Wykaz godzin realizowanych w ramach programu „Aktywna tablica” za miesiąc październik 2024 roku

 

WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA” ZA MIESIĄC PAŹDZIERNIK  2024 ROKU

 

DATA

PROWADZONEJ LEKCJI

i

RODZAJ ZAJĘĆ

 

TEMAT

ZAJĘĆ

KLASA

/

OSOBA

PROWADZĄCA

EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ

03.10.2024r.

Pedagog specjalny

Rozpoznajemy emocje - nazywamy je oraz dopasowujemy emocje do ilustracji w oparciu o karty pracy pozyskane w ramach  programu Aktywna tablica.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

-Umiejętność radzenia sobie z nimi.

 

03.10.2024r.

Pedagog

Ćwiczenia w czytaniu głośnym

Klasa I

Joanna Juszczyk

- kształtowanie umiejętności głośnego czytania i wyodrębniania poszczególnych głosek w wyrazach.

04.10.2024r.

Zajęcia logopedyczne

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Głoska sz w nagłosie wyrazów.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

-Usprawnianie pracy mięśni artykulacyjnych

-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz

07.10.2024r.

Pedagog specjalny

Usprawnianie percepcji wzrokowej - ćwiczenia w oparciu o  program multimedialny SPE 4-8 .

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

- Ćwiczenia koncentracji uwagi,

- Kształtowanie uważności i spostrzegawczości.

07.10.2024r.

Pedagog

Tworzenie rymowanek sylabowych.

Klasa II

Joanna Juszczyk

-kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, spostrzegawczości i uwagi.

08.10.2024 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

Rozmowy o wartościach takich jak empatia, zrozumienie, współpraca oraz umiejętność rozwiązywania konfliktów na podstawie książki "Kto ma rację?" autorstwa Joli Kuczyńskiej

AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

Klasa IV,

Anna Pidanty

- Szukanie obszarów porozumień i kompromisu, rozpatrując sytuacje kryzysowe i zarzewie konfliktu.

-  Budowanie dobrych relacji.

- Uwrażliwianie na potrzeby swoje i innych.

08.10.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Określanie swoich potrzeb za pomocą chmur wyrazowych. Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

Klasa II – Anna Żuwalska Jan Świtoń

Anna Pidanty

- Wzmocnienie emocjonalne: redukcja lęków, budowanie pewności siebie, radzenie sobie z emocjami

 

09.10.2024r.

Zajęcia logopedyczne

Głoska sz w nagłosie wyrazów- ćwiczenia artykulacyjne.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz

-Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi

09.10.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

„Gry dźwiękowe – „Znajdź dźwięk”. .AT Eduterapeutica Lux - Trenuj ucho

Klasa I - Filip Jaworski, Martyna Żuwalska

Anna Pidanty

- Rozwijaniu umiejętności słuchowych oraz koordynacji wzrokowo-słuchowej

10.10.2024r.

Pedagog specjalny

Moc emocji – jak powstają i jaki mają wpływ na nasze życie? "Rozpoznawanie emocji: 1,2" ; "Kontrola emocji - twarze - wersja 1"  oraz "Kontrola emocji - dobre, czy złe zachowanie" z programu Kompetencje emocjonalno – społeczne.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,

- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,

-Umiejętność radzenia sobie z nimi.

 

11.10.2024r.

Zajęcia logopedyczne

 

Głoska sz w śródgłosie wyrazów- ćwiczenia artykulacyjne.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz

-Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi

11.10.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Interaktywne gry ćwiczące pamięć wzrokową i słuchową. Eduterapeutica LUX - SPE 4-8

Klasa II – Amelia Dyktyńska, Jakub Jezierski

Klasa V – Piotr Pawlik

Anna Pidanty

- Trening pamięci wzrokowej,  słuchowej, operacyjnej i roboczej

- Doskonalenie koncentracji uwagi

- Kształtowanie funkcji poznawczych

 

15.10.2024 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

Ćwiczenia w zakresie budowania komunikatów kierowanych do rówieśników i osób dorosłych. Różnice i podobieństwa Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

Klasa IV

Anna Pidanty

- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i społecznych.
- Wzmacnianie poczucia własnej wartości i pewności siebie.

