Wykaz godzin realizowanych w ramach programu „Aktywna tablica” za miesiąc październik 2025 roku

WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”

ZA MIESIĄC PAŹDZIERNIK  2025 ROKU

 

DATA

PROWADZONEJ LEKCJI

i

RODZAJ ZAJĘĆ

TEMAT

ZAJĘĆ

KLASA

/

OSOBA

PROWADZĄCA

EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ

01.10.2025 r.

Edukacja zdrowotna

Zdrowie psychiczne - siła, która pomaga żyć. Ćwiczenia interaktywne: „Rozpoznawanie emocji – wersja 1,2,3,4”, „ Co czują inni – wersja 1,2”, z programu multimedialnego Eduterapeutica Lux, pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy.

Klasa V

Jadwiga Kot

- Świadomość, czym jest zdrowie psychiczne,

- Znajomość działań sprzyjających zdrowiu psychicznemu: sen, odpoczynek, relacje, ruch, odpoczynek i poczucie bezpieczeństwa,

- Rozwijanie postaw empatycznych,

Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich,

-Kontrola emocji w różnych sytuacjach,

-Kształtowanie integracji w grupie.

02.10.2025 r.

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze

Zadania tekstowe - działania na liczbach naturalnych i myślenie operacyjne w oparciu o  ćwiczenia interaktywne  programu multimedialnego Eduterapeutica Lux 4-8, pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy: "Poukładaj w kolejności",  "Dodawaj lub odejmuj pudełka - wersja I,II,III".

Klasa VI

Jadwiga Kot

- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania liczb naturalnych,

- rozwijanie logicznego myślenia,

- kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych.

02.10.2025 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

Jak przekształcać porażkę w sukces? Praca zespołowa nad wyzwaniami. Zabawy: Budowanie mostu z ograniczonych materiałów; Wieża z kubków z utrudnieniami.

 

Klasa I

Anna Pidanty

AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła.

- Rozpoznawanie i nazywanie emocji towarzyszących sytuacjom kryzysowym,
- Umiejętność współpracy w grupie.

07.09.2025 r.

Zajęcia z pedagogiem specjalnym

 

 

 

 

 

 

Komunikacja skuteczna: aktywne słuchanie i odzwierciedlanie – jak naprawdę słyszeć innych.

Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania poprzez ćwiczenia odzwierciedlania myśli i uczuć rozmówcy, aby poprawić porozumiewanie się i zrozumienie.

Klasa VII

Anna Pidanty

AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła.

- Uczniowie rozpoznają i wyrażają swoje potrzeby w sposób konstruktywny;

- Zwracają uwagę na potrzeby innych i starają się je zrozumieć;

- Aktywnie słuchają i empatycznie podchodzą do innych,

- Potrafią współpracować w grupie z szacunkiem dla różnorodnych potrzeb.

07.10.2025 r.

Edukacja zdrowotna

Emocje – sygnały z naszego wnętrza.

Klasa VII

Jadwiga Kot

Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich,

Kontrola emocji w różnych sytuacjach,

Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami,

Wzmacnianie poczucia pewności siebie,

Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności,

Rozwijanie postaw empatycznych,

Wzajemne poznawanie się,

Usprawnianie komunikacji i przekazu informacji,

Kształtowanie świadomości różnorodności charakterów w grupie, zainteresowań rówieśników.

08.10.2025 r.

Zajęcia świetlicowe

Interaktywne gry i zabawy rozwijające koncentrację w oparciu o program Eduterapeutica LUX- SPE 1-3. Bezpieczne odprowadzanie uczniów do autobusu szkolnego.

Elżbieta Placzyńska

Usprawnianie koncentracji uwagi

Ćwiczenia koordynacji wzrokowo ruchowej

09.10.2025 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

Respektowanie potrzeb innych – uczymy się kompromisu. Zabawa „Wspólny obraz”, „Co robimy dziś?”.

Klasa I,

Anna Pidanty

Eduterapeutica Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła.

- wspieranie i budowanie relacji w grupie,
- rozpoznawanie i nazywanie emocji

09.10.2025 r.

Pedagog specjalny

 

Dzieciaki - Bystrzaki -kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i radzenia sobie z nimi poprzez ćwiczenia rozwijające  koncentrację i uważność w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica - Trenuj Ucho!, pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy: "Rozpoznawanie głosek - piórka 1,2,3", "Statek piracki".

Klasa II i III

Jadwiga Kot

Większa zdolność koncentracji uwagi,

Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych),

Znajomość głosek: samogłosek i spółgłosek,

Wzrost motywacji do nauki,

Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego,

Wzrost wiary we własne możliwości,

Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki.

09.10.2025 r.

Pedagog specjalny

 

Kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i radzenia sobie z nimi poprzez ćwiczenia rozwijające  koncentrację i uważność w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica - Trenuj Ucho!, pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy: "Rozpoznawanie głosek - piórka 1,2,3", "Statek piracki".

Klasa VII – Maria Nabiałkowska

Jadwiga Kot

Większa zdolność koncentracji uwagi,

Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych),

Znajomość głosek: samogłosek i spółgłosek,

Wzrost motywacji do nauki,

Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego,

Wzrost wiary we własne możliwości,

Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki.

09.10.2025 r.

Pedagog specjalny

 

Kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i radzenia sobie z nimi poprzez ćwiczenia rozwijające  koncentrację i uważność w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica - Trenuj Ucho!, pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy: "Rozpoznawanie głosek - piórka 1,2,3", "Statek piracki".

Piotr Pawlik

Jadwiga Kot

Większa zdolność koncentracji uwagi,

Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych),

Znajomość głosek: samogłosek i spółgłosek,

Wzrost motywacji do nauki,

Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego,

Wzrost wiary we własne możliwości,

Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki.

13.10.2025 r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka buzi i języka z programem Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.

Grupa VI

Elżbieta Placzyńska

Usprawnianie narządów artykulacyjnych

Doskonalenie percepcji słuchowej

13.10.2025 r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka buzi i języka. Połącz w pary- ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz. Sejfy- ćwiczenie pamięci z programem Eduterapeutica Lux Logopedia.

Grupa III

Elżbieta Placzyńska

Usprawnianie narządów artykulacyjnych

Doskonalenie poprawnej artykulacji

Usprawnianie pamięci wzrokowej

Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej

13.10.2025 r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka buzi i języka. Połącz w pary- ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz. Sejfy- ćwiczenie pamięci z programem Eduterapeutica Lux Logopedia.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

Usprawnianie narządów artykulacyjnych

Doskonalenie poprawnej artykulacji

Usprawnianie pamięci wzrokowej

Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej

15.10.2025 r.

Edukacja zdrowotna

 

Jak rozpoznawać emocje w ciele i umyśle?

Klasa V

Jadwiga Kot

Identyfikowanie emocji i nazywanie ich,

Świadomość ciała w tym wyrazu twarzy w poszczególnych  sytuacjach,

Kontrola emocji w różnych sytuacjach,

Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami,

Znajomość technik radzenia sobie z emocjami.

15.10.2025 r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka buzi i języka. Połącz w pary- ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz. Sejfy- ćwiczenie pamięci z programem Eduterapeutica Lux Logopedia.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

Usprawnianie narządów artykulacyjnych

Doskonalenie poprawnej artykulacji

Usprawnianie pamięci wzrokowej

Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej

16.10.2025 r.

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze

Ćwiczymy znajomość zasad ortograficznych pisowni  wyrazów z "ż", "rz" w oparciu o ćwiczenia interaktywne: "Reguły ortograficzne", "Uzupełnij lukę - jak napisać dany wyraz rz - ż - poziom I, II, III", pozyskane w ramach programu Aktywna tablica.

Klasa VI

Jadwiga Kot

- kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”,

- doskonalenie stosowania zasad ortograficznych w pisemnych formach wypowiedzi,

- systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych.

poprawność językowa,

umiejętność klarownego wyrażania myśli, co jest istotne zarówno w życiu codziennym, jak i zawodowym.

16.10.2025 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne,

Przyjazne komunikaty – jak mówić, by być zrozumianym. Ćwiczenia: „Mów to inaczej” – zamiana komunikatów na uprzejme; „Ciepłe słowa” – mówienie miłych rzeczy o innych; „Telefon z uśmiechem” – przekazywanie wiadomości przyjaznym tonem.

klasa I

Anna Pidanty

Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

- uczniowie powinni rozpoznawać i nazywać emocje odczuwane w różnych sytuacjach rówieśniczych;

- odróżniać słowa wspierające od raniących oraz świadomie używać języka budującego pozytywne relacje;
- reagować asertywnie w sytuacjach, gdy ktoś używa raniących słów; rozpoznać zaborczą przyjaźń.

17.10.2024 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

 

 

Moje mocne strony i budowanie pewności siebie Cel: Wzmacnianie pozytywnej samooceny. Metody: Praca indywidualna — dzienniczek sukcesów, praca w grupach.

Klasa VIII

Anna Pidanty

Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła.

- Uczniowie rozpoznają i nazywają emocje towarzyszące sytuacjom kryzysowym.

-Formułują konstruktywną informację zwrotną.

- Rozumieją jak efektywna komunikacja może rozwiązywać problemy i łagodzić napięcia.

-Lepiej współpracują w grupie oraz wzmacniają umiejętności interpersonalne.

20.10.2025 r.

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze

Ćwiczymy znajomość zasad ortograficznych pisowni  wyrazów z "ż", "rz" w oparciu o ćwiczenia interaktywne: "Reguły ortograficzne", "Uzupełnij lukę - jak napisać dany wyraz rz - ż - poziom I, II, III", pozyskane w ramach programu Aktywna tablica.

Klasa IV

Jadwiga Kot

- kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”,

- doskonalenie stosowania zasad ortograficznych w pisemnych formach wypowiedzi,

- systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych.

poprawność językowa,

umiejętność klarownego 
wyrażania myśli, co jest istotne zarówno w życiu codziennym, jak i zawodowym.

21.10.2025 r.

Zajęcia rewalidacyjne

W świecie emocji – uczę się rozumieć siebie i innych. Gry i zabawy ruchowe z wykorzystaniem podłogi interaktywnej.

Klasa VII

Monika Foltyn

- Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich,

- Kontrola emocji w różnych sytuacjach,

- Rozwój koordynacji ruchowej.

21.10.2025 r.

Zajęcia świetlicowe

Gry i zabawy zespołowe doskonalące refleks, koordynację i spostrzegawczość z wykorzystaniem podłogi interaktywnej SmartFloor. Bezpieczne odprowadzanie uczniów do autobusu szkolnego.

Elżbieta Placzyńska

ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość

usprawnianie koordynacji wzrokowo- ruchowej

uczenie współdziałania w grupie

 

21.10.2025 r.

Edukacja zdrowotna

 

Co myślę, co czuję jak reaguję - czyli o wpływie emocji na ciało i zachowanie.

Klasa VII

Jadwiga Kot

- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych,

- Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość,

- Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje,

- Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie,

Umiejętność radzenia sobie z nimi.

21.10.2025 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

Razem w grupie. Wzmacnianie współpracy, komunikacji i empatii. Zabawy zespołowe z muzyką („muzyczne krzesła”, taniec w kole), dialog o emocjach. Zajęcia z wykorzystaniem Interaktywnej podłogi. AT

Oddział przedszkolny

Anna Pidanty
SmartFloor

- rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych poprzez lepsze i właściwe odczytywanie emocji, 
- rozumienie intencji i mowy ciała innych uczestników zajęć.

22.10.2025 r.

Zajęcia logopedyczne

Memory logopedyczne.

Grupa IV

Elżbieta Placzyńska

Ćwiczenia artykulacyjne

Doskonalenie pamięci wzrokowej

Ćwiczenia koncentracji uwagi

23.10.2025 r.

Pedagog specjalny

Główka pracuje - mózg trenuje!. Kształtowanie umiejętności nazywania emocji i radzenia sobie z nimi poprzez ćwiczenia rozwijające pamięć i koncentrację uwagi: "Obejrzyj animację. Policz i zapamiętaj, ile spadło zielonych jabłek. Następnie zaznacz odpowiednią liczbę.", "Naciśnij zielony przycisk za każdym razem, gdy któraś z kropek zmieni kolor.", "Przyjrzyj się dokładnie obrazkowi nr 1 i zakryj go. Na obrazku nr 2 odszukaj i zaznacz 5 szczegółów, którymi różnią się obrazki.", "Naciśnij jak najszybciej przycisk „+”, jeśli wyświetlane karty mają wspólną cechę, tzn. taki sam kolor lub wzór, lub „–”, jeśli nie mają wspólnej cechy."

Klasa III

Jadwiga Kot

Większa zdolność koncentracji uwagi,

Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych),

Wzrost motywacji do nauki,

Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego,

Kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania,

Wzrost wiary we własne możliwości,

- Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki.

23.10.2025 r.

