Wykaz godzin realizowanych w ramach programu „Aktywna tablica” za miesiąc wrzesień 2025 roku

WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”

ZA MIESIĄC WRZESIEŃ  2025 ROKU

DATA

PROWADZONEJ LEKCJI

i

RODZAJ ZAJĘĆ

TEMAT

ZAJĘĆ

KLASA

/

OSOBA

PROWADZĄCA

EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ

02.09.2025 r.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Ćwiczenia grafomotoryczne oraz rozwijające motorykę małą w oparciu o program Eduterapeutica LUX-SPE1-3.

Klasy I-III

 

Urszula Nawrot

-wyrabianie sprawności grafomotorycznej,

-rysowanie po ekranie szlaczków, figur abstrakcyjnych oraz liter trzymając się linii,

-doskonalenie umiejętności koncentracji i starannego wykonania zadania .

03.09.2025 r.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Test umiejętności matematycznych- myślenie matematyczne: program Eduterapeutica LUX-SPE4-8.

Klasa V

 

Urszula Nawrot

-porównywanie elementów w zbiorach,

-uzupełnianie ciągów liczbowych w oparciu o zauważoną regułę,

-umiejętność liczenia z uwzględnieniem pytania,

-dobieranie odpowiedniego twierdzenia do ilustracji.

10.09.2025 r.

Zajęcia świetlicowe

Co pomaga nam utrzymać dobry stan zdrowia? II śniadanie ucznia. Zabawy z podłogą interaktywną SmartFloor. Bezpieczne odprowadzanie uczniów do autobusu szkolnego. 

Elżbieta Placzyńska

-      zwrócenie uwagi na aktywność ruchową jako element wpływający na dobry stan zdrowia

-      doskonalenie współpracy w grupie z wykorzystaniem interaktywnego dywanu,

-      niwelowanie dysfunkcji i uzupełnienie deficytów w zakresie pamięci, uwagi i koncentracji.

15.09.2025 r.

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze

Rachunek pamięciowy - tabliczka mnożenia w zakresie 100 z wykorzystaniem zadań  programu multimedialnego Eduterapeutica Lux 4-8 zakupionego w ramach Aktywnej tablicy: "Wstaw liczby do właściwych działań - poziom I i poziom II" - AT.

Klasa V

Jadwiga Kot

-        Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia i dzielenia liczb naturalnych w zakresie 100,

-        Kształtowanie logicznego myślenia,

- Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi.

 

17.09.2025 r.

Zajęcia świetlicowe

Bingo matematyczne- ćwiczymy tabliczkę mnożenia.

Kółko i krzyżyk- doskonalenie logicznego myślenia z wykorzystaniem podłogi SmartFloor.

Elżbieta Placzyńska

-         Rozwijanie logicznego myślenia

-         Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi

-         doskonalenie współpracy w grupie z wykorzystaniem interaktywnego dywanu

18.09.2025 r.

Pedagog specjalny

„W świecie emocji”. Dzieci poznają rodzaje emocji oraz nazywają je. Opisują twarze przedstawiające  poszczególne emocje w oparciu o ćwiczenie programu multimedialnego Eduterapeutica Lux - Kompetencje emocjonalno - społeczne- "Kontrola emocji - nazwy emocji" - AT.

Oddział przedszkolny

Jadwiga Kot

 

-Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

-Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, zdziwienie, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

- Poznawanie wyrazu twarzy przedstawiającego poszczególne emocje,

-      Kształtowanie wiary we własne możliwości i umiejętności.

18.09.2025 r.

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze

Rachunek pamięciowy - tabliczka mnożenia w zakresie 100 z wykorzystaniem zadań  programu multimedialnego Eduterapeutica Lux 4-8 zakupionego w ramach Aktywnej tablicy: "Wstaw liczby do właściwych działań - poziom I i poziom II" - AT.

Klasa VI

Jadwiga Kot

-        Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia i dzielenia liczb naturalnych w zakresie 100,

-        Kształtowanie logicznego myślenia,

- Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi.

 

18.09.2025 r.

