnych: radosnych i smutnych.

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,

- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,

- Umiejętność radzenia sobie z nimi.

 

12.06.2025r.

Pedagog specjalny

Wyraz twarzy - lustrem naszej duszy. Ćwiczenia w oparciu o program multimedialny mTalent, pozyskany w programie Aktywna tablica: Wysłuchaj nagrania. Następnie stwórz postać dziecka, która będzie zgodna z opisem", "Wybierz obrazki, które przedstawiają dobre zachowanie dzieci", by stworzyć wizerunki osób w różnych stanach emocjonalnych: radosnych i smutnych.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,

- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,

- Umiejętność radzenia sobie z nimi.

 

13.06.2025r.

Pedagog specjalny

Główka pracuje - mózg trenuje!. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi: "Przyjrzyj się uważnie przedmiotom, które zobaczysz w świetle latarki. Zapamiętaj ich jak najwięcej" - poziom 2", "Ułóż składniki pizzy w kolejności zgodnej z instrukcją kucharza", "Zaznacz 3 elementy, które nie pasują do ilustracji", "Zaznacz zapamiętane liczby", "Wysłuchaj nagrania i przyjrzyj się uważnie numerom na bramkach", "Zapamiętaj rozmieszczenie wyrazów i odwzoruj je, gdy wyrazy znikną." Zaznacz jak najszybciej właściwy obrazek", "  w oparciu o program multimedialny  Mtalent pozyskany w ramach programu Aktywna tablica.

Grupa uczniów klasy 4 (Franciszek Dobroń)

Jadwiga Kot

-         Większa zdolność koncentracji uwagi,

-         Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych),

-         Wzrost motywacji do nauki,

-         Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego,

-         Kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania,

-         Wzrost wiary we własne możliwości,

-         Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki.

13.06.2025r.

Język polski

Imiesłowy- powtórzenie

Ćwiczenia w oparciu o program multimedialny mTalent,

Barbara Kopiecka

Klasa 7

-         Rozwijanie spostrzegawczości, pamięci  i uwagi

16.06.2025r.

Pedagog specjalny

Kształtowanie zdolności językowych z wykorzystaniem programu mTalent pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica poprzez ćwiczenia: "Orzeczenie - rozpoznawanie", "Rzeczownik - przypadki", "zdania, równoważniki, wypowiedzenia", "Wykrzyknik - powtórka", "Liczebnik - rebusy", "Czasownik- czas teraźniejszy", "Głoska a litera - różnicowanie", "Rzeczownik - rozpoznawanie", "W wyrazowej rodzince", " Liczebnik - korona gór świata", "Czasownik - powtórki".

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-         Rozszerzenie wiedzy dotyczącej podstawowych treści i środków językowych,

-         Utrwalenie wiadomości z zakresu części mowy,

-         Doskonalenie umiejętności językowych w zakresie słuchania, mówienia, pisania i czytania.

17.06.2025 r.
zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

Przeprowadzenie krótkich wywiadów z uczestnikami po zakończeniu zajęć w celu dostarczenia informacji na temat ich doświadczeń i efektów zdobytych umiejętności. Zadania i ćwiczenia związane z pracą zespołową w celu oceny efektywności współpracy i komunikacji między uczestnikami. Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

 

Klasa IV

Anna Pidanty

-Optymalne zaangażowanie uczniów w lekcje i szybsze  przyswajanie ich  treści. Wspieranie rozwoju empatii, umiejętność rozwiązywania konfliktów oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.

17.06.2025r.

Pedagog specjalny

 

„Moje ulubione miejsce – kolaż z materiałów naturalnych” (klasa I).

klasa I

Anna Pidanty

-Trenuj ucho. Zajęcia plastyczne stanowią dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ważną przestrzeń do swobodnej ekspresji. Indywidualne tempo pracy, elastyczne podejście oraz pozytywne wzmocnienie pomagają im rozwijać poczucie sprawczości i kompetencji w działaniu twórczym.

18.06.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Sejfy- ćwiczenia artykulacyjne i pamięci wzrokowej z programem Eduterapeutica

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

-         Ćwiczenia artykulacyjne

-         Usprawnianie pamięci wzrokowej

-         Ćwiczenia koncentracji uwagi

23.06.2025r.

Pedagog specjalny

 

Kształtowanie umiejętności matematycznych z wykorzystaniem  programu mTalent pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica poprzez ćwiczenia: "Liczby w zakresie 100", "Zapisz liczby słownie", "Zapisz jakie liczby ukryły się pod matrioszkami", "Uzupełnij gapy odpowiednimi liczbami, wiedząc, że pomiary wysokości były robione co 100 metrów", "Zaokrąglanie liczb - Zaokrąglij liczby zgodnie z instrukcją", "Rzymskie cyfry - Uzupełnij tarczę zegara odpowiednimi liczbami", "tabliczka mnożenia - Wciśnij przycisk „Losuj” i oblicz iloczyn", "Zadania tekstowe - Oblicz, jak trzeba rozłożyć ciastka, aby na każdym talerzu znalazła się ich taka sama liczba".

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

- Rozwój umiejętności matematycznych: zrozumienie struktury liczby, operacje porównywania liczb, sprawność w obliczeniach,

-         Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia i dzielenia liczb naturalnych w zakresie 100,

-         Kształtowanie logicznego myślenia,

- Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi.

 

23.06.2025

Zajęcia logopedyczne

Posłuchaj i powtórz- ćwiczenia z programem Eduterapeutica Lux.

Grupa VIII

Elżbieta Placzyńska

-         Doskonalenie percepcji słuchowej

-         Ćwiczenia artykulacyjne

-         Ćwiczenia koncentracji uwagi

 

24.06.2025

Zajęcia terapeutyczne

Magiczny dywan- doskonalenie logicznego myślenia, umiejętności matematycznych i koordynacji wzrokowo- ruchowej.

Klasa VI

Elżbieta Placzyńska

-         Rozwijanie logicznego myślenia

-         Doskonalenie umiejętności matematycznych

-         Ćwiczenia koordynacji wzrokowo ruchowej

24.06.2025r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjnalno-społeczne.

Aktywne zakończenie zajęć emocjonalno-społecznych w klasie IV. Zajęcia podłogą interaktywną SmartFloor.

Klasa IV

Anna Pidanty

-Wspieranie rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka; Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi.

25.06.2025r.

Wychowanie przedszkolne

Rozwiązywanie rebusów, łamigłówki matematyczne- praca z tablicą interaktywną.

Oddział przedszkolny

Kamila Musiał

Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 10, kształtowanie logicznego myślenia, budowanie zdrowej rywalizacji wśród kolegów i koleżanek.

25.06.2025

Zajęcia logopedyczne

Posłuchaj i powtórz- ćwiczenia z programem Eduterapeutica Lux.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

-         Doskonalenie percepcji słuchowej

-         Ćwiczenia artykulacyjne

-         Ćwiczenia koncentracji uwagi

25.06.2025

Zajęcia logopedyczne

Posłuchaj i powtórz- ćwiczenia z programem Eduterapeutica Lux.

Grupa V

Elżbieta Placzyńska

-         Doskonalenie percepcji słuchowej

-         Ćwiczenia artykulacyjne

-         Ćwiczenia koncentracji uwagi

26.06.2025r.

Pedagog specjalny

 

Rachunek pamięciowy - ćwiczenie tabliczki mnożenia w zakresie 30 w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica SPE -4 -8

Klasa V

Jadwiga Kot

-         Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia i dzielenia liczb naturalnych w zakresie 100,

-         Kształtowanie logicznego myślenia,

-         - Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi.