Wykaz godzin realizowanych w ramach programu „Aktywna tablica” za miesiąc maj 2025 roku

 

WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”

ZA MIESIĄC MAJ  2025 ROKU

 

DATA

PROWADZONEJ LEKCJI

i

RODZAJ ZAJĘĆ

TEMAT

ZAJĘĆ

 

KLASA

/

OSOBA

PROWADZĄCA

EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ

 

05.05.2025r.

Pedagog specjalny

Jarmark możliwości - mieszamy trudności. Ortografia na wesoło. Kształtowanie znajomości zasad ortograficznych pisowni wyrazów z "ż", "rz", "u", "ó","h", "ch",poprzez ćwiczenia programu multimedialnego mTalent: "Znajdź pary takich samych obrazków i zapisz ich nazwy", "Uzupełnij luki właściwymi literami, tak aby powstało poprawne zdanie", "Znajdź różnice między obrazkami:, "Z rozsypanki literowej ułóż wyrazy i wpisz je we właściwe miejsca", "Zagraj w zegar ortograficzny. Podpisz to pole na które trafisz", "Odgadnij o jakie wyrazy chodzi. zastanów się nad ich prawidłowym zapisem. Wybierz jedną z czterech odpowiedzi".

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

 

-         Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ó” i „u”,

-         Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”,

-         Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „h” i „ch”,

-         Doskonalenie stosowania zasad ortograficznych,

-         Systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych.

06.05.2025r.

Zajęcia świetlicowe

Jarmark możliwości - mieszamy trudności. Ortografia na wesoło. Kształtowanie znajomości zasad ortograficznych pisowni wyrazów z "ż", "rz", "u", "ó","h", "ch",poprzez ćwiczenia programu multimedialnego mTalent: "Znajdź pary takich samych obrazków i zapisz ich nazwy", "Uzupełnij luki właściwymi literami, tak aby powstało poprawne zdanie", "Znajdź różnice między obrazkami:, "Z rozsypanki literowej ułóż wyrazy i wpisz je we właściwe miejsca", "Zagraj w zegar ortograficzny. Podpisz to pole na które trafisz", "Odgadnij o jakie wyrazy chodzi. zastanów się nad ich prawidłowym zapisem. Wybierz jedną z czterech odpowiedzi".

Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6

Jadwiga Kot

-         Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ó” i „u”,

-         Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”,

-         Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „h” i „ch”,

-         Doskonalenie stosowania zasad ortograficznych,

-         Systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych.

06.05.2025r.

Zajęcia terapeutyczne

Rysowanie w kratkach według wskazówek, łączenie kropek według wzorów, odczytywanie zaszyfrowanych zdań, wyznaczanie granicy zdania, podział ciągu literowego na wyrazy- praca z programem mTalent

Klasa VI

Elżbieta Placzyńska

 

-        Doskonalenie percepcji wzrokowej oraz koordynacji wzrokowo słuchowej

-         Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

-        Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

07.05.2025 r.

Zajęcia z pedagogiem

Ćwiczenia syntezy słuchowej: dziecko słyszy wyraz podzielony na sylaby lub głoski (np. „ma-ta”) i łączy je w całość, np. wskazując obrazek lub nazywając przedmiot. Ćwiczenia analizy słuchowej: dziecko dzieli wyraz na sylaby lub głoski, np. klaśnie w dłonie dzieląc słowo na sylaby lub przesuwa pionki odpowiadające głoskom. Tworzenie łańcuszków słownych – dziecko wymienia słowa, które zaczynają się na ostatnią głoskę poprzedniego wyrazu (np. „sok” – „kot” – „tor”), co ćwiczy płynność i świadomość fonologiczną.

Eduterapeutica Lux SPE 1-3

Anna Pidanty

- Rozwijanie zdolności społeczne i wzmacnianie więzi z rówieśnikami,

- Rozwijanie świadomości fonologicznej, co jest fundamentem nauki czytania i pisania.

08.05.2025r.

Pedagog specjalny

Moc emocji – jak powstają i jaki mają wpływ na nasze życie? Wykorzystanie ćwiczeń pt. "Rozpoznawanie emocji: 1,2" ; "Kontrola emocji - puzzle, wersja 1,2 ", "Kontrola emocji - Odsłaniaj obrazek - wersja 1,2"  oraz "Kontrola emocji - co można zrobić zamiast" z programu Kompetencje emocjonalno - społeczne - AT.

Klasa I

Jadwiga Kot

- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,

- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,

-         Umiejętność radzenia sobie z nimi.

08.05.2025r.

Pedagog specjalny

Perskie oko - ćwiczenia percepcji wzrokowej: Sylaby otwarte z literą B - znajdź i zaznacz sylabę BA, BO, BU, BE, BI, BY", "Połącz w pary takie same sylaby", "Pokoloruj zgodnie z kluczem", w oparciu o program multimedialny mTalent pozyskany w ramach programu Aktywna tablica

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

-         Usprawnianie funkcji wzrokowych,

-         Kształtowanie  sprawnego rozpoznawania liter, sylab i dostrzeganie drobnych różnic między nimi,

-         Rozwój pamięci wzrokowej,

-         Usprawnienie koordynacji wzrokowo-ruchowej i czasowo-przestrzennej.

08.05.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka buzi i języka. Co nie pasuje? Sejfy - doskonalenie artykulacji oraz pamięci wzrokowej z programem Edutarapeutica Lux.

Grupa VII

Elżbieta Placzyńska

 

-         Usprawnianie narządów artykulacyjnych

-         Rozwijanie wypowiedzi ustnej

-         Usprawnianie pamięci wzrokowej

-         Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej

09.05.2025r.

Pedagog specjalny

Słowa i  teksty - czytanie ze zrozumieniem fragmentu tekstu pt. „Urodzinowy prezent” i uzupełnianie interaktywnych zadań dotyczących tekstu z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica.

Klasa IV (Franciszek Dobroń, Amelia Cyran)

Jadwiga Kot

-         Lepsze zrozumienie czytanego  tekstu,

-         Sprawniejsze wydobycie istotnych informacji,

-         Poprawa pamięci i koncentracji podczas‍ czytania,

-         Umożliwia ‍lepsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie​ umiejętności logicznego myślenia,

-         Pozwala na ‌skuteczniejsze rozwiązywanie problemów oraz analizowanie sytuacji.

12.05.2025r.

Pedagog specjalny

Słowa i  teksty - czytanie ze zrozumieniem fragmentu tekstu pt. „Urodzinowy prezent”  i uzupełnianie interaktywnych zadań dotyczących tekstu z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica.

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-         Lepsze zrozumienie czytanego  tekstu,

-         Sprawniejsze wydobycie istotnych informacji,

-         Poprawa pamięci i koncentracji podczas‍ czytania,

-         Umożliwia ‍lepsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie​ umiejętności logicznego myślenia,

-         Pozwala na ‌skuteczniejsze rozwiązywanie problemów oraz analizowanie sytuacji.

15.05.2025r.

Zajęcia z pedagogiem

Gry dźwiękowe – „Znajdź dźwięk”. Uczniowie uczestniczą w grze, w której dopasowują dźwięki do odpowiednich obrazków lub przedmiotów. Ta aktywność pomoże w rozwijaniu umiejętności słuchowych oraz koordynacji wzrokowo-słuchowej.

Eduterapeutica Lux - Trenuj ucho, klasa I

Anna Pidanty

- Pomoc w nauce czytania,
-Rozwijanie zdolności społecznych
i wzmacnianie więzi z rówieśnikami.

16.05.2025r.

Pedagog specjalny

Słowa i  teksty - czytanie ze zrozumieniem fragmentu tekstu pt. „Warownia Kmitów na Górze Sobień" i uzupełnianie interaktywnych zadań dotyczących tekstu:

"Ułóż puzzle. Odpowiedz, jak warownia wyglądała kiedyś, a jak wygląda dziś", "Połącz hasła z pasującymi definicjami", "Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ określ, które zdania są prawdziwe, a które fałszywe.", Na podstawie informacji zawartych w tekście WAROWNIA KMITÓW NA GÓRZE SOBIEŃ odpowiedz na pytania lub dokończ zdania tak, by były prawdziwe. ", "Uzupełnij w tekście brakujące wyrazy" z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica.

Klasa IV (Franciszek Dobroń, Amelia Cyran)

Jadwiga Kot

-         Lepsze zrozumienie czytanego  tekstu,

-         Sprawniejsze wydobycie istotnych informacji,

-         Poprawa pamięci i koncentracji podczas‍ czytania,

-         Umożliwia ‍lepsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie​ umiejętności logicznego myślenia,

-         Pozwala na ‌skuteczniejsze rozwiązywanie problemów oraz analizowanie sytuacji.

19.05.2025r.

Główka pracuje - mózg trenuje!. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi: "Przyjrzyj się uważnie przedmiotom, które zobaczysz w świetle latarki. Zapamiętaj ich jak najwięcej" - poziom 2", "Ułóż składniki pizzy w kolejności zgodnej z instrukcją kucharza", "Zaznacz 3 elementy, które nie pasują do ilustracji", "Zaznacz zapamiętane liczby", "Wysłuchaj nagrania i przyjrzyj się uważnie numerom na bramkach", "Zapamiętaj rozmieszczenie wyrazów i odwzoruj je, gdy wyrazy znikną." Zaznacz jak najszybciej właściwy obrazek", "  w oparciu o program multimedialny  Mtalent pozyskany w ramach programu Aktywna tablica.

Uczeń klasy V - Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

-         Większa zdolność koncentracji uwagi,

-         Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych),

-         Wzrost motywacji do nauki,

-         Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego,

-         Kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania,

-         Wzrost wiary we własne możliwości,

-         Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki.

20.05.2025r.

Zajęcia świetlicowe

Główka pracuje - mózg trenuje!. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi w oparciu o program multimedialny  Mtalent pozyskany w ramach programu Aktywna tablica.

Zajęcia świetlicowe – grupy 4- 6

Jadwiga Kot

-         Większa zdolność koncentracji uwagi,

-         Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych),

-         Wzrost motywacji do nauki,

-         Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego,

-         Kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania,

-         Wzrost wiary we własne możliwości,

Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki.

20.05.2025 r.

 

 

"Rusz głową" - ćwiczymy koordynację wzrokowo-ruchową, pamięć i spostrzegawczość. Rozwijanie umiejętności słuchania innych.

 

Smartfloor

Anna Pidanty

 

- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Doskonalenie umiejętności słuchania.
- Doskonalenie współpracy w grupie.

21.05.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Biedroneczki- ćwiczenia oddechowe. Dopasowywanie podpisów do obrazków. Łowienie rybek z obrazkami, układanie zdań z danymi słowami. Domino logopedyczne.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

 

-         Usprawnianie narządów artykulacyjnych

-         Ćwiczenia oddechowe

-         Rozwijanie globalnego czytania

-         Uprawnianie percepcji wzrokowej

-         Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej.

-         Rozwijanie logicznego myślenia

21.05.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka narządów artykulacyjnych. Biedroneczki- ćwiczenia oddechowe. Dopasowywanie podpisów do obrazków. Łowienie rybek z obrazkami, układanie zdań z danymi słowami. Domino logopedyczne.

Grupa VI

Elżbieta Placzyńska

 

-         Usprawnianie narządów artykulacyjnych

-         Ćwiczenia oddechowe

-         Rozwijanie globalnego czytania

-         Uprawnianie percepcji wzrokowej

-         Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej.

-         Rozwijanie logicznego myślenia

22.05.2025r.

Pedagog specjalny

Jarmark możliwości - mieszamy trudności. Ortografia na wesoło z wykorzystaniem ćwiczeń: "Znajdź pary takich samych obrazków i zapisz ich nazwy", "Uzupełnij luki właściwymi literami, tak aby powstało poprawne zdanie", "Znajdź różnice między obrazkami:, "Z rozsypanki literowej ułóż wyrazy i wpisz je we właściwe miejsca", "Zagraj w zegar ortograficzny. Podpisz to pole na które trafisz", "Odgadnij o jakie wyrazy chodzi. zastanów się nad ich prawidłowym zapisem. Wybierz jedną z czterech odpowiedzi"- programu multimedialnego mTalent pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy.

Uczeń klasy III – Marcin Jaguścik

Jadwiga Kot

-         Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ó” i „u”,

-         Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”,

-         Kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „h” i „ch”,

-         Doskonalenie stosowania zasad ortograficznych,

-         Systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych.

22.05.2025r.

Pedagog specjalny

Słowa i  teksty - czytanie ze zrozumieniem fragmentu tekstu pt. „Urodzinowy prezent”  i uzupełnianie interaktywnych zadań dotyczących tekstu z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica.

Grupa uczniów klasy 4 (Julia Fornal, Zuzanna Stanowska)

Jadwiga Kot

-         Lepsze zrozumienie czytanego  tekstu,

-         Sprawniejsze wydobycie istotnych informacji,

-         Poprawa pamięci i koncentracji podczas‍ czytania,

-         Umożliwia ‍lepsze przyswajanie wiedzy i rozwijanie​ umiejętności logicznego myślenia,

-         Pozwala na ‌skuteczniejsze rozwiązywanie problemów oraz analizowanie sytuacji.

23.05.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka buzi i języka. Połącz w pary. Memory z programem Eduterapeutica Lux Logopedia.

Grupa VII

Elżbieta Placzyńska

 

-         Usprawnianie narządów artykulacyjnych

-         Uprawnianie pamięci wzrokowej

-         Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej.

-         Rozwijanie wypowiedzi ustnej

-          

23.05.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka buzi i języka. Połącz w pary. Memory z programem Eduterapeutica Lux Logopedia.

Grupa VIII

Elżbieta Placzyńska

 

-         Usprawnianie narządów artykulacyjnych

-         Uprawnianie pamięci wzrokowej

-         Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej.

-         Rozwijanie wypowiedzi ustnej

23.05.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka buzi i języka. Połącz w pary. Układanie zdań z podanymi wyrazami- rozwijanie słownictwa. Memory z programem Eduterapeutica Lux Logopedia

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

 

-         Usprawnianie narządów artykulacyjnych

-         Rozwijanie słownictwa

-         Uprawnianie pamięci wzrokowej

-         Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej.

23.05.2025r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka buzi i języka. Połącz w pary. Układanie zdań z podanymi wyrazami- rozwijanie słownictwa. Memory z programem Eduterapeutica Lux Logopedia

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

 

-         Usprawnianie narządów artykulacyjnych

-         Rozwijanie słownictwa

-         Uprawnianie pamięci wzrokowej

-         Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej.

23.05.2025r.

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

Korzystamy z materiałów dydaktycznych - praca z komputerem, wykorzystanie interaktywnych zadań dotyczących tekstu z wykorzystaniem programu multimedialnego mTalent, pozyskanego w ramach programu Aktywna Tablica.

Klasa V

Barbara Kopiecka

-         utrwalenie pojęć związanych z literaturą,                -rozwijanie wiedzy o języku, - zgodne współdziałanie w grupie,