- Promowanie współpracy i wzajemnego szacunku w grupie.

15.10.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Ćwiczenia w zakresie budowania komunikatów kierowanych do rówieśników i osób dorosłych. Różnice i podobieństwa.

Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

Klasa II – Jan Świtoń , Anna Żuwalska

Anna Pidanty

- Uczniowie rozumieją, że rozmowa z dorosłym to nie to samo co rozmowa z rówieśnikiem (szacunek w mowie i zachowaniu).

- Uczniowie wiedzą gdzie szukać wsparcia dla siebie i kolegów.

18.10.2024r.

Zajęcia logopedyczne

 

Głoska sz w nagłosie wyrazów- ćwiczenia z programem Eduterapeutica.

Grupa VI

Elżbieta Placzyńska

-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz

-Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi

18.10.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Dostrzeganie, rozpoznawanie i nazywanie własnych oraz cudzych uczuć. Pamięć stosunków przestrzennych – ćwiczenia interaktywne. Eduterapeutica LUX - SPE 4-8

Klasa II – Amelia Dyktyńska, Jakub Jezierski

Klasa V – Piotr Pawlik

Anna Pidanty

- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje.

- Uświadamianie wpływu emocji na nasze

zachowanie i funkcjonowanie.

21.10.2024r.

Pedagog

Wyznaczanie zbiorów przedmiotów. Ćwiczenia w głośnym , indywidualnym czytaniu poznanych tekstów.

KLASA II

Joanna Juszczyk

-kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, spostrzegawczości i uwagi, doskonalenie umiejętności poprawnego czytania nowych tekstów.

21.10.2024r.

Pedagog specjalny

Ćwiczenia motoryki małej oraz koordynacji wzrokowej i wzrokowo - ruchowej poprzez zadania dostępne w programie Eduterapeutica Lux 4-8:"Unikaj potwora", "Rozróżnij odgłosy"

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-        Kształtowanie możliwości manualnych ucznia,

-        Doskonalenie umiejętnego chwytania długopisu,

-        Usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego dłoni,

- Kształtowanie umiejętności używania w tym samym czasie zmysłu wzroku oraz narządów ruchu: nóg i rąk.

21.10.2024r.

Zajęcia logopedyczne

 

Ćwiczenia artykulacyjne z programem Edutarapeutica.

Grupa VI

Elżbieta Placzyńska

-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz

-Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi

22.10.2024 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

"Wielka księga konfliktów" autorstwa Tadeusza Zubińskiego - jak konflikty mogą się pojawiać w różnych sytuacjach oraz jak można je rozwiązywać poprzez rozmowę i zrozumienie. Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

Klasa IV

Anna Pidanty

- Uwrażliwienie uczniów na właściwe odczytanie komunikatów werbalnych i pozawerbalnych.

- Wzmacnianie poczucia wartości u uczniów.

- Rozwiązywanie konfliktów przez rozmowe i zrozumienie.

22.10.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Ćwiczenia w zakresie przetwarzania i rozumienia komunikatów werbalnych i pozawerbalnych. Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

Klasa II – Jan Świtoń , Anna Żuwalska

Anna Pidanty

- Uwrażliwienie uczniów na właściwe odczytanie komunikatów werbalnych i pozawerbalnych.

- Wzmacnianie poczucia wartości u uczniów.

22.10.2024r. zajęcia rozwijające aktywność twórczą

Specjalne potrzeby edukacyjne- grafomotoryka i ortografia, ćwiczenia grafomotoryczne z programem Eduterapeutica

Klasa VI

Barbara Kopiecka

- kształcenie umiejętności wyraźnego  pisania  oraz poprawności ortograficznej.

23.10.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Gry dźwiękowe – „Znajdź dźwięk”.   Eduterapeutica Lux - Trenuj ucho

Klasa I - Filip Jaworski, Martyna Żuwalska

Anna Pidanty

- Rozwijaniu umiejętności słuchowych oraz koordynacji wzrokowo-słuchowej.

24.10.2024r.

Pedagog specjalny

Moc emocji – jak powstają i jaki mają wpływ na nasze życie? "Rozpoznawanie emocji: 3 i 4" ; "Kontrola emocji - twarze - wersja 2" oraz "Kontrola emocji - dobre, czy złe zachowanie" z programu Kompetencje emocjonalno – społeczne.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,

- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,

-Umiejętność radzenia sobie z nimi.

