WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”
ZA MIESIĄC MAJ 2025 ROKU
| 
 DATA PROWADZONEJ LEKCJI i RODZAJ ZAJĘĆ  | 
 TEMAT ZAJĘĆ 
  | 
 KLASA / OSOBA PROWADZĄCA  | 
 EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ 
  | 
| 
 05.05.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Jarmark możliwości - mieszamy trudności. Ortografia na wesoło. Kształtowanie znajomości zasad ortograficznych pisowni wyrazów z "ż", "rz", "u", "ó","h", "ch",poprzez ćwiczenia programu multimedialnego mTalent: "Znajdź pary takich samych obrazków i zapisz ich nazwy", "Uzupełnij luki właściwymi literami, tak aby powstało poprawne zdanie", "Znajdź różnice między obrazkami:, "Z rozsypanki literowej ułóż wyrazy i wpisz je we właściwe miejsca", "Zagraj w zegar ortograficzny. Podpisz to pole na które trafisz", "Odgadnij o jakie wyrazy chodzi. zastanów się nad ich prawidłowym zapisem. Wybierz jedną z czterech odpowiedzi".  | 
 Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot  | 
 
 - Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ó” i „u”, - Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”, - Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „h” i „ch”, - Doskonalenie stosowania zasad ortograficznych, - Systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych.  | 
| 
 06.05.2025r. Zajęcia świetlicowe  | 
 Jarmark możliwości - mieszamy trudności. Ortografia na wesoło. Kształtowanie znajomości zasad ortograficznych pisowni wyrazów z "ż", "rz", "u", "ó","h", "ch",poprzez ćwiczenia programu multimedialnego mTalent: "Znajdź pary takich samych obrazków i zapisz ich nazwy", "Uzupełnij luki właściwymi literami, tak aby powstało poprawne zdanie", "Znajdź różnice między obrazkami:, "Z rozsypanki literowej ułóż wyrazy i wpisz je we właściwe miejsca", "Zagraj w zegar ortograficzny. Podpisz to pole na które trafisz", "Odgadnij o jakie wyrazy chodzi. zastanów się nad ich prawidłowym zapisem. Wybierz jedną z czterech odpowiedzi".  | 
 Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6 Jadwiga Kot  | 
 - Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ó” i „u”, - Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”, - Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „h” i „ch”, - Doskonalenie stosowania zasad ortograficznych, - Systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych.  | 
| 
 06.05.2025r. Zajęcia terapeutyczne  | 
 Rysowanie w kratkach według wskazówek, łączenie kropek według wzorów, odczytywanie zaszyfrowanych zdań, wyznaczanie granicy zdania, podział ciągu literowego na wyrazy- praca z programem mTalent  | 
 Klasa VI Elżbieta Placzyńska 
  | 
 - Doskonalenie percepcji wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo słuchowej - Wzmacnianie poczucia pewności siebie, - Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.  | 
| 
 07.05.2025 r. Zajęcia z pedagogiem  | 
 Ćwiczenia syntezy słuchowej: dziecko słyszy wyraz podzielony na sylaby lub głoski (np. „ma-ta”) i łączy je w całość, np. wskazując obrazek lub nazywając przedmiot. Ćwiczenia analizy słuchowej: dziecko dzieli wyraz na sylaby lub głoski, np. klaśnie w dłonie dzieląc słowo na sylaby lub przesuwa pionki odpowiadające głoskom. Tworzenie łańcuszków słownych – dziecko wymienia słowa, które zaczynają się na ostatnią głoskę poprzedniego wyrazu (np. „sok” – „kot” – „tor”), co ćwiczy płynność i świadomość fonologiczną.  | 
 Eduterapeutica Lux SPE 1-3 Anna Pidanty  | 
 - Rozwijanie zdolności społeczne i wzmacnianie więzi z rówieśnikami, - Rozwijanie świadomości fonologicznej, co jest fundamentem nauki czytania i pisania.  | 
| 
 08.05.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Moc emocji – jak powstają i jaki mają wpływ na nasze życie? Wykorzystanie ćwiczeń pt. "Rozpoznawanie emocji: 1,2" ; "Kontrola emocji - puzzle, wersja 1,2 ", "Kontrola emocji - Odsłaniaj obrazek - wersja 1,2" oraz "Kontrola emocji - co można zrobić zamiast" z programu Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT.  | 
 Klasa I Jadwiga Kot  | 
 - Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje, - Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie, - Umiejętność radzenia sobie z nimi.  | 
| 
 08.05.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Perskie oko - ćwiczenia percepcji wzrokowej: Sylaby otwarte z literą B - znajdź i zaznacz sylabę BA, BO, BU, BE, BI, BY", "Połącz w pary takie same sylaby", "Pokoloruj zgodnie z kluczem", w oparciu o program multimedialny mTalent pozyskany w ramach programu Aktywna tablica  | 
 Oddział przedszkolny Jadwiga Kot  | 
 - Usprawnianie funkcji wzrokowych, - Kształtowanie sprawnego rozpoznawania liter, sylab i dostrzeganie drobnych różnic między nimi, - Rozwój pamięci wzrokowej, - Usprawnienie koordynacji wzrokowo-ruchowej i czasowo-przestrzennej.  | 
| 
 08.05.2025r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Gimnastyka buzi i języka. Co nie pasuje? Sejfy - doskonalenie artykulacji oraz pamięci wzrokowej z programem Edutarapeutica Lux.  | 
 Grupa VII Elżbieta Placzyńska 
  | 
 - Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Rozwijanie wypowiedzi ustnej - Usprawnianie pamięci wzrokowej - Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej  | 
| 
 09.05.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Słowa i teksty - czytanie ze zrozumieniem fragmentu tekstu pt. „Urodzinowy prezent” i uzupełnianie interaktywnych zadań dotyczących tekstu z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica.  | 
 Klasa IV (Franciszek Dobroń, Amelia Cyran) Jadwiga Kot  | 
 - Lepsze zrozumienie czytanego tekstu, - Sprawniejsze wydobycie istotnych informacji, - Poprawa pamięci i koncentracji podczas czytania, - Umożliwia lepsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, - Pozwala na skuteczniejsze rozwiązywanie problemów oraz analizowanie sytuacji.  | 
| 
 12.05.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Słowa i teksty - czytanie ze zrozumieniem fragmentu tekstu pt. „Urodzinowy prezent” i uzupełnianie interaktywnych zadań dotyczących tekstu z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica.  | 
 Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot  | 
 - Lepsze zrozumienie czytanego tekstu, - Sprawniejsze wydobycie istotnych informacji, - Poprawa pamięci i koncentracji podczas czytania, - Umożliwia lepsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, - Pozwala na skuteczniejsze rozwiązywanie problemów oraz analizowanie sytuacji.  | 
| 
 15.05.2025r. Zajęcia z pedagogiem  | 
 Gry dźwiękowe – „Znajdź dźwięk”. Uczniowie uczestniczą w grze, w której dopasowują dźwięki do odpowiednich obrazków lub przedmiotów. Ta aktywność pomoże w rozwijaniu umiejętności słuchowych oraz koordynacji wzrokowo-słuchowej.  | 
 Eduterapeutica Lux - Trenuj ucho, klasa I Anna Pidanty  | 
 - Pomoc w nauce czytania,  | 
| 
 16.05.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Słowa i teksty - czytanie ze zrozumieniem fragmentu tekstu pt. „Warownia Kmitów na Górze Sobień" i uzupełnianie interaktywnych zadań dotyczących tekstu: "Ułóż puzzle. Odpowiedz, jak warownia wyglądała kiedyś, a jak wygląda dziś", "Połącz hasła z pasującymi definicjami", "Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ określ, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe.", Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ odpowiedz na pytania lub dokończ zdania tak, by były prawdziwe. ", "Uzupełnij w tekście brakujące wyrazy" z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica.  | 
 Klasa IV (Franciszek Dobroń, Amelia Cyran) Jadwiga Kot  | 
 - Lepsze zrozumienie czytanego tekstu, - Sprawniejsze wydobycie istotnych informacji, - Poprawa pamięci i koncentracji podczas czytania, - Umożliwia lepsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, - Pozwala na skuteczniejsze rozwiązywanie problemów oraz analizowanie sytuacji.  | 
| 
 19.05.2025r.  | 
 Główka pracuje - mózg trenuje!. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi: "Przyjrzyj się uważnie przedmiotom, które zobaczysz w świetle latarki. Zapamiętaj ich jak najwięcej" - poziom 2", "Ułóż składniki pizzy w kolejności zgodnej z instrukcją kucharza", "Zaznacz 3 elementy, które nie pasują do ilustracji", "Zaznacz zapamiętane liczby", "Wysłuchaj nagrania i przyjrzyj się uważnie numerom na bramkach", "Zapamiętaj rozmieszczenie wyrazów i odwzoruj je, gdy wyrazy znikną." Zaznacz jak najszybciej właściwy obrazek", " w oparciu o program multimedialny Mtalent pozyskany w ramach programu Aktywna tablica.  | 
 Uczeń klasy V - Piotr Pawlik Jadwiga Kot  | 
 - Większa zdolność koncentracji uwagi, - Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych), - Wzrost motywacji do nauki, - Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego, - Kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania, - Wzrost wiary we własne możliwości, - Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki.  | 
| 
 20.05.2025r. Zajęcia świetlicowe  | 
 Główka pracuje - mózg trenuje!. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi w oparciu o program multimedialny Mtalent pozyskany w ramach programu Aktywna tablica.  | 
 Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6 Jadwiga Kot  | 
 - Większa zdolność koncentracji uwagi, - Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych), - Wzrost motywacji do nauki, - Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego, - Kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania, - Wzrost wiary we własne możliwości, Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki.  | 
| 
 20.05.2025 r. 
 
  | 
 "Rusz głową" - ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową, pamięć i spostrzegawczość. Rozwijanie umiejętności słuchania innych. 
  | 
 Smartfloor Anna Pidanty 
  | 
 - Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.   | 
| 
 21.05.2025r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Biedroneczki- ćwiczenia oddechowe. Dopasowywanie podpisów do obrazków. Łowienie rybek z obrazkami, układanie zdań z danymi słowami. Domino logopedyczne.  | 
 Grupa IV Elżbieta Placzyńska 
  | 
 - Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Ćwiczenia oddechowe - Rozwijanie globalnego czytania - Uprawnianie percepcji wzrokowej - Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej. - Rozwijanie logicznego myślenia  | 
| 
 21.05.2025r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Biedroneczki- ćwiczenia oddechowe. Dopasowywanie podpisów do obrazków. Łowienie rybek z obrazkami, układanie zdań z danymi słowami. Domino logopedyczne.  | 
 Grupa VI Elżbieta Placzyńska 
  | 
 - Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Ćwiczenia oddechowe - Rozwijanie globalnego czytania - Uprawnianie percepcji wzrokowej - Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej. - Rozwijanie logicznego myślenia  | 
| 
 22.05.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Jarmark możliwości - mieszamy trudności. Ortografia na wesoło z wykorzystaniem ćwiczeń: "Znajdź pary takich samych obrazków i zapisz ich nazwy", "Uzupełnij luki właściwymi literami, tak aby powstało poprawne zdanie", "Znajdź różnice między obrazkami:, "Z rozsypanki literowej ułóż wyrazy i wpisz je we właściwe miejsca", "Zagraj w zegar ortograficzny. Podpisz to pole na które trafisz", "Odgadnij o jakie wyrazy chodzi. zastanów się nad ich prawidłowym zapisem. Wybierz jedną z czterech odpowiedzi"- programu multimedialnego mTalent pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy.  | 
 Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik Jadwiga Kot  | 
 - Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ó” i „u”, - Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”, - Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „h” i „ch”, - Doskonalenie stosowania zasad ortograficznych, - Systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych.  | 
| 
 22.05.2025r. Pedagog specjalny  | 
 Słowa i teksty - czytanie ze zrozumieniem fragmentu tekstu pt. „Urodzinowy prezent” i uzupełnianie interaktywnych zadań dotyczących tekstu z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica.  | 
 Grupa uczniów klasy 4 (Julia Fornal, Zuzanna Stanowska) Jadwiga Kot  | 
 - Lepsze zrozumienie czytanego tekstu, - Sprawniejsze wydobycie istotnych informacji, - Poprawa pamięci i koncentracji podczas czytania, - Umożliwia lepsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, - Pozwala na skuteczniejsze rozwiązywanie problemów oraz analizowanie sytuacji.  | 
| 
 23.05.2025r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Gimnastyka buzi i języka. Połącz w pary. Memory z programem Eduterapeutica Lux Logopedia.  | 
 Grupa VII Elżbieta Placzyńska 
  | 
 - Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Uprawnianie pamięci wzrokowej - Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej. - Rozwijanie wypowiedzi ustnej -  | 
| 
 23.05.2025r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Gimnastyka buzi i języka. Połącz w pary. Memory z programem Eduterapeutica Lux Logopedia.  | 
 Grupa VIII Elżbieta Placzyńska 
  | 
 - Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Uprawnianie pamięci wzrokowej - Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej. - Rozwijanie wypowiedzi ustnej  | 
| 
 23.05.2025r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Gimnastyka buzi i języka. Połącz w pary. Układanie zdań z podanymi wyrazami- rozwijanie słownictwa. Memory z programem Eduterapeutica Lux Logopedia  | 
 Grupa IV Elżbieta Placzyńska 
  | 
 - Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Rozwijanie słownictwa - Uprawnianie pamięci wzrokowej - Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej.  | 
| 
 23.05.2025r. Zajęcia logopedyczne  | 
 Gimnastyka buzi i języka. Połącz w pary. Układanie zdań z podanymi wyrazami- rozwijanie słownictwa. Memory z programem Eduterapeutica Lux Logopedia  | 
 Grupa IV Elżbieta Placzyńska 
  | 
 - Usprawnianie narządów artykulacyjnych - Rozwijanie słownictwa - Uprawnianie pamięci wzrokowej - Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej.  | 
| 
 23.05.2025r. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze  | 
 Korzystamy z materiałów dydaktycznych - praca z komputerem, wykorzystanie interaktywnych zadań dotyczących tekstu z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica.  | 
 Klasa V Barbara Kopiecka  | 
 - utrwalenie pojęć związanych z literaturą, -rozwijanie wiedzy o języku, - zgodne współdziałanie w grupie,  |