DATA
PROWADZONEJ LEKCJI
i
RODZAJ ZAJĘĆ
|
TEMAT
ZAJĘĆ
|
KLASA
/
OSOBA
PROWADZĄCA
|
EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ
|
03.06.2025r.
Zajęcia świetlicowe
|
Słowa i teksty - czytanie ze zrozumieniem fragmentu tekstu pt. „Warownia Kmitów na Górze Sobień" i uzupełnianie interaktywnych zadań dotyczących tekstu:
"Ułóż puzzle. Odpowiedz, jak warownia wyglądała kiedyś, a jak wygląda dziś", "Połącz hasła z pasującymi definicjami", "Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ określ, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe.", Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ odpowiedz na pytania lub dokończ zdania tak, by były prawdziwe. ", "Uzupełnij w tekście brakujące wyrazy" z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica.
|
Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6
Jadwiga Kot
|
- Lepsze zrozumienie czytanego tekstu,
- Sprawniejsze wydobycie istotnych informacji,
- Poprawa pamięci i koncentracji podczas czytania,
- Umożliwia lepsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
- Pozwala na skuteczniejsze rozwiązywanie problemów oraz analizowanie sytuacji.
|
03.06.2025r.
Zajęcia terapeutyczne
|
Odwrócenia i rotacje, rozpoznawanie odgłosów przyrody, wymienianie zapamiętanych przedmiotów- praca z programem mTalent.
|
Klasa IV
Elżbieta Placzyńska
|
- Doskonalenie percepcji wzrokowej
- Ćwiczenia percepcji słuchowej
- Usprawnianie pamięci wzrokowej
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej
|
05.06.2025r.
Zajęcia rozwijające uzdolnienia
|
Co jest niezwykłe?
Wykorzystanie programu Eduterapeutica LUX- SPE 4-8
|
Klasa IV
Barbara Kopiecka
|
- Rozwijanie ciekawości poznawczej,- kształcenie umiejętności logicznego myślenia oraz skupienia uwagi
|
05.06.2025r.
Zajęcia terapeutyczne
|
Odwrócenia i rotacje, rozpoznawanie odgłosów przyrody, wymienianie zapamiętanych przedmiotów- praca z programem mTalent.
|
Klasa VI, Piotr Pawlik, Anna Żuwalska
Elżbieta Placzyńska
|
- Doskonalenie percepcji wzrokowej
- Ćwiczenia percepcji słuchowej
- Usprawnianie pamięci wzrokowej
- Doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej
|
05.06.2025r.
Pedagog specjalny
|
Główka pracuje - mózg trenuje!. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi: "Przyjrzyj się uważnie przedmiotom, które zobaczysz w świetle latarki. Zapamiętaj ich jak najwięcej" - poziom 2", "Ułóż składniki pizzy w kolejności zgodnej z instrukcją kucharza", "Zaznacz 3 elementy, które nie pasują do ilustracji", "Zaznacz zapamiętane liczby", "Wysłuchaj nagrania i przyjrzyj się uważnie numerom na bramkach", "Zapamiętaj rozmieszczenie wyrazów i odwzoruj je, gdy wyrazy znikną." Zaznacz jak najszybciej właściwy obrazek", " w oparciu o program multimedialny Mtalent pozyskany w ramach programu Aktywna tablica.
|
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik
Jadwiga Kot
|
- Większa zdolność koncentracji uwagi,
- Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych),
- Wzrost motywacji do nauki,
- Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego,
- Kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania,
- Wzrost wiary we własne możliwości,
- Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki.
|
06.06.2025r.
Pedagog specjalny
|
Wyraz twarzy - lustrem naszej duszy. Ćwiczenia w oparciu o program multimedialny mTalent, pozyskany w programie Aktywna tablica: Wysłuchaj nagrania. Następnie stwórz postać dziecka, która będzie zgodna z opisem", "Wybierz obrazki, które przedstawiają dobre zachowanie dzieci", by stworzyć wizerunki osób w różnych stanach emocjonalnych: radosnych i smutnych.
|
Klasa III
Jadwiga Kot
|
Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,
- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,
- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,
- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,
- Umiejętność radzenia sobie z nimi.
|
06.06.2025r.
Zajęcia logopedyczne
|
Dmuchanie baniek mydlanych- ćwiczenia oddechowe. Żebra czy zebra- różnicowanie słuchowe wyrazów. Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica.
|
Grupa IV
Elżbieta Placzyńska
|
- Usprawnianie toru oddechowego
- Doskonalenie percepcji słuchowej
- Ćwiczenia artykulacyjne
- Usprawnianie pamięci wzrokowej
|
06.06.2025r.
Zajęcia logopedyczne
|
Dmuchanie baniek mydlanych- ćwiczenia oddechowe. Żebra czy zebra- różnicowanie słuchowe wyrazów. Memory logopedyczne z programem Eduterapeutica.
|
Grupa VI
Elżbieta Placzyńska
|
- Usprawnianie toru oddechowego
- Doskonalenie percepcji słuchowej
- Ćwiczenia artykulacyjne
- Usprawnianie pamięci wzrokowej
|
09.06.2025r.
Pedagog specjalny
|
Słowa i teksty - czytanie ze zrozumieniem fragmentu tekstu pt. „Warownia Kmitów na Górze Sobień" i uzupełnianie interaktywnych zadań dotyczących tekstu:
"Ułóż puzzle. Odpowiedz, jak warownia wyglądała kiedyś, a jak wygląda dziś", "Połącz hasła z pasującymi definicjami", "Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ określ, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe.", Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ odpowiedz na pytania lub dokończ zdania tak, by były prawdziwe. ", "Uzupełnij w tekście brakujące wyrazy" z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica.
|
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik
Jadwiga Kot
|
- Lepsze zrozumienie czytanego tekstu,
- Sprawniejsze wydobycie istotnych informacji,
- Poprawa pamięci i koncentracji podczas czytania,
- Umożliwia lepsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie umiejętności logicznego myślenia,
- Pozwala na skuteczniejsze rozwiązywanie problemów oraz analizowanie sytuacji.
|
10.06.2025r.
Zajęcia rozwijające aktywność twórczą
|
Zadania na koncentrację
Główka pracuje - mózg trenuje!. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi.
|
Klasa VI
Barbara Kopiecka
|
- Rozwijanie pamięci , koncentracji i uwagi
|
10.06.2025 r.
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
|
„Nasze emocje – tworzymy książeczkę uczuć”. Zabawa „pokaż emocję” (mimika, gest, głos). Rysowanie emocji. Wspólne stworzenie „książki emocji” – każdy opowiedział swoją sytuację i sposób, w jaki sobie poradził. Dzieci aktywnie uczestniczyły, chętnie mówiły o swoich uczuciach.
|
Klasa IV,
Anna Pidanty
|
Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła. Dzieci aktywnie uczestniczyły, chętnie mówiły o swoich uczuciach. Wnioski: Zajęcia emocjonalne wspierają budowanie relacji w grupie. Dzieci uczą się rozpoznawać i nazywać emocje, a twórcza forma sprzyja wyrażaniu siebie.
|
11.06.2025 r.
zajęcia z pedagogiem
|
Prowadzenie zajęć z programem Eduterapeutica Lux: "Budowanie umiejętności komunikacji, współpracy i radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych"
|
Klasa III
Anna Pidanty
|
Wspieranie rozwoju kluczowych kompetencji społecznych i emocjonalnych, co jest szczególnie istotne w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zajęcia z wykorzystaniem Eduterapeutica Lux są mniej męczące dla uczniów, ponieważ mają formę zabawy, co sprzyja lepszemu przyswajaniu wiedzy i umiejętności.
|
12.06.2025r.
Pedagog specjalny
|
Kształtowanie percepcji i uwagi słuchowej poprzez ćwiczenia analizy sylabowej "Sylabowe obrazy - 1,2,3,4,5", "Dwie sylaby - 2,3,4,5", "Dżin - 1,2,3,4"; rozpoznawania sylab - "Krople - 1,2,3,4,5"dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica - Trenuj Ucho, pozyskanym w ramach programu Aktywna tablica.
|
Zajęcia z uczniami klasy IV (Julią Fornal, Amelia Cyran)
Jadwiga Kot
|
- Usprawnianie słuchu fizycznego - rozwijanie wrażliwości na dźwięki, natężenie,
- Stymulowanie percepcji słuchowej,
- Przetwarzanie dźwięków mowy,
- Poprawa wymowy,
- Rozwój umiejętności fonologicznych,
- Usprawnienie komunikacji,
- Wspomaganie procesu nauki,
- Kształtowanie uwagi słuchowej dziecka - analizowanie tego, co dziecko słyszy,
- Wzmacnianie poczucia pewności siebie,
- Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.
|
12.06.2025r.
Pedagog specjalny
|
Wyraz twarzy - lustrem naszej duszy. Ćwiczenia w oparciu o program multimedialny mTalent, pozyskany w programie Aktywna tablica: Wysłuchaj nagrania. Następnie stwórz postać dziecka, która będzie zgodna z opisem", "Wybierz obrazki, które przedstawiają dobre zachowanie dzieci", by stworzyć wizerunki osób w różnych stanach emocjonalnych: radosnych i smutnych.
|
Oddział przedszkolny
Jadwiga Kot
|
- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,
- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,
- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,
- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,
- Umiejętność radzenia sobie z nimi.
|
12.06.2025r.
Pedagog specjalny
|
Wyraz twarzy - lustrem naszej duszy. Ćwiczenia w oparciu o program multimedialny mTalent, pozyskany w programie Aktywna tablica: Wysłuchaj nagrania. Następnie stwórz postać dziecka, która będzie zgodna z opisem", "Wybierz obrazki, które przedstawiają dobre zachowanie dzieci", by stworzyć wizerunki osób w różnych stanach emocjonalnych: radosnych i smutnych.
|
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik
Jadwiga Kot
|
Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,
- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,
- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,
- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,
- Umiejętność radzenia sobie z nimi.
|
13.06.2025r.
Pedagog specjalny
|
Główka pracuje - mózg trenuje!. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi: "Przyjrzyj się uważnie przedmiotom, które zobaczysz w świetle latarki. Zapamiętaj ich jak najwięcej" - poziom 2", "Ułóż składniki pizzy w kolejności zgodnej z instrukcją kucharza", "Zaznacz 3 elementy, które nie pasują do ilustracji", "Zaznacz zapamiętane liczby", "Wysłuchaj nagrania i przyjrzyj się uważnie numerom na bramkach", "Zapamiętaj rozmieszczenie wyrazów i odwzoruj je, gdy wyrazy znikną." Zaznacz jak najszybciej właściwy obrazek", " w oparciu o program multimedialny Mtalent pozyskany w ramach programu Aktywna tablica.
|
Grupa uczniów klasy 4 (Franciszek Dobroń)
Jadwiga Kot
|
- Większa zdolność koncentracji uwagi,
- Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych),
- Wzrost motywacji do nauki,
- Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego,
- Kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania,
- Wzrost wiary we własne możliwości,
- Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki.
|
13.06.2025r.
Język polski
|
Imiesłowy- powtórzenie
Ćwiczenia w oparciu o program multimedialny mTalent,
|
Barbara Kopiecka
Klasa 7
|
- Rozwijanie spostrzegawczości, pamięci i uwagi
|
16.06.2025r.
Pedagog specjalny
|
Kształtowanie zdolności językowych z wykorzystaniem programu mTalent pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica poprzez ćwiczenia: "Orzeczenie - rozpoznawanie", "Rzeczownik - przypadki", "zdania, równoważniki, wypowiedzenia", "Wykrzyknik - powtórka", "Liczebnik - rebusy", "Czasownik- czas teraźniejszy", "Głoska a litera - różnicowanie", "Rzeczownik - rozpoznawanie", "W wyrazowej rodzince", " Liczebnik - korona gór świata", "Czasownik - powtórki".
|
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik
Jadwiga Kot
|
- Rozszerzenie wiedzy dotyczącej podstawowych treści i środków językowych,
- Utrwalenie wiadomości z zakresu części mowy,
- Doskonalenie umiejętności językowych w zakresie słuchania, mówienia, pisania i czytania.
|
17.06.2025 r. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
|
Przeprowadzenie krótkich wywiadów z uczestnikami po zakończeniu zajęć w celu dostarczenia informacji na temat ich doświadczeń i efektów zdobytych umiejętności. Zadania i ćwiczenia związane z pracą zespołową w celu oceny efektywności współpracy i komunikacji między uczestnikami. Eduterapeutica LUX - Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła
|
Klasa IV
Anna Pidanty
|
-Optymalne zaangażowanie uczniów w lekcje i szybsze przyswajanie ich treści. Wspieranie rozwoju empatii, umiejętność rozwiązywania konfliktów oraz wzmacnianie poczucia własnej wartości.
|
17.06.2025r.
Pedagog specjalny
|
„Moje ulubione miejsce – kolaż z materiałów naturalnych” (klasa I).
|
klasa I
Anna Pidanty
|
-Trenuj ucho. Zajęcia plastyczne stanowią dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ważną przestrzeń do swobodnej ekspresji. Indywidualne tempo pracy, elastyczne podejście oraz pozytywne wzmocnienie pomagają im rozwijać poczucie sprawczości i kompetencji w działaniu twórczym.
|
18.06.2025r.
Zajęcia logopedyczne
|
Sejfy- ćwiczenia artykulacyjne i pamięci wzrokowej z programem Eduterapeutica
|
Grupa IV
Elżbieta Placzyńska
|
- Ćwiczenia artykulacyjne
- Usprawnianie pamięci wzrokowej
- Ćwiczenia koncentracji uwagi
|
23.06.2025r.
Pedagog specjalny
|
Kształtowanie umiejętności matematycznych z wykorzystaniem programu mTalent pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica poprzez ćwiczenia: "Liczby w zakresie 100", "Zapisz liczby słownie", "Zapisz jakie liczby ukryły się pod matrioszkami", "Uzupełnij gapy odpowiednimi liczbami, wiedząc, że pomiary wysokości były robione co 100 metrów", "Zaokrąglanie liczb - Zaokrąglij liczby zgodnie z instrukcją", "Rzymskie cyfry - Uzupełnij tarczę zegara odpowiednimi liczbami", "tabliczka mnożenia - Wciśnij przycisk „Losuj” i oblicz iloczyn", "Zadania tekstowe - Oblicz, jak trzeba rozłożyć ciastka, aby na każdym talerzu znalazła się ich taka sama liczba".
|
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik
Jadwiga Kot
|
- Rozwój umiejętności matematycznych: zrozumienie struktury liczby, operacje porównywania liczb, sprawność w obliczeniach,
- Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia i dzielenia liczb naturalnych w zakresie 100,
- Kształtowanie logicznego myślenia,
- Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi.
|
23.06.2025
Zajęcia logopedyczne
|
Posłuchaj i powtórz- ćwiczenia z programem Eduterapeutica Lux.
|
Grupa VIII
Elżbieta Placzyńska
|
- Doskonalenie percepcji słuchowej
- Ćwiczenia artykulacyjne
- Ćwiczenia koncentracji uwagi
|
24.06.2025
Zajęcia terapeutyczne
|
Magiczny dywan- doskonalenie logicznego myślenia, umiejętności matematycznych i koordynacji wzrokowo- ruchowej.
|
Klasa VI
Elżbieta Placzyńska
|
- Rozwijanie logicznego myślenia
- Doskonalenie umiejętności matematycznych
- Ćwiczenia koordynacji wzrokowo ruchowej
|
24.06.2025r.
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjnalno-społeczne.
|
Aktywne zakończenie zajęć emocjonalno-społecznych w klasie IV. Zajęcia podłogą interaktywną SmartFloor.
|
Klasa IV
Anna Pidanty
|
-Wspieranie rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka; Dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi.
|
25.06.2025r.
Wychowanie przedszkolne
|
Rozwiązywanie rebusów, łamigłówki matematyczne- praca z tablicą interaktywną.
|
Oddział przedszkolny
Kamila Musiał
|
Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 10, kształtowanie logicznego myślenia, budowanie zdrowej rywalizacji wśród kolegów i koleżanek.
|
25.06.2025
Zajęcia logopedyczne
|
Posłuchaj i powtórz- ćwiczenia z programem Eduterapeutica Lux.
|
Grupa IV
Elżbieta Placzyńska
|
- Doskonalenie percepcji słuchowej
- Ćwiczenia artykulacyjne
- Ćwiczenia koncentracji uwagi
|
25.06.2025
Zajęcia logopedyczne
|
Posłuchaj i powtórz- ćwiczenia z programem Eduterapeutica Lux.
|
Grupa V
Elżbieta Placzyńska
|
- Doskonalenie percepcji słuchowej
- Ćwiczenia artykulacyjne
- Ćwiczenia koncentracji uwagi
|
26.06.2025r.
Pedagog specjalny
|
Rachunek pamięciowy - ćwiczenie tabliczki mnożenia w zakresie 30 w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica SPE -4 -8
|
Klasa V
Jadwiga Kot
|
- Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia i dzielenia liczb naturalnych w zakresie 100,
- Kształtowanie logicznego myślenia,
- - Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi.
|