| 
 DATA 
PROWADZONEJ LEKCJI 
i 
RODZAJ ZAJĘĆ 
  
 | 
 TEMAT 
ZAJĘĆ 
 | 
 KLASA 
/ 
OSOBA 
PROWADZĄCA 
 | 
 EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ 
 | 
| 
 03.06.2025r. 
Zajęcia świetlicowe 
 | 
 Słowa i  teksty - czytanie ze zrozumieniem fragmentu tekstu pt. „Warownia Kmitów na Górze Sobień" i uzupełnianie interaktywnych zadań dotyczących tekstu: 
"Ułóż puzzle. Odpowiedz, jak warownia wyglądała kiedyś, a jak wygląda dziś", "Połącz hasła z pasującymi definicjami", "Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ określ, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe.", Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ odpowiedz na pytania lub dokończ zdania tak, by były prawdziwe. ", "Uzupełnij w tekście brakujące wyrazy" z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica. 
 | 
 Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6 
Jadwiga Kot 
 | 
 -         Lepsze zrozumienie czytanego  tekstu, 
-         Sprawniejsze wydobycie istotnych informacji, 
-         Poprawa pamięci i koncentracji podczas czytania, 
-         Umożliwia lepsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, 
-         Pozwala na skuteczniejsze rozwiązywanie problemów oraz analizowanie sytuacji. 
 | 
| 
 03.06.2025r. 
Zajęcia terapeutyczne 
 | 
 Odwrócenia i rotacje, rozpoznawanie odgłosów przyrody, wymienianie zapamiętanych przedmiotów- praca z programem mTalent. 
 | 
 Klasa IV 
Elżbieta Placzyńska 
 | 
 -         Doskonalenie percepcji wzrokowej 
-         Ćwiczenia percepcji słuchowej 
-         Usprawnianie pamięci wzrokowej 
-         Doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej 
 | 
| 
 05.06.2025r. 
Zajęcia rozwijające uzdolnienia 
  
 | 
 Co jest niezwykłe? 
Wykorzystanie programu Eduterapeutica LUX- SPE      4-8 
 | 
 Klasa IV 
Barbara Kopiecka 
 | 
 - Rozwijanie ciekawości  poznawczej,- kształcenie umiejętności logicznego myślenia oraz skupienia uwagi 
 | 
| 
 05.06.2025r. 
Zajęcia terapeutyczne 
 | 
 Odwrócenia i rotacje, rozpoznawanie odgłosów przyrody, wymienianie zapamiętanych przedmiotów- praca z programem mTalent. 
 | 
 Klasa VI, Piotr Pawlik, Anna Żuwalska 
Elżbieta Placzyńska 
 | 
 -         Doskonalenie percepcji wzrokowej 
-         Ćwiczenia percepcji słuchowej 
-         Usprawnianie pamięci wzrokowej 
-         Doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej 
 | 
| 
 05.06.2025r. 
Pedagog specjalny 
  
  
 | 
 Główka pracuje - mózg trenuje!. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi: "Przyjrzyj się uważnie przedmiotom, które zobaczysz w świetle latarki. Zapamiętaj ich jak najwięcej" - poziom 2", "Ułóż składniki pizzy w kolejności zgodnej z instrukcją kucharza", "Zaznacz 3 elementy, które nie pasują do ilustracji", "Zaznacz zapamiętane liczby", "Wysłuchaj nagrania i przyjrzyj się uważnie numerom na bramkach", "Zapamiętaj rozmieszczenie wyrazów i odwzoruj je, gdy wyrazy znikną." Zaznacz jak najszybciej właściwy obrazek", "  w oparciu o program multimedialny  Mtalent pozyskany w ramach programu Aktywna tablica. 
 | 
 Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik 
Jadwiga Kot 
 | 
 -         Większa zdolność koncentracji uwagi, 
-         Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych), 
-         Wzrost motywacji do nauki, 
-         Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego, 
-         Kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania, 
-         Wzrost wiary we własne możliwości, 
-         Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki. 
 | 
| 
 06.06.2025r. 
Pedagog specjalny 
  
  
 | 
 Wyraz twarzy - lustrem naszej duszy. Ćwiczenia w oparciu o program multimedialny mTalent, pozyskany w programie Aktywna tablica: Wysłuchaj nagrania. Następnie stwórz postać dziecka, która będzie zgodna z opisem", "Wybierz obrazki, które przedstawiają dobre zachowanie dzieci", by stworzyć wizerunki osób w różnych stanach emocjonalnych: radosnych i smutnych. 
 | 
 Klasa III 
Jadwiga Kot 
 | 
 Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, 
- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, 
- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje, 
- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie, 
- Umiejętność radzenia sobie z nimi. 
  
 | 
| 
 06.06.2025r. 
Zajęcia logopedyczne 
 | 
 Dmuchanie baniek mydlanych- ćwiczenia oddechowe. Żebra czy zebra- różnicowanie słuchowe wyrazów. Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica. 
 | 
 Grupa IV 
Elżbieta Placzyńska 
 | 
 -         Usprawnianie toru oddechowego 
-         Doskonalenie percepcji słuchowej 
-         Ćwiczenia artykulacyjne 
-         Usprawnianie pamięci wzrokowej 
  
 | 
| 
 06.06.2025r. 
Zajęcia logopedyczne 
 | 
 Dmuchanie baniek mydlanych- ćwiczenia oddechowe. Żebra czy zebra- różnicowanie słuchowe wyrazów. Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica. 
 | 
 Grupa VI 
Elżbieta Placzyńska 
 | 
 -         Usprawnianie toru oddechowego 
-         Doskonalenie percepcji słuchowej 
-         Ćwiczenia artykulacyjne 
-         Usprawnianie pamięci wzrokowej 
  
 | 
| 
 09.06.2025r. 
Pedagog specjalny 
  
 | 
 Słowa i  teksty - czytanie ze zrozumieniem fragmentu tekstu pt. „Warownia Kmitów na Górze Sobień" i uzupełnianie interaktywnych zadań dotyczących tekstu: 
"Ułóż puzzle. Odpowiedz, jak warownia wyglądała kiedyś, a jak wygląda dziś", "Połącz hasła z pasującymi definicjami", "Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ określ, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe.", Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ odpowiedz na pytania lub dokończ zdania tak, by były prawdziwe. ", "Uzupełnij w tekście brakujące wyrazy" z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica. 
 | 
 Uczeń klasy V - Piotr Pawlik 
Jadwiga Kot 
 | 
 -         Lepsze zrozumienie czytanego  tekstu, 
-         Sprawniejsze wydobycie istotnych informacji, 
-         Poprawa pamięci i koncentracji podczas czytania, 
-         Umożliwia lepsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, 
-         Pozwala na skuteczniejsze rozwiązywanie problemów oraz analizowanie sytuacji. 
 | 
| 
 10.06.2025r. 
Zajęcia rozwijające aktywność twórczą 
 | 
 Zadania na koncentrację 
Główka pracuje - mózg trenuje!. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi. 
 | 
 Klasa VI 
Barbara Kopiecka 
 | 
 -         Rozwijanie pamięci , koncentracji i uwagi 
 | 
| 
 10.06.2025 r. 
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne 
 | 
 „Nasze emocje – tworzymy książeczkę uczuć”. Zabawa „pokaż emocję” (mimika, gest, głos). Rysowanie emocji. Wspólne stworzenie „książki emocji” – każdy opowiedział swoją sytuację i sposób, w jaki sobie poradził. Dzieci aktywnie uczestniczyły, chętnie mówiły o swoich uczuciach. 
 | 
 Klasa IV, 
Anna Pidanty 
 | 
 Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła. Dzieci aktywnie uczestniczyły, chętnie mówiły o swoich uczuciach. Wnioski: Zajęcia emocjonalne wspierają budowanie relacji w grupie. Dzieci uczą się rozpoznawać i nazywać emocje, a twórcza forma sprzyja wyrażaniu siebie. 
 | 
| 
 11.06.2025 r. 
zajęcia z pedagogiem 
 | 
 Prowadzenie zajęć z programem Eduterapeutica Lux: "Budowanie umiejętności komunikacji, współpracy i radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych" 
 | 
 Klasa III 
Anna Pidanty 
 | 
 Wspieranie rozwoju kluczowych kompetencji społecznych i emocjonalnych, co jest szczególnie istotne w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zajęcia z wykorzystaniem Eduterapeutica Lux są mniej męczące dla uczniów, ponieważ mają formę zabawy, co sprzyja lepszemu przyswajaniu wiedzy i umiejętności. 
 | 
| 
 12.06.2025r. 
Pedagog specjalny 
 | 
 Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej  poprzez ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj Ucho, pozyskanym w ramach programu Aktywna tablica. 
 | 
 Zajęcia z uczniami klasy IV (Julią Fornal, Amelia Cyran) 
Jadwiga Kot 
 | 
 -         Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie, 
-         Stymulowanie percepcji słuchowej, 
-         Przetwarzanie dźwięków mowy, 
-         Poprawa wymowy, 
-         Rozwój umiejętności fonologicznych, 
-         Usprawnienie  komunikacji, 
-         Wspomaganie procesu nauki, 
-         Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy, 
-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie, 
-         Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności. 
 | 
| 
 12.06.2025r. 
Pedagog specjalny 
 | 
 Wyraz twarzy - lustrem naszej duszy. Ćwiczenia w oparciu o program multimedialny mTalent, pozyskany w programie Aktywna tablica: Wysłuchaj nagrania. Następnie stwórz postać dziecka, która będzie zgodna z opisem", "Wybierz obrazki, które przedstawiają dobre zachowanie dzieci", by stworzyć wizerunki osób w różnych stanach emocjonalnych: radosnych i smutnych. 
 | 
 Oddział przedszkolny 
Jadwiga Kot 
 | 
 - Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, 
- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, 
- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje, 
- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie, 
- Umiejętność radzenia sobie z nimi. 
  
 | 
| 
 12.06.2025r. 
Pedagog specjalny 
 | 
 Wyraz twarzy - lustrem naszej duszy. Ćwiczenia w oparciu o program multimedialny mTalent, pozyskany w programie Aktywna tablica: Wysłuchaj nagrania. Następnie stwórz postać dziecka, która będzie zgodna z opisem", "Wybierz obrazki, które przedstawiają dobre zachowanie dzieci", by stworzyć wizerunki osób w różnych stanach emocjonalnych: radosnych i smutnych. 
 | 
 Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik 
Jadwiga Kot 
 | 
 Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, 
- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, 
- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje, 
- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie, 
- Umiejętność radzenia sobie z nimi. 
  
 | 
| 
 13.06.2025r. 
Pedagog specjalny 
 | 
 Główka pracuje - mózg trenuje!. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi: "Przyjrzyj się uważnie przedmiotom, które zobaczysz w świetle latarki. Zapamiętaj ich jak najwięcej" - poziom 2", "Ułóż składniki pizzy w kolejności zgodnej z instrukcją kucharza", "Zaznacz 3 elementy, które nie pasują do ilustracji", "Zaznacz zapamiętane liczby", "Wysłuchaj nagrania i przyjrzyj się uważnie numerom na bramkach", "Zapamiętaj rozmieszczenie wyrazów i odwzoruj je, gdy wyrazy znikną." Zaznacz jak najszybciej właściwy obrazek", "  w oparciu o program multimedialny  Mtalent pozyskany w ramach programu Aktywna tablica. 
 | 
 Grupa uczniów klasy 4 (Franciszek Dobroń) 
Jadwiga Kot 
 | 
 -         Większa zdolność koncentracji uwagi, 
-         Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych), 
-         Wzrost motywacji do nauki, 
-         Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego, 
-         Kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania, 
-         Wzrost wiary we własne możliwości, 
-         Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki. 
 | 
| 
 13.06.2025r. 
Język polski 
 | 
 Imiesłowy- powtórzenie 
Ćwiczenia w oparciu o program multimedialny mTalent, 
 | 
 Barbara Kopiecka 
Klasa 7 
 | 
 -         Rozwijanie spostrzegawczości, pamięci  i uwagi 
 | 
| 
 16.06.2025r. 
Pedagog specjalny 
 | 
 Kształtowanie zdolności językowych z wykorzystaniem programu mTalent pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica poprzez ćwiczenia: "Orzeczenie - rozpoznawanie", "Rzeczownik - przypadki", "zdania, równoważniki, wypowiedzenia", "Wykrzyknik - powtórka", "Liczebnik - rebusy", "Czasownik- czas teraźniejszy", "Głoska a litera - różnicowanie", "Rzeczownik - rozpoznawanie", "W wyrazowej rodzince", " Liczebnik - korona gór świata", "Czasownik - powtórki". 
 | 
 Uczeń klasy V - Piotr Pawlik 
Jadwiga Kot 
 | 
 -         Rozszerzenie wiedzy dotyczącej podstawowych treści i środków językowych, 
-         Utrwalenie wiadomości z zakresu części mowy, 
-         Doskonalenie umiejętności językowych w zakresie słuchania, mówienia, pisania i czytania. 
 | 
| 
 17.06.2025 r. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne 
 | 
 Przeprowadzenie krótkich wywiadów z uczestnikami po zakończeniu zajęć w celu dostarczenia informacji na temat ich doświadczeń i efektów zdobytych umiejętności. Zadania i ćwiczenia związane z pracą zespołową w celu oceny efektywności współpracy i komunikacji między uczestnikami. Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła 
  
 | 
 Klasa IV 
Anna Pidanty 
 | 
 -Optymalne zaangażowanie uczniów w lekcje i szybsze  przyswajanie ich  treści. Wspieranie rozwoju empatii, umiejętność rozwiązywania konfliktów oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości. 
 | 
| 
 17.06.2025r. 
Pedagog specjalny 
  
 | 
 „Moje ulubione miejsce – kolaż z materiałów naturalnych” (klasa I). 
 | 
 klasa I 
Anna Pidanty 
 | 
 -Trenuj ucho. Zajęcia plastyczne stanowią dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ważną przestrzeń do swobodnej ekspresji. Indywidualne tempo pracy, elastyczne podejście oraz pozytywne wzmocnienie pomagają im rozwijać poczucie sprawczości i kompetencji w działaniu twórczym. 
 | 
| 
 18.06.2025r. 
Zajęcia logopedyczne 
 | 
 Sejfy- ćwiczenia artykulacyjne i pamięci wzrokowej z programem Eduterapeutica 
 | 
 Grupa IV 
Elżbieta Placzyńska 
 | 
 -         Ćwiczenia artykulacyjne 
-         Usprawnianie pamięci wzrokowej 
-         Ćwiczenia koncentracji uwagi 
 | 
| 
 23.06.2025r. 
Pedagog specjalny 
  
 | 
 Kształtowanie umiejętności matematycznych z wykorzystaniem  programu mTalent pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica poprzez ćwiczenia: "Liczby w zakresie 100", "Zapisz liczby słownie", "Zapisz jakie liczby ukryły się pod matrioszkami", "Uzupełnij gapy odpowiednimi liczbami, wiedząc, że pomiary wysokości były robione co 100 metrów", "Zaokrąglanie liczb - Zaokrąglij liczby zgodnie z instrukcją", "Rzymskie cyfry - Uzupełnij tarczę zegara odpowiednimi liczbami", "tabliczka mnożenia - Wciśnij przycisk „Losuj” i oblicz iloczyn", "Zadania tekstowe - Oblicz, jak trzeba rozłożyć ciastka, aby na każdym talerzu znalazła się ich taka sama liczba". 
 | 
 Uczeń klasy V - Piotr Pawlik 
Jadwiga Kot 
 | 
 - Rozwój umiejętności matematycznych: zrozumienie struktury liczby, operacje porównywania liczb, sprawność w obliczeniach, 
-         Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia i dzielenia liczb naturalnych w zakresie 100, 
-         Kształtowanie logicznego myślenia, 
- Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi. 
  
 | 
| 
 23.06.2025 
Zajęcia logopedyczne 
 | 
 Posłuchaj i powtórz- ćwiczenia z programem Eduterapeutica Lux. 
 | 
 Grupa VIII 
Elżbieta Placzyńska 
 | 
 -         Doskonalenie percepcji słuchowej 
-         Ćwiczenia artykulacyjne 
-         Ćwiczenia koncentracji uwagi 
  
 | 
| 
 24.06.2025 
Zajęcia terapeutyczne 
 | 
 Magiczny dywan- doskonalenie logicznego myślenia, umiejętności matematycznych i koordynacji wzrokowo- ruchowej. 
 | 
 Klasa VI 
Elżbieta Placzyńska 
 | 
 -         Rozwijanie logicznego myślenia 
-         Doskonalenie umiejętności matematycznych 
-         Ćwiczenia koordynacji wzrokowo ruchowej 
 | 
| 
 24.06.2025r. 
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjnalno-społeczne. 
 | 
 Aktywne zakończenie zajęć emocjonalno-społecznych w klasie IV. Zajęcia podłogą interaktywną SmartFloor. 
 | 
 Klasa IV 
Anna Pidanty 
 | 
 -Wspieranie rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka; Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi. 
 | 
| 
 25.06.2025r. 
Wychowanie przedszkolne 
 | 
 Rozwiązywanie rebusów, łamigłówki matematyczne- praca z tablicą interaktywną. 
 | 
 Oddział przedszkolny 
Kamila Musiał 
 | 
 Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 10, kształtowanie logicznego myślenia, budowanie zdrowej rywalizacji wśród kolegów i koleżanek. 
 | 
| 
 25.06.2025 
Zajęcia logopedyczne 
 | 
 Posłuchaj i powtórz- ćwiczenia z programem Eduterapeutica Lux. 
 | 
 Grupa IV 
Elżbieta Placzyńska 
 | 
 -         Doskonalenie percepcji słuchowej 
-         Ćwiczenia artykulacyjne 
-         Ćwiczenia koncentracji uwagi 
 | 
| 
 25.06.2025 
Zajęcia logopedyczne 
 | 
 Posłuchaj i powtórz- ćwiczenia z programem Eduterapeutica Lux. 
 | 
 Grupa V 
Elżbieta Placzyńska 
 | 
 -         Doskonalenie percepcji słuchowej 
-         Ćwiczenia artykulacyjne 
-         Ćwiczenia koncentracji uwagi 
 | 
| 
 26.06.2025r. 
Pedagog specjalny 
  
 | 
 Rachunek pamięciowy - ćwiczenie tabliczki mnożenia w zakresie 30 w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica SPE -4 -8 
 | 
 Klasa V 
Jadwiga Kot 
 | 
 -         Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia i dzielenia liczb naturalnych w zakresie 100, 
-         Kształtowanie logicznego myślenia, 
-         - Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi. 
 |