Pedagog specjalny

Główka pracuje - mózg trenuje!. Kształtowanie umiejętności nazywania emocji i radzenia sobie z nimi poprzez ćwiczenia rozwijające pamięć i koncentrację uwagi: "Przyjrzyj się uważnie przedmiotom, które zobaczysz w świetle latarki. Zapamiętaj ich jak najwięcej" - poziom 2", "Ułóż składniki pizzy w kolejności zgodnej z instrukcją kucharza", "Zaznacz 3 elementy, które nie pasują do ilustracji", "Zaznacz zapamiętane liczby", "Wysłuchaj nagrania i przyjrzyj się uważnie numerom na bramkach", "Zapamiętaj rozmieszczenie wyrazów i odwzoruj je, gdy wyrazy znikną." Zaznacz jak najszybciej właściwy obrazek", "  w oparciu o program multimedialny  Mtalent pozyskany w ramach programu Aktywna tablica.

Klasa VII – Maria Nabiałkowska

Jadwiga Kot

Większa zdolność koncentracji uwagi,

Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych),

Wzrost motywacji do nauki,

Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego,

Kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania,

Wzrost wiary we własne możliwości,

Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki.

23.10.2025 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

Słucham i mówię z szacunkiem – Jak rozmawiać, by się zrozumieć. Ćwiczenie: Kto mówi?” Dzieci siedzą w kręgu. Jedno dziecko opowiada krótką historyjkę, a drugie uważnie słucha. Po zakończeniu każdy mówi, co zapamiętał z opowieści. Cel: Ćwiczenie uważnego słuchania i pamięci, pokazuje, że słuchanie innych jest ważne.

Klasa I

Anna Pidanty

Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła

- dzieci nauczyły się słuchać i mówić z szacunkiem, dzięki czemu łatwiej się rozumieją i lepiej współpracują w grupie.

23.10.2025 r.

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze

Dodawanie i odejmowanie liczb sposobem pisemnym. Ćwiczenia w poprawnym dodawaniu i odejmowaniu liczb sposobem pisemnym poprzez karty pracy "Odwracalność działań I,II,III", dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica SPE4-8, pozyskanym w ramach programu Aktywna tablica.

Klasa VI

Jadwiga Kot

- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania liczb naturalnych,

- rozwijanie logicznego myślenia,

- kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych.

24.10.2025 r.

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

Empatia – rozumienie uczuć innych Cel: Rozwijanie wrażliwości na emocje innych.

klasa VIII
Anna Pidanty
SmartFloor

- rozwijanie empatii poprzez udział w zabawach (SmartFloor);
- wykorzystanie SmartFloor jako narzędzia do zajęć relaksacyjnych; angażowanie uczestników w ruch i interakcję z otoczeniem, co sprzyja odprężeniu i redukcji stresu.
- lepsze rozumienie uczuć innych, co zwiększa wrażliwość na emocje otoczenia i wspiera budowanie pozytywnych relacji w klasie.

27.10.2025 r.

Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze

Ćwiczymy znajomość zasad ortograficznych pisowni  wyrazów z "ż", "rz" w oparciu o ćwiczenia interaktywne: "Reguły ortograficzne", "Uzupełnij lukę - jak napisać dany wyraz rz - ż - poziom I, II, III", pozyskane w ramach programu Aktywna tablica.

Klasa V

Jadwiga Kot

- kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”,

- doskonalenie stosowania zasad ortograficznych w pisemnych formach wypowiedzi,

- systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych.

poprawność językowa,

umiejętność klarownego wyrażania myśli, co jest istotne zarówno w życiu codziennym, jak i zawodowym.

27.10.2025 r.

Zajęcia logopedyczne

Gimnastyka buzi i języka z programem Eduterapeutica Lux. Pająki w pajęczynie- ćwiczenia artykulacyjne.

Grupa VI

Elżbieta Placzyńska

Usprawnianie motoryki narządów artykulacyjnych

Ćwiczenia artykulacyjne

Usprawnianie motoryki małej

28.10.2025 r.

Zaj. rewalidacyjne

Skacząc, uczę się - ćwiczenia percepcyjno-ruchowe na podłodze interaktywnej. Doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowej. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i dużej motoryki.

Kl. VII

Monika Foltyn

- Rozwijanie koordynacji ruchowej

- Doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowej

- Kształtowanie sprawności fizycznej

29.10.2025 r.

Zajęcia świetlicowe

Gry i zabawy zespołowe doskonalące logiczne myślenie, refleks, koordynację i spostrzegawczość z wykorzystaniem podłogi interaktywnej SmartFloor. Bezpieczne odprowadzanie uczniów do autobusu szkolnego.

Elżbieta Placzyńska

Ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie

Usprawnianie spostrzegawczości

Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej