WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA” ZA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2024 ROKU
DATA PROWADZONEJ LEKCJI i RODZAJ ZAJĘĆ
|
TEMAT ZAJĘĆ |
KLASA / OSOBA PROWADZĄCA |
EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ |
03.10.2024r. Pedagog specjalny |
Rozpoznajemy emocje - nazywamy je oraz dopasowujemy emocje do ilustracji w oparciu o karty pracy pozyskane w ramach programu Aktywna tablica. |
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, -Umiejętność radzenia sobie z nimi.
|
03.10.2024r. Pedagog |
Ćwiczenia w czytaniu głośnym |
Klasa I Joanna Juszczyk |
- kształtowanie umiejętności głośnego czytania i wyodrębniania poszczególnych głosek w wyrazach. |
04.10.2024r. Zajęcia logopedyczne |
Ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Głoska sz w nagłosie wyrazów. |
Grupa IV Elżbieta Placzyńska |
-Usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych -Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz |
07.10.2024r. Pedagog specjalny |
Usprawnianie percepcji wzrokowej - ćwiczenia w oparciu o program multimedialny SPE 4-8 . |
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot |
- Ćwiczenia koncentracji uwagi, - Kształtowanie uważności i spostrzegawczości. |
07.10.2024r. Pedagog |
Tworzenie rymowanek sylabowych. |
Klasa II Joanna Juszczyk |
-kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, spostrzegawczości i uwagi. |
08.10.2024 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Rozmowy o wartościach takich jak empatia, zrozumienie, współpraca oraz umiejętność rozwiązywania konfliktów na podstawie książki "Kto ma rację?" autorstwa Joli Kuczyńskiej AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
Klasa IV, Anna Pidanty |
- Szukanie obszarów porozumień i kompromisu, rozpatrując sytuacje kryzysowe i zarzewie konfliktu. - Budowanie dobrych relacji. - Uwrażliwianie na potrzeby swoje i innych. |
08.10.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Określanie swoich potrzeb za pomocą chmur wyrazowych. Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
Klasa II – Anna Żuwalska Jan Świtoń Anna Pidanty |
- Wzmocnienie emocjonalne: redukcja lęków, budowanie pewności siebie, radzenie sobie z emocjami
|
09.10.2024r. Zajęcia logopedyczne |
Głoska sz w nagłosie wyrazów- ćwiczenia artykulacyjne. |
Grupa IV Elżbieta Placzyńska |
-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz -Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi |
09.10.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
„Gry dźwiękowe – „Znajdź dźwięk”. .AT Eduterapeutica Lux - Trenuj ucho |
Klasa I - Filip Jaworski, Martyna Żuwalska Anna Pidanty |
- Rozwijaniu umiejętności słuchowych oraz koordynacji wzrokowo-słuchowej |
10.10.2024r. Pedagog specjalny |
Moc emocji – jak powstają i jaki mają wpływ na nasze życie? "Rozpoznawanie emocji: 1,2" ; "Kontrola emocji - twarze - wersja 1" oraz "Kontrola emocji - dobre, czy złe zachowanie" z programu Kompetencje emocjonalno – społeczne. |
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje, - Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie, -Umiejętność radzenia sobie z nimi.
