WYKAZ GODZIN REALIZOWANYCH W RAMACH PROGRAMU „AKTYWNA TABLICA”
ZA MIESIĄC PAŹDZIERNIK 2025 ROKU
|
DATA PROWADZONEJ LEKCJI i RODZAJ ZAJĘĆ |
TEMAT ZAJĘĆ |
KLASA / OSOBA PROWADZĄCA |
EFEKTY PROWADZONYCH ZAJĘĆ |
|
01.10.2025 r. Edukacja zdrowotna |
Zdrowie psychiczne - siła, która pomaga żyć. Ćwiczenia interaktywne: „Rozpoznawanie emocji – wersja 1,2,3,4”, „ Co czują inni – wersja 1,2”, z programu multimedialnego Eduterapeutica Lux, pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy. |
Klasa V Jadwiga Kot |
- Świadomość, czym jest zdrowie psychiczne, - Znajomość działań sprzyjających zdrowiu psychicznemu: sen, odpoczynek, relacje, ruch, odpoczynek i poczucie bezpieczeństwa, - Rozwijanie postaw empatycznych, Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, -Kontrola emocji w różnych sytuacjach, -Kształtowanie integracji w grupie. |
|
02.10.2025 r. Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze |
Zadania tekstowe - działania na liczbach naturalnych i myślenie operacyjne w oparciu o ćwiczenia interaktywne programu multimedialnego Eduterapeutica Lux 4-8, pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy: "Poukładaj w kolejności", "Dodawaj lub odejmuj pudełka - wersja I,II,III". |
Klasa VI Jadwiga Kot |
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania liczb naturalnych, - rozwijanie logicznego myślenia, - kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych. |
|
02.10.2025 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym |
Jak przekształcać porażkę w sukces? Praca zespołowa nad wyzwaniami. Zabawy: Budowanie mostu z ograniczonych materiałów; Wieża z kubków z utrudnieniami.
|
Klasa I Anna Pidanty AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła. |
- Rozpoznawanie i nazywanie emocji towarzyszących sytuacjom kryzysowym, |
|
07.09.2025 r. Zajęcia z pedagogiem specjalnym
|
Komunikacja skuteczna: aktywne słuchanie i odzwierciedlanie – jak naprawdę słyszeć innych. Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania poprzez ćwiczenia odzwierciedlania myśli i uczuć rozmówcy, aby poprawić porozumiewanie się i zrozumienie. |
Klasa VII Anna Pidanty AT Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła. |
- Uczniowie rozpoznają i wyrażają swoje potrzeby w sposób konstruktywny; - Zwracają uwagę na potrzeby innych i starają się je zrozumieć; - Aktywnie słuchają i empatycznie podchodzą do innych, - Potrafią współpracować w grupie z szacunkiem dla różnorodnych potrzeb. |
|
07.10.2025 r. Edukacja zdrowotna |
Emocje – sygnały z naszego wnętrza. |
Klasa VII Jadwiga Kot |
Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, Kontrola emocji w różnych sytuacjach, Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami, Wzmacnianie poczucia pewności siebie, Budowanie wiary we własne możliwości i umiejętności, Rozwijanie postaw empatycznych, Wzajemne poznawanie się, Usprawnianie komunikacji i przekazu informacji, Kształtowanie świadomości różnorodności charakterów w grupie, zainteresowań rówieśników. |
|
08.10.2025 r. Zajęcia świetlicowe |
Interaktywne gry i zabawy rozwijające koncentrację w oparciu o program Eduterapeutica LUX- SPE 1-3. Bezpieczne odprowadzanie uczniów do autobusu szkolnego. |
Elżbieta Placzyńska |
Usprawnianie koncentracji uwagi Ćwiczenia koordynacji wzrokowo ruchowej |
|
09.10.2025 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Respektowanie potrzeb innych – uczymy się kompromisu. Zabawa „Wspólny obraz”, „Co robimy dziś?”. |
Klasa I, Anna Pidanty Eduterapeutica Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła. |
- wspieranie i budowanie relacji w grupie, |
|
09.10.2025 r. Pedagog specjalny
|
Dzieciaki - Bystrzaki -kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i radzenia sobie z nimi poprzez ćwiczenia rozwijające koncentrację i uważność w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica - Trenuj Ucho!, pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy: "Rozpoznawanie głosek - piórka 1,2,3", "Statek piracki". |
Klasa II i III Jadwiga Kot |
Większa zdolność koncentracji uwagi, Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych), Znajomość głosek: samogłosek i spółgłosek, Wzrost motywacji do nauki, Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego, Wzrost wiary we własne możliwości, Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki. |
|
09.10.2025 r. Pedagog specjalny
|
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i radzenia sobie z nimi poprzez ćwiczenia rozwijające koncentrację i uważność w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica - Trenuj Ucho!, pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy: "Rozpoznawanie głosek - piórka 1,2,3", "Statek piracki". |
Klasa VII – Maria Nabiałkowska Jadwiga Kot |
Większa zdolność koncentracji uwagi, Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych), Znajomość głosek: samogłosek i spółgłosek, Wzrost motywacji do nauki, Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego, Wzrost wiary we własne możliwości, Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki. |
|
09.10.2025 r. Pedagog specjalny
|
Kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i radzenia sobie z nimi poprzez ćwiczenia rozwijające koncentrację i uważność w oparciu o program multimedialny Eduterapeutica - Trenuj Ucho!, pozyskanego w ramach Aktywnej tablicy: "Rozpoznawanie głosek - piórka 1,2,3", "Statek piracki". |
Piotr Pawlik Jadwiga Kot |
Większa zdolność koncentracji uwagi, Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych), Znajomość głosek: samogłosek i spółgłosek, Wzrost motywacji do nauki, Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego, Wzrost wiary we własne możliwości, Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki. |
|
13.10.2025 r. Zajęcia logopedyczne |
Gimnastyka buzi i języka z programem Eduterapeutica Lux Logopedia rozszerzona. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze. |
Grupa VI Elżbieta Placzyńska |
Usprawnianie narządów artykulacyjnych Doskonalenie percepcji słuchowej |
|
13.10.2025 r. Zajęcia logopedyczne |
Gimnastyka buzi i języka. Połącz w pary- ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz. Sejfy- ćwiczenie pamięci z programem Eduterapeutica Lux Logopedia. |
Grupa III Elżbieta Placzyńska |
Usprawnianie narządów artykulacyjnych Doskonalenie poprawnej artykulacji Usprawnianie pamięci wzrokowej Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej |
|
13.10.2025 r. Zajęcia logopedyczne |
Gimnastyka buzi i języka. Połącz w pary- ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz. Sejfy- ćwiczenie pamięci z programem Eduterapeutica Lux Logopedia. |
Grupa IV Elżbieta Placzyńska |
Usprawnianie narządów artykulacyjnych Doskonalenie poprawnej artykulacji Usprawnianie pamięci wzrokowej Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej |
|
15.10.2025 r. Edukacja zdrowotna
|
Jak rozpoznawać emocje w ciele i umyśle? |
Klasa V Jadwiga Kot |
Identyfikowanie emocji i nazywanie ich, Świadomość ciała w tym wyrazu twarzy w poszczególnych sytuacjach, Kontrola emocji w różnych sytuacjach, Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem, lękiem i obawami, Znajomość technik radzenia sobie z emocjami. |
|
15.10.2025 r. Zajęcia logopedyczne |
Gimnastyka buzi i języka. Połącz w pary- ćwiczenia artykulacyjne z głoską sz. Sejfy- ćwiczenie pamięci z programem Eduterapeutica Lux Logopedia. |
Grupa IV Elżbieta Placzyńska |
Usprawnianie narządów artykulacyjnych Doskonalenie poprawnej artykulacji Usprawnianie pamięci wzrokowej Rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej |
|
16.10.2025 r. Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze |
Ćwiczymy znajomość zasad ortograficznych pisowni wyrazów z "ż", "rz" w oparciu o ćwiczenia interaktywne: "Reguły ortograficzne", "Uzupełnij lukę - jak napisać dany wyraz rz - ż - poziom I, II, III", pozyskane w ramach programu Aktywna tablica. |
Klasa VI Jadwiga Kot |
- kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”, - doskonalenie stosowania zasad ortograficznych w pisemnych formach wypowiedzi, - systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych. poprawność językowa, umiejętność klarownego wyrażania myśli, co jest istotne zarówno w życiu codziennym, jak i zawodowym. |
|
16.10.2025 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne, |
Przyjazne komunikaty – jak mówić, by być zrozumianym. Ćwiczenia: „Mów to inaczej” – zamiana komunikatów na uprzejme; „Ciepłe słowa” – mówienie miłych rzeczy o innych; „Telefon z uśmiechem” – przekazywanie wiadomości przyjaznym tonem. |
klasa I Anna Pidanty Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
- uczniowie powinni rozpoznawać i nazywać emocje odczuwane w różnych sytuacjach rówieśniczych; - odróżniać słowa wspierające od raniących oraz świadomie używać języka budującego pozytywne relacje; |
|
17.10.2024 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
|
Moje mocne strony i budowanie pewności siebie Cel: Wzmacnianie pozytywnej samooceny. Metody: Praca indywidualna — dzienniczek sukcesów, praca w grupach. |
Klasa VIII Anna Pidanty Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła. |
- Uczniowie rozpoznają i nazywają emocje towarzyszące sytuacjom kryzysowym. -Formułują konstruktywną informację zwrotną. - Rozumieją jak efektywna komunikacja może rozwiązywać problemy i łagodzić napięcia. -Lepiej współpracują w grupie oraz wzmacniają umiejętności interpersonalne. |
|
20.10.2025 r. Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze |
Ćwiczymy znajomość zasad ortograficznych pisowni wyrazów z "ż", "rz" w oparciu o ćwiczenia interaktywne: "Reguły ortograficzne", "Uzupełnij lukę - jak napisać dany wyraz rz - ż - poziom I, II, III", pozyskane w ramach programu Aktywna tablica. |
Klasa IV Jadwiga Kot |
- kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”, - doskonalenie stosowania zasad ortograficznych w pisemnych formach wypowiedzi, - systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych. poprawność językowa, umiejętność klarownego |
|
Zajęcia rewalidacyjne |
W świecie emocji – uczę się rozumieć siebie i innych. Gry i zabawy ruchowe z wykorzystaniem podłogi interaktywnej. |
Klasa VII Monika Foltyn |
- Rozpoznawanie emocji i nazywanie ich, - Kontrola emocji w różnych sytuacjach, - Rozwój koordynacji ruchowej. |
|
21.10.2025 r. Zajęcia świetlicowe |
Gry i zabawy zespołowe doskonalące refleks, koordynację i spostrzegawczość z wykorzystaniem podłogi interaktywnej SmartFloor. Bezpieczne odprowadzanie uczniów do autobusu szkolnego. |
Elżbieta Placzyńska |
ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość usprawnianie koordynacji wzrokowo- ruchowej uczenie współdziałania w grupie
|
|
21.10.2025 r. Edukacja zdrowotna
|
Co myślę, co czuję jak reaguję - czyli o wpływie emocji na ciało i zachowanie. |
Klasa VII Jadwiga Kot |
- Rozpoznawanie emocji w różnych sytuacjach szkolnych i domowych, - Nazywanie emocji np. smutek, złość, lęk, wściekłość, radość, szczęście, wesołość, - Poznawanie przyczyn w jakich rodzą się emocje, - Uświadamianie wpływu emocji na nasze zachowanie i funkcjonowanie, Umiejętność radzenia sobie z nimi. |
|
21.10.2025 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Razem w grupie. Wzmacnianie współpracy, komunikacji i empatii. Zabawy zespołowe z muzyką („muzyczne krzesła”, taniec w kole), dialog o emocjach. Zajęcia z wykorzystaniem Interaktywnej podłogi. AT |
Oddział przedszkolny Anna Pidanty |
- rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych poprzez lepsze i właściwe odczytywanie emocji, |
|
22.10.2025 r. Zajęcia logopedyczne |
Memory logopedyczne. |
Grupa IV Elżbieta Placzyńska |
Ćwiczenia artykulacyjne Doskonalenie pamięci wzrokowej Ćwiczenia koncentracji uwagi |
|
23.10.2025 r. Pedagog specjalny |
Główka pracuje - mózg trenuje!. Kształtowanie umiejętności nazywania emocji i radzenia sobie z nimi poprzez ćwiczenia rozwijające pamięć i koncentrację uwagi: "Obejrzyj animację. Policz i zapamiętaj, ile spadło zielonych jabłek. Następnie zaznacz odpowiednią liczbę.", "Naciśnij zielony przycisk za każdym razem, gdy któraś z kropek zmieni kolor.", "Przyjrzyj się dokładnie obrazkowi nr 1 i zakryj go. Na obrazku nr 2 odszukaj i zaznacz 5 szczegółów, którymi różnią się obrazki.", "Naciśnij jak najszybciej przycisk „+”, jeśli wyświetlane karty mają wspólną cechę, tzn. taki sam kolor lub wzór, lub „–”, jeśli nie mają wspólnej cechy." |
Klasa III Jadwiga Kot |
Większa zdolność koncentracji uwagi, Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych), Wzrost motywacji do nauki, Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego, Kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania, Wzrost wiary we własne możliwości, - Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki. |
|
23.10.2025 r. Pedagog specjalny |
Główka pracuje - mózg trenuje!. Kształtowanie umiejętności nazywania emocji i radzenia sobie z nimi poprzez ćwiczenia rozwijające pamięć i koncentrację uwagi: "Przyjrzyj się uważnie przedmiotom, które zobaczysz w świetle latarki. Zapamiętaj ich jak najwięcej" - poziom 2", "Ułóż składniki pizzy w kolejności zgodnej z instrukcją kucharza", "Zaznacz 3 elementy, które nie pasują do ilustracji", "Zaznacz zapamiętane liczby", "Wysłuchaj nagrania i przyjrzyj się uważnie numerom na bramkach", "Zapamiętaj rozmieszczenie wyrazów i odwzoruj je, gdy wyrazy znikną." Zaznacz jak najszybciej właściwy obrazek", " w oparciu o program multimedialny Mtalent pozyskany w ramach programu Aktywna tablica. |
Klasa VII – Maria Nabiałkowska Jadwiga Kot |
Większa zdolność koncentracji uwagi, Poprawa zdolności zapamiętywania (poprzez wykorzystanie poznanych technik pamięciowych), Wzrost motywacji do nauki, Rozwój spostrzegawczości, myślenia logicznego i wizualnego, Kończenie rozpoczętych zadań i prac oraz większa dokładność i staranność ich wykonania, Wzrost wiary we własne możliwości, Nabycie umiejętności planowania i organizacji samodzielnej nauki. |
|
23.10.2025 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Słucham i mówię z szacunkiem – Jak rozmawiać, by się zrozumieć. Ćwiczenie: Kto mówi?” Dzieci siedzą w kręgu. Jedno dziecko opowiada krótką historyjkę, a drugie uważnie słucha. Po zakończeniu każdy mówi, co zapamiętał z opowieści. Cel: Ćwiczenie uważnego słuchania i pamięci, pokazuje, że słuchanie innych jest ważne. |
Klasa I Anna Pidanty Eduterapeutica. Kompetencje emocjonalno-społeczne. Szkoła |
- dzieci nauczyły się słuchać i mówić z szacunkiem, dzięki czemu łatwiej się rozumieją i lepiej współpracują w grupie. |
|
23.10.2025 r. Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze |
Dodawanie i odejmowanie liczb sposobem pisemnym. Ćwiczenia w poprawnym dodawaniu i odejmowaniu liczb sposobem pisemnym poprzez karty pracy "Odwracalność działań I,II,III", dostępne w programie multimedialnym Eduterapeutica SPE4-8, pozyskanym w ramach programu Aktywna tablica. |
Klasa VI Jadwiga Kot |
- kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania liczb naturalnych, - rozwijanie logicznego myślenia, - kształtowanie umiejętności dokonywania poprawnych obliczeń matematycznych. |
|
24.10.2025 r. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne |
Empatia – rozumienie uczuć innych Cel: Rozwijanie wrażliwości na emocje innych. |
klasa VIII |
- rozwijanie empatii poprzez udział w zabawach (SmartFloor); |
|
27.10.2025 r. Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze |
Ćwiczymy znajomość zasad ortograficznych pisowni wyrazów z "ż", "rz" w oparciu o ćwiczenia interaktywne: "Reguły ortograficzne", "Uzupełnij lukę - jak napisać dany wyraz rz - ż - poziom I, II, III", pozyskane w ramach programu Aktywna tablica. |
Klasa V Jadwiga Kot |
- kształtowanie znajomości poprawności pisowni wyrazów z „ż” i „rz”, - doskonalenie stosowania zasad ortograficznych w pisemnych formach wypowiedzi, - systematyzowanie znajomości zasad ortograficznych. poprawność językowa, umiejętność klarownego wyrażania myśli, co jest istotne zarówno w życiu codziennym, jak i zawodowym. |
|
27.10.2025 r. Zajęcia logopedyczne |
Gimnastyka buzi i języka z programem Eduterapeutica Lux. Pająki w pajęczynie- ćwiczenia artykulacyjne. |
Grupa VI Elżbieta Placzyńska |
Usprawnianie motoryki narządów artykulacyjnych Ćwiczenia artykulacyjne Usprawnianie motoryki małej |
|
28.10.2025 r. Zaj. rewalidacyjne |
Skacząc, uczę się - ćwiczenia percepcyjno-ruchowe na podłodze interaktywnej. Doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowej. Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i dużej motoryki. |
Kl. VII Monika Foltyn |
- Rozwijanie koordynacji ruchowej - Doskonalenie percepcji wzrokowo-ruchowej - Kształtowanie sprawności fizycznej |
|
29.10.2025 r. Zajęcia świetlicowe |
Gry i zabawy zespołowe doskonalące logiczne myślenie, refleks, koordynację i spostrzegawczość z wykorzystaniem podłogi interaktywnej SmartFloor. Bezpieczne odprowadzanie uczniów do autobusu szkolnego. |
Elżbieta Placzyńska |
Ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie Usprawnianie spostrzegawczości Doskonalenie koordynacji wzrokowo ruchowej
|