Pedagog specjalny

"W świecie emocji - rodzaje emocji, ich charakterystyka"  w oparciu o ćwiczenia programu multimedialnego Eduterapeutica Lux - Kompetencje emocjonalno-społeczne  "Historyjka o emocjach - wersja 1,2,3"- AT.

Klasa II

Jadwiga Kot

-Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

-Nazywanie emocji np. smutek, złość, zdziwienie, strach,  radość,

- Poznawanie wyrazu twarzy przedstawiającego poszczególne emocje.

 

18.09.2025 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

„Nasze emocje – tworzymy książeczkę uczuć”. Zabawa „pokaż emocję” (mimika, gest, głos). Rysowanie emocji. Wspólne stworzenie „książki emocji”.

Klasa I, 

Anna Pidanty

Eduterapeutica Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła.

- wspieranie i budowanie relacji w grupie,
- rozpoznawanie i nazywanie emocji

22.09.2025 r.

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze

Rachunek pamięciowy - tabliczka mnożenia w zakresie 100 z wykorzystaniem zadań  programu multimedialnego Eduterapeutica Lux 4-8 zakupionego w ramach Aktywnej tablicy: "Wstaw liczby do właściwych działań - poziom I i poziom II" - AT.

Klasa IV

Jadwiga Kot

-        Kształtowanie umiejętności poprawnego mnożenia i dzielenia liczb naturalnych w zakresie 100,

-        Kształtowanie logicznego myślenia,

- Kształtowanie spostrzegawczości i koncentracji uwagi.

 

23.09.2025 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

"Haapy stones" i "W krainie kolorów" - zajęcia z wykorzystaniem Interaktywnej podłogi

Oddział przedszkolny
Anna Pidanty
SmartFloor

- wspieranie rozwoju emocjonalnego, społecznego i poznawczego dziecka;
- dzieci uczą się rozpoznawać, wyrażać i kontrolować emocje, co wspiera ich harmonijny rozwój i buduje kompetencje kluczowe w relacjach z innymi.

25.09.2025 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

 "Budowanie umiejętności komunikacji, współpracy i radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych" 

Klasa I

Anna Pidanty

Eduterapeutica Lux

- wspieranie rozwoju kluczowych kompetencji społecznych i emocjonalnych, co jest szczególnie istotne w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- zajęcia z wykorzystaniem Eduterapeutica Lux są mniej męczące dla uczniów, ponieważ mają formę zabawy, co sprzyja lepszemu przyswajaniu wiedzy i umiejętności.

25.09.2015 r.

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze

Ćwiczymy znajomość zasad ortograficznych w oparciu o ćwiczenia interaktywne: „Reguły ortograficzne”, … i karty pracy "Eduterapeutica Lux- SPE 4-8",pozyskane w ramach programu Aktywna tablica.

Klasa VI

Jadwiga Kot

- kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ó” i „u”,

- kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”,

- doskonalenie stosowania zasad ortograficznych,

- systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych.

 

29.09.2015 r.

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze

Ćwiczymy znajomość zasad ortograficznych w oparciu o ćwiczenia interaktywne: „Reguły ortograficzne”, … i karty pracy "Eduterapeutica Lux- SPE 4-8",pozyskane w ramach programu Aktywna tablica.

Klasa V

Jadwiga Kot

- kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ó” i „u”,

- kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”,

- doskonalenie stosowania zasad ortograficznych,

- systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych.

30.09.2025 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

 "Haapy stones" i "W krainie kolorów" - zajęcia z wykorzystaniem Interaktywnej podłogi SmartFloor.Wyrażamy emocje muzyką. Ekspresja emocji przez dźwięk i ruch. Zabawy rytmiczne (klaskanie, tupanie), improwizacje ruchowo-muzyczne, granie na instrumentach. Pomoce - bębenki, tamburyny, marakasy. 

Oddział przedszkolny

Anna Pidanty
SmartFloor

- rozumienie intencji i mowy ciała innych uczestników zajęć,

- wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z różnych źródeł,
- doskonalenie pracy i współpracy w grupie z wykorzystaniem interaktywnego dywanu, - niwelowanie dysfunkcji i uzupełnienie deficytów w zakresie pamięci, uwagi i koncentracji.