24.10.2024r.

Pedagog specjalny

Moc emocji – jak powstają i jaki mają wpływ na nasze życie? Wykorzystanie ćwiczeń pt. "Twarze- wersja 1", "Rozpoznawanie emocji - wersja 1 i 2" , "Kontrola emocji - wersja 1 i 2" oraz "Kontrola emocji - dobre, czy złe zachowanie" z programu Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT. "

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,

- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,

-Umiejętność radzenia sobie z nimi.

24.10.2024r.

Zajęcia logopedyczne

Sejfy- ćwiczenia artykulacyjne z programem Eduterapeutica

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz

-Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi

25.10.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Pamięć stosunków przestrzennych – ćwiczenia interaktywne. Eduterapeutica LUX - SPE 4-8

Klasa II – Amelia Dyktyńska, Jakub Jezierski

Klasa V – Piotr Pawlik

Anna Pidanty

- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania swoich mocnych stron.

28.10.2024r.

Pedagog specjalny

Ćwiczenia grafomotoryki małej poprzez zadania dostępne w programie Eduterapeutica Lux 4-8:"Linie poziome i pionowe", "Linie prawo i lewoskośne", "Linie z pętlami", "Figury abstrakcyjne"

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-        Kształtowanie możliwości manualnych ucznia,

-        Doskonalenie umiejętnego chwytania długopisu,

-        Usprawnianie właściwego napięcia mięśniowego dłoni.

-        Kształtowanie cierpliwości, staranności i dokładności.

28.10.2024r.

Zajęcia logopedyczne

Sejfy- ćwiczenia artykulacyjne z programem Eduterapeutica

Grupa V

Elżbieta Placzyńska

-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz

-Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi

28.10.2024r.

Zajęcia logopedyczne

Sejfy- ćwiczenia artykulacyjne z programem Eduterapeutica

Grupa VI

Elżbieta Placzyńska

-Ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz

-Usprawnianie pamięci i koncentracji uwagi

28.10.2024r.

Zajęcia rewalidacyjne

Kontrola emocji- dobieranie puzzli. Uzupełnianie obrazków emotkami.

Piotr Pawlik-kl. V

Agnieszka Banaszczyk

-Rozpoznawanie emocji jakie towarzyszą nam w życiu codziennym,

 

Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,

Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,

-Umiejętność radzenia sobie z nimi.

29.10.2024 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

Doskonalenie umiejętności w zakresie formułowania konstruktywnej odmowy i ćwiczenia asertywności. Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

Klasa IV

Anna Pidanty

- Doskonalenie umiejętności w zakresie formułowania konstruktywnej odmowy.

29.10.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Jesienna kartka z kalendarza - rozwinięcie kreatywności oraz radości z wycinania i kolorowania! Ćwiczenia w zakresie budowania prostych komunikatów, dotyczących własnych potrzeb. Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

Klasa I

Anna Pidanty

- Uwrażliwienie uczniów na właściwe odczytanie komunikatów werbalnych i pozawerbalnych.

- Wzmacnianie poczucia wartości u uczniów.

29.10.2024 r.

Zajęcia rozwijające aktywność twórczą

Niezwykłość ogrodów-ćwiczenia grafomotoryczne z programem Eduterapeutica

Klasa VI

Barbara Kopiecka

- rozwijanie umiejętności poprawnego pisania liter, łączenia ich, zapisywania detali.

30.10.2024 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Park jako ekosystem, porównanie go do lasu. Słuchowe poszukiwanie skarbów - słuchanie nagranych dźwięków i identyfikowanie, co one przedstawiają. Rysowanie lub opisywanie związanych z nimi przedmiotów. Eduterapeutica Lux - Trenuj ucho

Klasa I

Anna Pidanty

- Rozwijaniu umiejętności słuchowych oraz koordynacji wzrokowo-słuchowej.

30.10.2024r.

Język polski

Pisownia wyrazów z ó

ćwiczenia ortograficzne z programem Eduterapeutica

Klasa IV

Barbara Kopiecka

Rozwijanie kompetencji ortograficznych.