|
11.10.2024r. Zajęcia logopedyczne
|
Głoska sz w śródgłosie wyrazów- ćwiczenia artykulacyjne. |
Grupa IV Elżbieta Placzyńska |
-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz -Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi |
11.10.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Interaktywne gry ćwiczące pamięć wzrokową i słuchową. Eduterapeutica LUX - SPE 4-8 |
Klasa II – Amelia Dyktyńska, Jakub Jezierski Klasa V – Piotr Pawlik Anna Pidanty |
- Trening pamięci wzrokowej, słuchowej, operacyjnej i roboczej - Doskonalenie koncentracji uwagi - Kształtowanie funkcji poznawczych
|
15.10.2024 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Ćwiczenia w zakresie budowania komunikatów kierowanych do rówieśników i osób dorosłych. Różnice i podobieństwa Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
Klasa IV Anna Pidanty |
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i społecznych. - Promowanie współpracy i wzajemnego szacunku w grupie. |
15.10.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Ćwiczenia w zakresie budowania komunikatów kierowanych do rówieśników i osób dorosłych. Różnice i podobieństwa. Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
Klasa II – Jan Świtoń , Anna Żuwalska Anna Pidanty |
- Uczniowie rozumieją, że rozmowa z dorosłym to nie to samo co rozmowa z rówieśnikiem (szacunek w mowie i zachowaniu). - Uczniowie wiedzą gdzie szukać wsparcia dla siebie i kolegów. |
18.10.2024r. Zajęcia logopedyczne
|
Głoska sz w nagłosie wyrazów- ćwiczenia z programem Eduterapeutica. |
Grupa VI Elżbieta Placzyńska |
-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz -Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi |
18.10.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Dostrzeganie, rozpoznawanie i nazywanie własnych oraz cudzych uczuć. Pamięć stosunków przestrzennych – ćwiczenia interaktywne. Eduterapeutica LUX - SPE 4-8 |
Klasa II – Amelia Dyktyńska, Jakub Jezierski Klasa V – Piotr Pawlik Anna Pidanty |
- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje. - Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie. |
21.10.2024r. Pedagog |
Wyznaczanie zbiorów przedmiotów. Ćwiczenia w głośnym , indywidualnym czytaniu poznanych tekstów. |
KLASA II Joanna Juszczyk |
-kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, spostrzegawczości i uwagi, doskonalenie umiejętności poprawnego czytania nowych tekstów. |
21.10.2024r. Pedagog specjalny |
Ćwiczenia motoryki małej oraz koordynacji wzrokowej i wzrokowo - ruchowej poprzez zadania dostępne w programie Eduterapeutica Lux 4-8:"Unikaj potwora", "Rozróżnij odgłosy" |
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot |
- Kształtowanie możliwości manualnych ucznia, - Doskonalenie umiejętnego chwytania długopisu, - Usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego dłoni, - Kształtowanie umiejętności używania w tym samym czasie zmysłu wzroku oraz narządów ruchu: nóg i rąk. |
21.10.2024r. Zajęcia logopedyczne
|
Ćwiczenia artykulacyjne z programem Edutarapeutica. |
Grupa VI Elżbieta Placzyńska |
-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz -Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi |
22.10.2024 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
"Wielka księga konfliktów" autorstwa Tadeusza Zubińskiego - jak konflikty mogą się pojawiać w różnych sytuacjach oraz jak można je rozwiązywać poprzez rozmowę i zrozumienie. Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
Klasa IV Anna Pidanty |
- Uwrażliwienie uczniów na właściwe odczytanie komunikatów werbalnych i pozawerbalnych. - Wzmacnianie poczucia wartości u uczniów. - Rozwiązywanie konfliktów przez rozmowe i zrozumienie. |
22.10.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Ćwiczenia w zakresie przetwarzania i rozumienia komunikatów werbalnych i pozawerbalnych. Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
Klasa II – Jan Świtoń , Anna Żuwalska Anna Pidanty |
- Uwrażliwienie uczniów na właściwe odczytanie komunikatów werbalnych i pozawerbalnych. - Wzmacnianie poczucia wartości u uczniów. |
22.10.2024r. zajęcia rozwijające aktywność twórczą |
Specjalne potrzeby edukacyjne- grafomotoryka i ortografia, ćwiczenia grafomotoryczne z programem Eduterapeutica |
Klasa VI Barbara Kopiecka |
- kształcenie umiejętności wyraźnego pisania oraz poprawności ortograficznej. |
23.10.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Gry dźwiękowe – „Znajdź dźwięk”. Eduterapeutica Lux - Trenuj ucho |
Klasa I - Filip Jaworski, Martyna Żuwalska Anna Pidanty |
- Rozwijaniu umiejętności słuchowych oraz koordynacji wzrokowo-słuchowej. |
24.10.2024r. Pedagog specjalny |
Moc emocji – jak powstają i jaki mają wpływ na nasze życie? "Rozpoznawanie emocji: 3 i 4" ; "Kontrola emocji - twarze - wersja 2" oraz "Kontrola emocji - dobre, czy złe zachowanie" z programu Kompetencje emocjonalno – społeczne. |
Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot |
- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje, - Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie, -Umiejętność radzenia sobie z nimi. |
24.10.2024r. Pedagog specjalny |
Moc emocji – jak powstają i jaki mają wpływ na nasze życie? Wykorzystanie ćwiczeń pt. "Twarze- wersja 1", "Rozpoznawanie emocji - wersja 1 i 2" , "Kontrola emocji - wersja 1 i 2" oraz "Kontrola emocji - dobre, czy złe zachowanie" z programu Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT. " |
Oddział przedszkolny Jadwiga Kot |
- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje, - Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie, -Umiejętność radzenia sobie z nimi. |
24.10.2024r. Zajęcia logopedyczne |
Sejfy- ćwiczenia artykulacyjne z programem Eduterapeutica |
Grupa IV Elżbieta Placzyńska |
-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz -Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi |
25.10.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Pamięć stosunków przestrzennych – ćwiczenia interaktywne. Eduterapeutica LUX - SPE 4-8 |
Klasa II – Amelia Dyktyńska, Jakub Jezierski Klasa V – Piotr Pawlik Anna Pidanty |
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania swoich mocnych stron. |
28.10.2024r. Pedagog specjalny |
Ćwiczenia grafomotoryki małej poprzez zadania dostępne w programie Eduterapeutica Lux 4-8:"Linie poziome i pionowe", "Linie prawo i lewoskośne", "Linie z pętlami", "Figury abstrakcyjne" |
Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot |
- Kształtowanie możliwości manualnych ucznia, - Doskonalenie umiejętnego chwytania długopisu, - Usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego dłoni. - Kształtowanie cierpliwości, staranności i dokładności. |
28.10.2024r. Zajęcia logopedyczne |
Sejfy- ćwiczenia artykulacyjne z programem Eduterapeutica |
Grupa V Elżbieta Placzyńska |
-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz -Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi |
28.10.2024r. Zajęcia logopedyczne |
Sejfy- ćwiczenia artykulacyjne z programem Eduterapeutica |
Grupa VI Elżbieta Placzyńska |
-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz -Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi |
28.10.2024r. Zajęcia rewalidacyjne |
Kontrola emocji- dobieranie puzzli. Uzupełnianie obrazków emotkami. |
Piotr Pawlik-kl. V Agnieszka Banaszczyk |
-Rozpoznawanie emocji jakie towarzyszą nam w życiu codziennym,
Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje, Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie, -Umiejętność radzenia sobie z nimi. |
29.10.2024 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Doskonalenie umiejętności w zakresie formułowania konstruktywnej odmowy i ćwiczenia asertywności. Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
Klasa IV Anna Pidanty |
- Doskonalenie umiejętności w zakresie formułowania konstruktywnej odmowy. |
29.10.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Jesienna kartka z kalendarza - rozwinięcie kreatywności oraz radości z wycinania i kolorowania! Ćwiczenia w zakresie budowania prostych komunikatów, dotyczących własnych potrzeb. Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
Klasa I Anna Pidanty |
- Uwrażliwienie uczniów na właściwe odczytanie komunikatów werbalnych i pozawerbalnych. - Wzmacnianie poczucia wartości u uczniów. |
29.10.2024 r. Zajęcia rozwijające aktywność twórczą |
Niezwykłość ogrodów-ćwiczenia grafomotoryczne z programem Eduterapeutica |
Klasa VI Barbara Kopiecka |
- rozwijanie umiejętności poprawnego pisania liter, łączenia ich, zapisywania detali. |
30.10.2024 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Park jako ekosystem, porównanie go do lasu. Słuchowe poszukiwanie skarbów - słuchanie nagranych dźwięków i identyfikowanie, co one przedstawiają. Rysowanie lub opisywanie związanych z nimi przedmiotów. Eduterapeutica Lux - Trenuj ucho |
Klasa I Anna Pidanty |
- Rozwijaniu umiejętności słuchowych oraz koordynacji wzrokowo-słuchowej. |
30.10.2024r. Język polski |
Pisownia wyrazów z ó ćwiczenia ortograficzne z programem Eduterapeutica |
Klasa IV Barbara Kopiecka |
Rozwijanie kompetencji ortograficznych. |